Archief - Kledij sollicitatie financiële sector

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trebby

Legacy Member
Hoi,

welke kledij aandoen bij interview financiële sector?

Iedereen bedankt voor de reacties, got the job. :D

gumball4000

Legacy Member
ow god het ik ken het probleem van kleren :p. Ben zelf 1,95m en weeg 70kg. Kleren kopen is echt een HEL!Ö als een broek in de breedte past, past ze ni in de lengte en omgekeerd --'.

Voor de banksector zou ik ziezo iets deftig aandoen :). Maar kom een heel kostuum daarvoor? nee zou ik niet doen als je het speciaal moet kopen. Draag een hemd, blazer, klassieke jeans en klassieke schoenen (zo schoenen voor onder een kostuum bedoel ik).
Dan Kunde echt niks mis doen :).
1) het is professioneel
2) het is jong/dynamisch
3) komt dus "fris" over en da hebben ze mss wel graag, nieuwe jeugd in de banksector :)

NotoriousP

Legacy Member
Waarom precies is op maat laten maken geen optie? Dat hoeft geen 500€ te kosten en een deftig op maat gemaakt pak is toch wel zijn investering waard...

gumball4000

Legacy Member
NotoriousP zei:
Waarom precies is op maat laten maken geen optie? Dat hoeft geen 500€ te kosten en een deftig op maat gemaakt pak is toch wel zijn investering waard...

Das wel een feit, je kan het later nog gebruiken :p
Maar het klassieke kostuum of de sportievere versie is kwestie van smaak natuurlijk :)

Trebby

Legacy Member
Omdat ik ten eerste niet dacht nog tegen donderdag een kostuum op maat te kunnen laten maken, zou ook niet weten welke winkel eerlijk gezegd, en ten tweede als je dan ooit iets bijkomt is het al direct helemaal nutteloos en heb je er dan toch wat geld in gestoken.

Ikkie

Legacy Member
Trebby zei:
Omdat ik ten eerste niet dacht nog tegen donderdag een kostuum op maat te kunnen laten maken, zou ook niet weten welke winkel eerlijk gezegd, en ten tweede als je dan ooit iets bijkomt is het al direct helemaal nutteloos en heb je er dan toch wat geld in gestoken.

Dat is misschien wel waar, maar als je in de banksector wilt werken zul je er toch moeten aan wennen om pak en das te dragen.
Dus houd je daar best wel rekening mee...

Trebby

Legacy Member
Ik heb toch nergens gezegd dat ik er niet kan aan wennen om een pak te dragen of dat niet wil? :p Ik vind gewoon nergens eentje die goed past, en een pak waar je 4x in kan is ook geen zicht. En aangezien ik voorheen nog nooit een gelegenheid heb meegemaakt gehad waarin een pak verplicht was heb ik dus ook nooit een pak aangekocht of laten maken.

Ik werk al reeds maar deze opportuniteit kwam heel plotselings, vandaar dat ik ietwat onvoorbereid ben qua kledij. :D

Mooncat

Legacy Member
Een kostuum is absoluut niet nodig. Draag gewoon een hemd en daaronder een geklede broek. Het enige wat je best kan vermijden is een jeansbroek. De mensen in de banksector die een kostuum dragen, zijn meestal die van de businesskant. Dus zo heel veel zijn er dat niet.

Plutus

Legacy Member
gumball4000 zei:
ow god het ik ken het probleem van kleren :p. Ben zelf 1,95m en weeg 70kg. Kleren kopen is echt een HEL!Ö als een broek in de breedte past, past ze ni in de lengte en omgekeerd --'.

Voor de banksector zou ik ziezo iets deftig aandoen :). Maar kom een heel kostuum daarvoor? nee zou ik niet doen als je het speciaal moet kopen. Draag een hemd, blazer, klassieke jeans en klassieke schoenen (zo schoenen voor onder een kostuum bedoel ik).
Dan Kunde echt niks mis doen :).
1) het is professioneel
2) het is jong/dynamisch
3) komt dus "fris" over en da hebben ze mss wel graag, nieuwe jeugd in de banksector :)
Akkoord, maar een jeans zou ik niet meteen dragen.. Is zelfs af te raden.

Bunecarera

Legacy Member
gumball4000 zei:
Voor de banksector zou ik ziezo iets deftig aandoen :). Maar kom een heel kostuum daarvoor? nee zou ik niet doen als je het speciaal moet kopen. Draag een hemd, blazer, klassieke jeans en klassieke schoenen (zo schoenen voor onder een kostuum bedoel ik).
Dan Kunde echt niks mis doen :).
1) het is professioneel
2) het is jong/dynamisch
3) komt dus "fris" over en da hebben ze mss wel graag, nieuwe jeugd in de banksector :)

Are you kidding?
Sollicitatie bij een "groot" bedrijf in financiële sector?

Draag een kostuum. Dat is een no-brainer.
Geen geklede broek, geen hemd zonder das, zeker geen jeans!

Pak, das en neutraal hemd.

Ga naar de WE, Inno of andere winkels waar je broek en vest van verschillende maten samen kan kopen.
Of koop redelijke standaard maten en laat ze innemen o pmaat. Dat is goedkoper dan volledig op maat.

Plutus

Legacy Member
Genious zei:
Zou een V-pull + das geen optie zijn? :unsure:
'Dress to impress', speel steeds op zeker en ga voor een pak, beter overdressed dan flater begaan. En in de financiele sector solliciteren in kostuum zou ik niet overdressed noemen. Heb er de voorbije maanden zelf verschillende sollicitaties opzitten en ALLE mannen hadden een kostuum aan.

Hiapoe

Legacy Member
Manu zei:
'Dress to impress', speel steeds op zeker en ga voor een pak, beter overdressed dan flater begaan. En in de financiele sector solliciteren in kostuum zou ik niet overdressed noemen. Heb er de voorbije maanden zelf verschillende sollicitaties opzitten en ALLE mannen hadden een kostuum aan.

Ze moeten IETS doen met het geld van hun bonussen hé... :p

[TFT]Poky

Legacy Member
Kostuum dat niet past <<<<<< Deftige broek, hemd en blazer (eventueel kunt ge zelfs nog nen das aandoen)

JPV

Legacy Member
[TFT]Poky;15865801 zei:
Kostuum dat niet past <<<<<< Deftige broek, hemd en blazer (eventueel kunt ge zelfs nog nen das aandoen)
idd.

NotoriousP zei:
Waarom precies is op maat laten maken geen optie? Dat hoeft geen 500€ te kosten en een deftig op maat gemaakt pak is toch wel zijn investering waard...
m'n kostuum dateert van 1998 en is sinds 2003 niet meer aangeraakt :D. Sjans dat ik dat niet op maat heb laten maken :D

Chilliewillie88

Legacy Member
gumball4000 zei:
ow god het ik ken het probleem van kleren :p. Ben zelf 1,95m en weeg 70kg. Kleren kopen is echt een HEL!Ö als een broek in de breedte past, past ze ni in de lengte en omgekeerd --'.

Voor de banksector zou ik ziezo iets deftig aandoen :). Maar kom een heel kostuum daarvoor? nee zou ik niet doen als je het speciaal moet kopen. Draag een hemd, blazer, klassieke jeans en klassieke schoenen (zo schoenen voor onder een kostuum bedoel ik).
Dan Kunde echt niks mis doen :).
1) het is professioneel
2) het is jong/dynamisch
3) komt dus "fris" over en da hebben ze mss wel graag, nieuwe jeugd in de banksector :)

Ik denk eerlijk gezegd dat het al not done is om in een jeans te komen werken, laat staan te komen solliciteren. Als je serieus genomen wil worden op een sollicitatiegesprek draag je een kostuum en niets anders.

tom1

Legacy Member
Ge kleedt u zoals de bedrijfscultuur het voordraagt, zo simpel is het :unsure:.

NotoriousP

Legacy Member
JPV zei:
m'n kostuum dateert van 1998 en is sinds 2003 niet meer aangeraakt :D. Sjans dat ik dat niet op maat heb laten maken :D

Jij werkt niet in een bank...

zarathustra

Legacy Member
Ik heb nochtans 2 sollicitaties bij banken gedaan ( waar ik mocht beginnen) zonder das/kostuum etc hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan