Archief - Motivatie.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jenne

Legacy Member
Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek voor job bij een administratieve klantenhelpdesk. Ik heb wat moeite om een goede motivatie te formuleren. Tis ook omdat ik geen goede achtergrond heb voor deze job. Kan iemand me helpen?

grtz

passero

Legacy Member
Waarom heb je gesolliciteerd voor die job?
Wie is nu gemotiveerd om voor een helpdesk te werken... Denk niet dat ze dat gaan vragen hoor.

Indigoke

Legacy Member
Je staat graag in contact met mensen? De job lijkt je gevarieerd? Je vindt administratie leuk? Je bent communicatief?
bijvoorbeeld

nite

Legacy Member
Misschien iets zeggen over het bedrijf zelf dat je leuk vindt. Bvb als het de NMBS is kunt ge zeggen dat je geboeid bent door treinen. Natuurlijk als het bedrijf schroefjes maakt, hmmmzzz.

glashelder

Legacy Member
nite zei:
Misschien iets zeggen over het bedrijf zelf dat je leuk vindt. Bvb als het de NMBS is kunt ge zeggen dat je geboeid bent door treinen. Natuurlijk als het bedrijf schroefjes maakt, hmmmzzz.

Ooit een vacature gezien waarin ze vroegen achter iemand met een passie voor gordijnen :crazy:

Subai

Legacy Member
Voorbeelden:

  • Je helpt andere mensen graag wanneer er zich problemen voordoen
  • Je bent ijverig in het zoeken naar oplossingen voor anderen
  • Je houdt van persoonlijke contacten met mensen
  • Een afwisselende job lijkt je wel wat
  • En ga zo maar door...

Voldoende voorbeeldsituaties aanhalen is een pluspunt natuurlijk, argumenteer wat je zegt.

Wat je jezelf vooral moet afvragen is: waarom wil ik deze job doen en geen andere job? Hopelijk ben je hier iets mee :)

arumey

Legacy Member
Heb daar nog lessen over gehad :)

Wat je moet doen is zoveel mogelijk informatie over de firma opzoeken.
-Kijk wat hun slogan/doel is
-Ken een beetje hun geschiedenis
-...

Let op: je hebt ondernemers die je gewoon aannemen op hoe je eruit ziet,
en niet veel vragen stellen. En je hebt er dan ook die alles over jouw willen weten.
-Zorg dat je privacy op facebook juist staat :D
-Zeg indien mogelijk iets wat je op de site gelezen hebt en leg uit waarom jij
dat zo goed vond.
-Vertel over welke meerwaarde jij aan het bedrijf kunt bieden (praktisch gericht zijn hierin)
-Zeker goed gekleed zijn en glimlachen en in de ogen kijken
-Spreek ook een beetje over je hobbies (indien tenissen/golf)
-En zeker een goede slagzin hebben en een niet genant einde aan je gesprek kunt zetten.

Veel succes,
Arumey
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan