Archief - Interim - jeugdvakantie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

softguitar

Legacy Member
Ik werk sinds 14 november als interim (bediende). Nu vraag ik me af of ik recht heb op jeugdvakantie volgend jaar, aangezien ik al intussen een maand gewerkt heb en dit jaar mijn studies heb stopgezet. Ik ben ook jonger dan 25.

Hoe zit het dan met mijn vakantiegeld? Ik krijg elke week vakantiegeld samen met mijn loon gestort op mijn rekening.

MrKend54l

Legacy Member
Als interimmer weet ik niet hoe het zit maar als je een contract hebt moet je een formulier invullen en je hebt dan recht op 24 vakantiedagen.

JPV

Legacy Member
Je zal recht hebben op jeugdvakantie voor de dagen die niet gedekt worden door het vakantiegeld dat je nu krijgt.

Het zal neerkomen op 21 dagen in de 6-dagenweek dat je werkloosheidsuitkeringen zal kunnen krijgen.

MrFlava-

Legacy Member
Vanaf volgend jaar (1 januari 2012) mag je 50 dagen per periode werken.

Meer weet ik er niet van.

Orchidee

Legacy Member
MrFlava- zei:
Vanaf volgend jaar (1 januari 2012) mag je 50 dagen per periode werken.

Meer weet ik er niet van.

't Is geen vakantiejob maar een interim hé;)

softguitar

Legacy Member
Nu heb ik nog altijd geen concreet antwoord gekregen op mijn vraag. Ik weet niet wanneer mijn periode als bediende stopt. Ik werk elke week 5 dagen.

"de dagen die niet gedekt worden door het vakantiegeld"
Wat bedoel je daarmee, JPV?

JPV

Legacy Member
even veronderstellen dat je in 2011 anderhalve maand voltijds werkt. Dan heb je (in het vijf- én zesdagenstelsel) recht op 2/3 dagen betaald verlof. Daarvoor heb je nu je vakantiegeld dat je krijgt.

voor de andere dagen (24-2/3=21/22 in het zesdagenstelsel, waarop de werkloosheid gebaseerd is), heb je recht op werkloosheidsuitkeringen.

softguitar

Legacy Member
Hoe kan het dat ik verlof krijg volgend jaar als ik nog geen jaar daar gewerkt heb? Ik heb gelezen dat je minstens een jaar moet werken voordat je vakantie kan opnemen. Maar met interim weet ik dat nog niet zo goed.

JPV

Legacy Member
nee, je moet geen vol jaar gewerkt hebben, je moet wel in het jaar ervoor gewerkt hebben.

Levicious

Legacy Member
Zie dit topic te laat :(

Ik heb volgens mij geen recht op jeugdvakantie, moest ik het wel hebben is het nu toch te laat.

Maar ik heb in 2011, 3 maanden gewerkt als bediende ( met interimcontract ).
Hoeveel verlof dagen kan je dan opnemen in 2012 ?
Moet dit gebeuren tijdens het interimcontract nog loopt ? ( nog 3 maanden dan vast contract ).
Of kan dit in het volledige jaar 2012 gebeuren?

En de verlofdagen die in het weekend vallen, 1jan , etc etc. Die zijn ook vrij te kiezen in het jaar 2012 ?

Alvast bedankt JPV

// JPV merci voor alle tijd die je in dit forum steekt trouwens :)

Levicious

Legacy Member
2010 dacht ik, heb gewerkt als IBO in 2011.
Maar daar ben je zogezegd werkloos dus die maanden tellen niet mee.
Ben nu "officieel" in oktober beginnen werken.

Jeugdvakantie zal ik niet krijgen want heb niet "officieel" gewerkt in 2010.

Vraag me af hoeveel dagen verlof ik kan opnemen in 2012 voor de 3 gewerkte maanden.
Waarschijnlijk zal het gene vetten zijn ;)

StanTem

Legacy Member
Levicious zei:
2010 dacht ik, heb gewerkt als IBO in 2011.
Maar daar ben je zogezegd werkloos dus die maanden tellen niet mee.
Ben nu "officieel" in oktober beginnen werken.

Jeugdvakantie zal ik niet krijgen want heb niet "officieel" gewerkt in 2010.

Vraag me af hoeveel dagen verlof ik kan opnemen in 2012 voor de 3 gewerkte maanden.
Waarschijnlijk zal het gene vetten zijn ;)

3 maanden is 1/4 van 1 jaar dus krijg je 1/4 van 20 dagen.
Je zal dus zo'n 5 dagen betaald verlof krijgen.

JPV

Legacy Member
Levicious zei:
Zie dit topic te laat :(

Ik heb volgens mij geen recht op jeugdvakantie, moest ik het wel hebben is het nu toch te laat.

Maar ik heb in 2011, 3 maanden gewerkt als bediende ( met interimcontract ).
Hoeveel verlof dagen kan je dan opnemen in 2012 ?
Moet dit gebeuren tijdens het interimcontract nog loopt ? ( nog 3 maanden dan vast contract ).
Of kan dit in het volledige jaar 2012 gebeuren?

En de verlofdagen die in het weekend vallen, 1jan , etc etc. Die zijn ook vrij te kiezen in het jaar 2012 ?

Alvast bedankt JPV

// JPV merci voor alle tijd die je in dit forum steekt trouwens :)
=> die 5 dagen (zie hierboven) klopt.
=> je kan die gelijk wanneer nemen in 2012, miets afspraak met de werkgever (interim/werkgever maakt niet uit)
=> verplaatste feestdagen kan je vrij kiezen (mits afspraak...), tenzij ze door de werkgever ooit vastgelegd zijn via CAO/arbeidsreglement/...

Oldskooler

Legacy Member
De kans is uiteraard groot dat je nadien niet meer hoeft te komen.

Dan heeft den interim al een andere en mag je iets anders zoeken.

softguitar

Legacy Member
Sorry dat ik dit topic weer bovenhaal, maar is het correct dat wanneer ik vorig jaar een maand als interim gewerkt heb 2 dagen betaald verlof krijg dit jaar (2012)? Mijn vakantiegeld en dubbel vakantiegeld worden wel elke week uitbetaald: Krijg ik die twee verlofdagen dan toch uitbetaald?
En als ik het goed begrijp krijg ik (als alles juist is) dus 22 dagen jeugdvakantie dit jaar.

JPV

Legacy Member
softguitar zei:
Sorry dat ik dit topic weer bovenhaal, maar is het correct dat wanneer ik vorig jaar een maand als interim gewerkt heb 2 dagen betaald verlof krijg dit jaar (2012)? Mijn vakantiegeld en dubbel vakantiegeld worden wel elke week uitbetaald: Krijg ik die twee verlofdagen dan toch uitbetaald?
En als ik het goed begrijp krijg ik (als alles juist is) dus 22 dagen jeugdvakantie dit jaar.

-> Ben je bediende/arbeider?
-> Ben je afgestudeerd in 2011?

JPV

Legacy Member
je zal, in het zesdagenstelsel:
- 2 dagen reeds betaald zijn, maar wel het recht op vakantie hebben (en die zelfs moeten nemen indien je werkloos wordt).
- 22 dagen kunnen nemen via jeugdvkantie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan