Archief - Interim contract verbreken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V()Dk@ LaZeR

Legacy Member
Hey,

Heb een nieuwe job aangenomen maar deze is totaal niet wat ik verwachtte en ik had nu net 3 weken verlof heb deze dan ook gebruikt voor ander werk te zoeken. Maar helaas nog niets goed gevonden.
Ik moet er maandag terug beginnen en dit steekt me echt tegen.. vooral de lichamelijke last.
Is er een mogelijkheid het contract te verbreken en toch uitkering te krijgen?
Alvast bedankt.

PooTaH

Legacy Member
Interim kan je altijd verbreken bij mijn weten. Gewoon je (tijdelijk) contract uitdoen, meestal zijn dat week/dagcontracten. Bellen naar het interimkantoor en zeggen dat je liever iets anders zou doen. Problem solved :)

Muscleduck

Legacy Member
Interim stopt elke week dus gewoon aan uw overste laten weten dat je de samenwerking wenst stop te zetten, zo simpel is het. Je verbreekt dan ook geen contract.

Eikel Father

Legacy Member
Sommige doen er wel lastig over als je het niet ruim op tijd laat weten...

stoica_dva

Legacy Member
Muscleduck zei:
Interim stopt elke week dus gewoon aan uw overste laten weten dat je de samenwerking wenst stop te zetten, zo simpel is het. Je verbreekt dan ook geen contract.

Is afhankelijk van contract tot contract hé.. Interim wil niet persé weekcontracten zeggen.

In ieder geval, gewoon je tijdelijk contract uitdoen en verder heb je geen verplichtingen zoals PooTaH reeds aanhaalde.

Het is natuurlijk wel altijd hoffelijk (en verstandig om toekomstige opportuniteiten niet te mislopen) om het uitzendkantoor tijdig op de hoogte te brengen.

svensson_87

Legacy Member
Is het niet zo dat het interim kantoor een verbrekingsvergoeding kan eisen als men het contract verbreekt? Dacht dat dit meestal het geval was bij 6/12 maand contracten.
Normaal had je dan een document bij je contract tekening moeten tekenen.

stoica_dva

Legacy Member
svensson_87 zei:
Is het niet zo dat het interim kantoor een verbrekingsvergoeding kan eisen als men het contract verbreekt? Dacht dat dit meestal het geval was bij 6/12 maand contracten.
Normaal had je dan een document bij je contract tekening moeten tekenen.

Nogal wiedes, anders hebben contracten geen enkel nut moesten we alles zomaar kunnen verbreken :p

Maar meer dan waarschijnlijk werkt hij met dag/weekcontracten, dus gewoon zijn laatste contract uitdoen.

svensson_87

Legacy Member
stoica_dva zei:
Nogal wiedes, anders hebben contracten geen enkel nut moesten we alles zomaar kunnen verbreken :p
Inderdaad, maar je zal er van verschieten hoeveel uitzendkrachten hier niet van op de hoogte zijn.

V()Dk@ LaZeR

Legacy Member
Ik ben vandaag terug begonnen met werken, maar ben van plan straks na het werk mijn contract niet meer te verlengen. Heb ook nog niet getekend voor deze week.
Dan zou ik dus recht hebben op een uitkering? (Wachttijd is voorbij en zit nu aan 200-250 werkdagen)

julkabas

Legacy Member
Werken tot je wachttijd is verlopen om een uitkering te krijgen? Dit terwijl ze je eigenlijk wel werk kunnen aanbieden?

Jammer dat de RVA dit forum niet leest...

JPV

Legacy Member
RVA leest op het internet, ik heb al mensen moeten verdedigen die op kapaza betrapt zijn op bvb verkoop van 2 paardenwagens als koppel, terwijl ze zogezegd alleenstaand waren. Of mensen die met een foto als uitbater van een café staan, terwijl slechts 1 zelfstnadige is en de andere zogezegd werkloos ;).

Om op de vraag te antwoorden; je hebt er recht op als je werkzoekend bent. Interimkantoor kan doorgeven dat je bij hen een contract geweigerd hebt.

Mr Red

Legacy Member
Als je zelf beslist om te stoppen met werken, dan krijg je toch nooit een uitkering ? Of is er dan een verschil tussen een interim en een vast contract ?

Eikel Father

Legacy Member
Interim is anders, of je nu zelf je contract niet wenst te verlengen of je werkgever. Het is hoe dan ook, einde contract, en dat is wat telt...

V()Dk@ LaZeR

Legacy Member
Versta me niet verkeerd, ik ben niet te lui voor te gaan werken. Gisteren moest ik aan een extreem vuil machine werken (Technieker) dat vol met bitumen volgeplakt zat.
Mijn handen zien er nog zwart uit.
Ook als je je verwondt wordt er zo goed als niets verzorgt...
Interim kantoor is op de hoogte en ze zoeken ander werk. Maar ik wil eigelijk niet meer terug naar dat bedrijf...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan