Böhse Onkel zei:
Ik vind er nergens de juiste info over terug:
Mijn tante wordt morgen geëuthanaseerd en ik vroeg me af of ik daar klein verlet voor krijg, of enkel de directe naasten (broers, zussen, kinderen, man).
Overlijden van de echtgenoot of echtgenote, van een kind van de werknemer of van zijn echtgeno(o)t(e), van de vader, moeder, schoonvader, stiefvader, schoonmoeder, stiefmoeder van de werknemer:
drie dagen, te kiezen tijdens de periode die begint met de dag van het overlijden en eindigt met de dag van de begrafenis.
Overlijden van een broer, zuster, schoonzuster, schoonbroer, grootvader, grootmoeder, kleinkind, van een overgrootvader, een overgrootmoeder, van een achterkleinkind, van een schoonzoon of schoondochter die bij
de werknemer inwoont: twee dagen, te kiezen tijdens de periode die begint met de dag van het overlijden en eindigt met de dag van de begrafenis
Overlijden van een broer, zuster, schoonzuster, schoonbroer, grootvader, grootmoeder, kleinkind, van een overgrootvader, een overgrootmoeder, van een achterkleinkind, van een schoonzoon of schoondochter die
niet bij de werknemer
inwoont:
enkel de dag van de begrafenis.
Voor het overlijden van tantes en nonkels heb je daar volgens mij dus geen recht op.