Archief - jobdilemma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lets_missbehave

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik heb na 5 jaar unief master in de comwet en master in de bedrijfseconomie (thesis wel nog doen) behaald met grote onderscheiding. Nu ben ik niet van plan om uitsluitend een jaar aan de thesis te wijden, ik ben dus van plan om te gaan werken. Ik ben al een eindje aan het solliciteren en heb nu een jobaabod te pakken.

De job is coördinator (diensthoofd) toerisme en educatie bij de overheid. Nu is het een tijdelijke job tot april, dan wordt er een examen georganiseerd en de beste van dat examen wordt vast benoemd voor die job. Ze lieten mij wel blijken dat het niveau van de kandidaten die zouden deelnemen aan het examen voor de vaste betrekking van een heel ander kaliber zullen zijn dan diegene die deelnamen aan de vacature voor dezelfde tijdelijke job. Ik ben nu gekozen uit 40 kandidaten en kan dus werk hebben tot april.

Voordelen: - staat mooi op CV, mooie job, dicht bij thuis, mooi loon aan de overheid
Nadelen: tijdelijk contract (moeilijk samenwonen, moeilijk lening voor auto e.d.)

Nu heb ik nog 2 solliciaties die lopen voor een vaste job, één bij een marketing- en communicatiebureau waar 2 vacatures vrij zijn als project manager of als copywriter (meer in de lijn van mijn studie, maar dus totaal nog niet zeker en zal wrs ook minder verdienen (niet dat dat doorslaggevend is en verder van bij huis).

Assistent van de commercieel directeur (ook vast), nadelen hier zijn dan weer dat ik een redelijke eenzame job zou hebben, ik ben echt de assistent van de commercieel directeur.

Nu heb ik dus dat jobaanbod van de overheid, om nu maandag te beginnen... Ik ben eventjes mijn 'kluts' kwijt, wat is jullie raad?

lets_missbehave

Legacy Member
nog een argument was dat ik competitievoetbal speel (2x training 's avonds en 1x match zondag), ik zou wel graag nog tijd genoeg hebben om die hobby uit te oefenen en ben wel wat bang dat met een job als coördinator toerisme en educatie er tal van vergaderingen en evenementen zullen zijn die mij zullen verhinderen om nog voluit voor het voetbal te gaan

Sheldar

Legacy Member
Zonder grof te willen zijn. Maar dat is het leven van de werkmens denk ik.

Heb ook mijn voetbal opgegeven voor mijn job. Je zult waarschijnlijk niet elke training een vergadering hebben of een evenement. Denk eerder dat het aan de goesting zal liggen om na een werkdag nog te shotten.

Nighty

Legacy Member
Kga ook beginnen werken en neem als hobby deel aan wielerwedstrijden. Kan er ook niet omheen, 8u werken op nen dag is lang :p. T'zal van mijn karakter afhangen of ik nog genoeg zal kunnen trainen om dat met voldoening te kunnen beoefenen. Nu zoals gezegd zullen wel niet alle vergaderingen op uw hobbytijdstippen liggen. Als ze al doorgaan na uw uren...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan