Archief - Middenjury mogelijkheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jacob12345

Legacy Member
Hey, nu heb ik een c-attest gekregen en ik zit in het 4de als richting tso handel.Zou ik nu middenjury kunnen gaan doen voor bso kantoor en daarna terug naar school voor een 7de jaar?

Gekke_Koerd

Legacy Member
als je 3e graad bso kantoor kiest heb je je 7e jaar diploma ook...

Racing_Genk

Legacy Member
Ge hebt er precies weer met uw klak naar gegooid als ge een c attest haalt in handel

LOLLER_

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Ge hebt er precies weer met uw klak naar gegooid als ge een c attest haalt in handel

wat insinueer je? dat de richting handel een fluitje van een cent is?

in deze richting moet je degelijk HARD studeren, en blijkbaar heeft de topicopener dat niet gedaan.

trouwens, waarom zakken naar bso? je kan beter je jaar overdoen en wel hard werken! ik ken veel mensen die middenjury gedaan hebben, maar het ook niet gehaald hebben omdat het volledig zelfstudie is.


veel succes

waffel

Legacy Member
LOLLER_ zei:
in deze richting moet je degelijk HARD studeren

mss in het vijfde dat ge vakken als recht, economie en biologie wat moet studeren, maar laat voor 4de handel maar hard weg, en studeren eigenlijk grotendeels ook (of het is de middag voor het examen)

de enigste reden dat ge ne c kan krijgen in 4de handel is volgens mij als het je allemaal niets interesseert, door het jaar buist voor alles van dagelijks werk, je cursussen niet bijhoudt en nooit oplet in de les

Vrallie

Legacy Member
Secundair & hard studeren?! Hilarische opmerking :-)

Middenjury is trouwens niet leeftijdsgebonden, ik denk dat de enige vereiste is dat je reeds een 'attest' van de 1ste graad moet hebben.

Wel een niet onbelangrijk gegeven in uw situatie is dat je een c-attest hebt gekregen, normaal staat dat dus voor automatisch zitten blijven & is overgaan naar de derde graad BSO niet mogelijk. Dat wil dus zeggen dat je zowel de 2de als de 3de graad zal moeten afleggen om uw diploma te behalen.

Ik zou er wel nog eens goed over nadenken want de slaagkansen van de middenjury zijn zeer gering, in tegenstelling tot wat sommigen denken is het behalen van een diploma via de commissie moeilijker dan via het gewone systeem. Alle leerstof zelfstandig instuderen vraagt veel zelfdiscipline, en gezien het feit dat je een C-attest hebt gekregen in toch wel een vrij eenvoudige studierichting & niet eens de moeite doet om zelf uw vraag op te zoeken (2 seconden werk via google) ziet dat er niet zo rooskleurig uit...

Frado2005

Legacy Member
LOLLER_ zei:
wat insinueer je? dat de richting handel een fluitje van een cent is?

in deze richting moet je degelijk HARD studeren
, en blijkbaar heeft de topicopener dat niet gedaan.

trouwens, waarom zakken naar bso? je kan beter je jaar overdoen en wel hard werken! ik ken veel mensen die middenjury gedaan hebben, maar het ook niet gehaald hebben omdat het volledig zelfstudie is.


veel succes

Please,.. hard studeren is niet van toepassing in het secundair algemeen, het zei BSO of ASO...

Irriducibili

Legacy Member
Hier is het vanaf september volledige zelfstudie...

Beter u best doen op school dat ge niet in deze situatie komt.
Ik heb zowat alle richtingen gedaan en alle scholen in onze omstreken (als ik al ging), nu wel al enkele mooie jobs gehad maar toch... gemakkelijk is het niet geweest.

Gekke_Koerd

Legacy Member
Had zelf ook via de middenjury mijn secundair diploma gehaald. Ik had wel in het secundair tem het 5e middelbaar Humane Wetenschappen gedaan. Was zeker niet te onderschatten met die rare bso-vakken zoals boekhouden. Niet vergeten dat je alles van het 5e,6e en 7e middelbaar leert. Ik zou het zeker niet aanraden in jou geval.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan