Widdowkeeper
Legacy Member
Zit momenteel dus wat met een dilemma en hoop hierdoor wat meer inzicht te krijgen in mijn situatie.
Mijn vader heeft een goede zaak, namelijk kamerverhuur. Hij verhuurt zo'n 50 kamers per week voor 35euro per kamer. Per jaar is dit dus een mooi bedrag. Echter zit er zoals altijd een adertje onder het gras. Het is namelijk van 7uur 's ochtends tot 23u 's avonds werken. Inderdaad niet werken zoals de meesten, maar toch moet hij constant opletten wie er door gaat en welke kamer er vrij komt, hij zit dus als het ware van maandag tot zaterdag 'vast' in de zaak. Wat nefast is voor een relatie, welk toch belangrijk voor me is.
Nu kan ik deze zaak waarschijnlijk overnemen van m'n vader, enfin overnemen, m'n moeder gaat er waarschijnlijk nog de waarde van het huis uit willen knijpen (het is zowel een huis als een zaak kwa gebouw). Deze bedraagt op dit moment zo'n 400.000 euro.
M'n vader heeft zijn verdient geld nooit kunnen benutten omdat hij altijd in conflict zat met m'n moeder (gescheiden) en elke maand moest afdokken aangezien m'n moeder de eigenaar is. Maar naar mijn inzien is er toch een erg mooie kans om eventueel te investeren in appartementen verhuur.
Hierover zou ik dus graag meer uitleg willen. Hoeveel is realistisch gezien mogelijk om te verdienen aan eventueel appartementen verhuur? En welke investeringen lijken jullie nuttig om eens te bekijken?
Wil ik perse rijk worden? Ja en nee. De zaak bloeit erg goed en is een goudmijn op financieel vlak, het zou zonde zijn ze gewoon aan me voorbij te laten schieten. Als er geen goede investeringen mee te behalen zijn lijkt het me beter heel de boel te verkopen en m'n droom achterna te gaan van inspecteur bij de politie.
Hier knelt dan ook weer een schoentje. Ik zou de job van inspecteur erg graag doen, maar als mijn berekeningen zowat kloppen kan ik binnen 20 jaar gaan rentenieren wat wel verleidelijk is natuurlijk. Aan de andere kant heb ik een erg sterk gevoel van 'ik wil iets doen wat iets uitmaakt', dit is natuurlijk erg relatief. Maar de job van inspecteur geeft me (denk ik) een enorme voldoening. Ook is een relatie veel makkelijker te onderhouden.
Ik hoop dat ik niet overkom als iemand die perse rijk wilt worden, maar m'n vader heeft de kans nooit gehad en ik krijg die kans waarschijnlijk wel. De zaak is ook opgestart geweest door m'n grootvader aan moeders kant dus er hangt wel emotionele waarde aan.
Hopelijk krijg ik meer inzicht dankzij de members hier!
Mijn vader heeft een goede zaak, namelijk kamerverhuur. Hij verhuurt zo'n 50 kamers per week voor 35euro per kamer. Per jaar is dit dus een mooi bedrag. Echter zit er zoals altijd een adertje onder het gras. Het is namelijk van 7uur 's ochtends tot 23u 's avonds werken. Inderdaad niet werken zoals de meesten, maar toch moet hij constant opletten wie er door gaat en welke kamer er vrij komt, hij zit dus als het ware van maandag tot zaterdag 'vast' in de zaak. Wat nefast is voor een relatie, welk toch belangrijk voor me is.
Nu kan ik deze zaak waarschijnlijk overnemen van m'n vader, enfin overnemen, m'n moeder gaat er waarschijnlijk nog de waarde van het huis uit willen knijpen (het is zowel een huis als een zaak kwa gebouw). Deze bedraagt op dit moment zo'n 400.000 euro.
M'n vader heeft zijn verdient geld nooit kunnen benutten omdat hij altijd in conflict zat met m'n moeder (gescheiden) en elke maand moest afdokken aangezien m'n moeder de eigenaar is. Maar naar mijn inzien is er toch een erg mooie kans om eventueel te investeren in appartementen verhuur.
Hierover zou ik dus graag meer uitleg willen. Hoeveel is realistisch gezien mogelijk om te verdienen aan eventueel appartementen verhuur? En welke investeringen lijken jullie nuttig om eens te bekijken?
Wil ik perse rijk worden? Ja en nee. De zaak bloeit erg goed en is een goudmijn op financieel vlak, het zou zonde zijn ze gewoon aan me voorbij te laten schieten. Als er geen goede investeringen mee te behalen zijn lijkt het me beter heel de boel te verkopen en m'n droom achterna te gaan van inspecteur bij de politie.
Hier knelt dan ook weer een schoentje. Ik zou de job van inspecteur erg graag doen, maar als mijn berekeningen zowat kloppen kan ik binnen 20 jaar gaan rentenieren wat wel verleidelijk is natuurlijk. Aan de andere kant heb ik een erg sterk gevoel van 'ik wil iets doen wat iets uitmaakt', dit is natuurlijk erg relatief. Maar de job van inspecteur geeft me (denk ik) een enorme voldoening. Ook is een relatie veel makkelijker te onderhouden.
Ik hoop dat ik niet overkom als iemand die perse rijk wilt worden, maar m'n vader heeft de kans nooit gehad en ik krijg die kans waarschijnlijk wel. De zaak is ook opgestart geweest door m'n grootvader aan moeders kant dus er hangt wel emotionele waarde aan.
Hopelijk krijg ik meer inzicht dankzij de members hier!
.