boostah
Legacy Member
Gisteren heeft de IT dienst bij mij op het werk mijn extern HDD (muziek) van mijn bureau gehaalt. Dit terwijl ik in verlof was (en laptop was mee dus hdd was nergens aan aangesloten).
Nu heeft hij die op zijn bureau in gesloten kast gestoken en was die vandaag niet aanwezig (ik wel en wil die weer). Mag dit wel? want dit komt voor mij over als diefstal.
Secondly heeft hij de files bekeken (wist dat het muziek was, kon het evengoed voor opslag van werkzaken gebruiken) = schending privacy?
Nogmaals: de hdd was nergens aan aangesloten (kabel lag er wel bij, en 3 maand geleden toen ik dat begon te doen heb ik het hem zelfs gevraagd en had ik toestemming).
Mogelijk dat ik het arbeidsreglement moet bekijken. Kan om bovenstaande punten namelijk niet echt lachen (gewoon waarschuwing was voldoende in mijn ogen). Hij heeft het btw gedaan onder het mom dat ik administrator rechten heb (maar het lijkt me sterk dat ik daarom onder een andere regeling zou vallen)
Tgaat over mijn harde schijf btw (prive eigendom maw)
Nu heeft hij die op zijn bureau in gesloten kast gestoken en was die vandaag niet aanwezig (ik wel en wil die weer). Mag dit wel? want dit komt voor mij over als diefstal.
Secondly heeft hij de files bekeken (wist dat het muziek was, kon het evengoed voor opslag van werkzaken gebruiken) = schending privacy?
Nogmaals: de hdd was nergens aan aangesloten (kabel lag er wel bij, en 3 maand geleden toen ik dat begon te doen heb ik het hem zelfs gevraagd en had ik toestemming).
Mogelijk dat ik het arbeidsreglement moet bekijken. Kan om bovenstaande punten namelijk niet echt lachen (gewoon waarschuwing was voldoende in mijn ogen). Hij heeft het btw gedaan onder het mom dat ik administrator rechten heb (maar het lijkt me sterk dat ik daarom onder een andere regeling zou vallen)
Tgaat over mijn harde schijf btw (prive eigendom maw)
..
. Maar krijg hier van iemand door dat controleren zou mogen vanwege controlerecht (doen aan PLC programmatie, bedrijfsgeheimen enzo). Maar aangezien die nergens op aangesloten is en daar gewoon stond te staan lijkt mij da toch ook maar iets raar ( hoewel niet onmogelijk)

