Archief - Microsoft Certificaten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MinatO

Legacy Member
Hallo

Hieronder even een korte schets van mijn situatie:

Ik ben momenteel een werknemer (zonder bachelor/master) van een extern IT bedrijf die personeel tewerkstelt in zowat alle banken van België. Ik werk sinds april bij 1 van deze banken op ATM Support. Mijn dagelijke taken bestaan oa uit het installeren van nieuwe patches/releases, technische support vanop afstand aan Groep 4, analyses maken van probleemtoestellen, ...) Daarnaast ben ik sinds vorige maand ook backup VIP Support. Hier zijn mijn taken weer totaal anders, hier moet ik bv. vergaderingen voorbereiden voor het hoger management, telefonisch support leveren aan hoger management alsook terplaatse komen bij kaderleden voor allerlei IT-problemen. Exchange, active directory, citrix komen daar vaak bij kijken.

Hierdoor ben ik het voorbije jaar alsmaar meer geinteresseerd geraakt in de IT-wereld. Nu zit het zo dat ik graag toch meer zou willen leren,voornamelijk om mijn eigen IT-kennis uit te breiden en niet zozeer om mijn cv te verrijken. Mijn eerste gedacht was om via CVO een graduaat te halen in informatica maar dat is met mijn werkuren nogal moeilijk combineerbaar. Microsoft Certificaten lijken mij daarentegen een betere mogelijkheid. Ik heb de Microsoft Training Site doorgelezen alsook de vorige 9lives topics (die niet meer up-to-date zijn met de huidige certificaten) maar heb toch een boel vragen. Ik had gehoopt dat er hier een paar IT'ers waren die deze kunnen beantwoorden:

Als ik het goed voorheb zijn dit de verschillende niveua's (MCTS => MCITP/MCPD => MCM)
1) Hoeveel examens moet je o.a. afleggen alvorens je de titel "MCTS" krijgt? Ik zie in deze link bv. MCTS Certification | MCTS Training | Microsoft Certified Technology Specialist een 14tal onderwerpen staan waar je een certificaat in kan behalen.
2) Is er een grote voorkennis vereist of hangt dit puur af van het onderwerp dat je kiest? Als ik bv. het examen 70-680 bekijk (Windows 7 Configuratie), dan lijkt het mij werkelijk van 0 beginnen en op zich niet moeilijk. Hoe zit bv. voor examen 70-662 (Microsoft Exchange Server 2010, configuration)?
3) Ik zie op dit overzicht MCTS Certification | MCTS Training | Microsoft Certified Technology Specialist dikwijls staan dat een bepaald examen vervalt op een bepaalde datum. Is het dan beter dat je het "nieuwere" examen aflegt van het desbetreffende programma of heb je de basiskennis van het vorige programma nodig?
4) Hoe lang is in een certificaat geldig?
5) Wat vinden jullie persoonlijk de beste studiemethode, de Microsoft Press Books (die elks 800-1000 pagina's zijn) in combinatie met videos CBT Nuggets of?

Alvast bedankt!

yaris

Legacy Member
Je kan beter eens dit topic doorlezen.

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 - Windows Clients - GoT

Zelf heb ik een mcsa gehaald. Dat waren 4 examens.

Mijn studiemethode was als volgt. Eerst bekeek ik de videos van cbt nuggets of trainsignal. Samen hiermee teste ik met virtuele machines.
Daarna nam ik het boek door en bekeek ik de vragen van het examen ( makkelijk te vinden op internet ).

Belangrijkste is toch echt ervaring opdoen. Je zal dus moeten proberen om dagdagelijks bezig te zijn met it stuff.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan