Archief - Japanologie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stfromhell

Legacy Member
Hallo!

Ik wil dus wat meer te weten komen over de richting Japanologie in de KUL. Ik heb al de oudere topics eens doorgenomen, maar die zijn ondertussen al weer een paar jaartjes ouder, dus zou ik graag wat up-to-date info willen over dingen die ik niet te weten kan komen via de site van de KUL.

- Japans Taalkunde & Oefeningen: zijn die echt goed op elkaar afgesteld? De vraag komt vanuit negatieve ervaringen in een andere richting.
- Hoe worden de verschillende aspecten van Japans Oefeningen gegeven? Wordt het boeiend gegeven of volgen ze drie jaar lang hetzelfde stramien?
- Hoe zit het met de kwaliteit van het lesgeven en de inhoud van de vakken in het algemeen?

Als je nog een andere mededeling te maken hebt, feel free to do so.

Cheerio.

Carrion

Legacy Member
Stuurt Dennoman is ne pm, dieje heeft da gestudeerd als 'k me da goe herinner.

coldvinc

Legacy Member
Je hoort, leest en ziet het verschil echt wel hoor.

Kan je niet naar de KUL gaan en vragen achter meer info? Zijn er geen "opendeurdagen"?

Genious

Legacy Member
I, hier op de forums heeft dacht ik Japanologie gestudeerd.

stfromhell

Legacy Member
LOLLER_ zei:
welke werkmogelijkheden biedt het je als ik vragen mag?

Je kan minor economie erbij nemen, waardoor je ook voor een master economie kan gaan. Dus als het je interesseert, moet je het dan ook zeker niet laten.

nameless

Legacy Member
LOLLER_ zei:
welke werkmogelijkheden biedt het je als ik vragen mag?

Vriend van me heeft het toch niet makkelijk om een deftige job te vinden met dit diploma.

ErikF

Legacy Member
Enkele jaren terug, ik weet niet of het nog zo is, kon je een master vertalen-tolken halen aan HoGent, en dan een tweejarige bijkomende opleiding voor Japans. Dat kan ook een alternatief zijn voor je.

Voor de rest, ik heb eveneens al gehoord dat het niet altijd gemakkelijk is om werk te vinden. Aan de andere kant, ik vond net dit:
Beroepsuitwegen na de opleiding japanologie | Japanse Studies KULeuven

En als je al enkele jaartjes gestudeerd hebt, kan je ook toeristen gaan gidsen als vakantiejob bvb.

wrebbit

Legacy Member
stfromhell zei:
Hallo!

Ik wil dus wat meer te weten komen over de richting Japanologie in de KUL. Ik heb al de oudere topics eens doorgenomen, maar die zijn ondertussen al weer een paar jaartjes ouder, dus zou ik graag wat up-to-date info willen over dingen die ik niet te weten kan komen via de site van de KUL.

- Japans Taalkunde & Oefeningen: zijn die echt goed op elkaar afgesteld? De vraag komt vanuit negatieve ervaringen in een andere richting.
- Hoe worden de verschillende aspecten van Japans Oefeningen gegeven? Wordt het boeiend gegeven of volgen ze drie jaar lang hetzelfde stramien?
- Hoe zit het met de kwaliteit van het lesgeven en de inhoud van de vakken in het algemeen?

Als je nog een andere mededeling te maken hebt, feel free to do so.

Cheerio.
onomie doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan