Mysician
Legacy Member
Vooropleiding: Boekhouden-Informatica, hoeveel uren Wiskunde dat zijn weet ik niet want ben vanaf het 4de direct naar de TKO/EC-toestanden gegaan.
Heb 2e graads, exponentiële en logaritmische functies, basis van afgeleiden, kleine basis van integralen en minieme basis van matrices en statistiek moeten leren voor de EC.
Ondertussen bezig met wiskunde bij te werken: limieten, asymptoten, goniometrische, cyclometrische en hyperbolische functies, integralen, poolcoördinaten: dit zijn dingen die nu al ken/bija ken. Kennis van deze net opgenoemde zaken is -als ik juist ben- wel al of toch bijna genoeg basis voor Ind Ing.
Nu weet ik wel dat er nog oa ruimtemeetkunde, complexe getallen, analytische meetkunde, differentiaalvgl, ... gaan komen en dit nog héél veel studeerwerk zal vergen en die denkelijk toch wel basis zijn voor Burg Ir.
Het schoentje wringt hem waarschijnlijk/precies vooral in 'het zelfstandig' proberen.
Ik denk te weten ik gewoon niet ga houden van naar de lessen gaan (het ontbreken van sociaal contact is dan wel erg jammer, dat wel). Ik heb gemerkt: les interessant of niet, ik dwaal constant af met m'n gedachten, wil constant praten met medestudenten, ... kortom: voortdurend afleiding (endogeen en exogeen) + I just don't like it. Lijkt misschien raar maar ik zou veel liever vroeg opstaan en doorleren tot de namiddag dan tijd te steken in verplaatsing en daar dan 'liggen luisteren' en dan thuisgekomen pas beginnen met studeren. Hiernaast af en toe werken lijkt me echt quasi uitgesloten. (Merk wel dat -vooral bij Burg, zo'n vol uurrooster dat het heeft- de vele uren kwijt aan school (fysiek) iets is wat me niet aanstaat. Je kan het ook luiheid noemen. Wellicht wekt dit niet het idee dat ik genoeg inzet ga kunnen opbrengen maar ik zeg het gewoon graag zoals het is. Wel zie ik het zitten om bepaalde lessen bij te wonen.
Als ik nu eens de vraag opnieuw vorm en stel dat ik Burg (of Ind) wil doen en gewoon veel lessen skip maar wel de lessen bijwoon van bv de 2 moeilijkste vakken (indien er zo'n indeling te maken valt).
@Helldog (en mdconcept): projecten en dergelijke, daar wil ik gerust bijzijn (toch mogelijk om gewoon dat bij te wonen terwijl je de rest niet bijwoont of ben ik verkeerd?)
@mdconcept: overleg met medestudenten is gewoon inzake projecten neem ik aan? Wellicht ook wel aangenaam en stimulerend om over alles te kunnen overleggen maar lijkt me niet noodzakelijk.
Verder, ... indien mijn wiskundige kennis voldoende zal zijn, wat is er dan nog meer nodig dan een ijzeren wil gepaard met genoeg intelligentie? (Lessen bijwonen wat van essentieel belang is of hoe moet ik je interpreteren?)
Heb 2e graads, exponentiële en logaritmische functies, basis van afgeleiden, kleine basis van integralen en minieme basis van matrices en statistiek moeten leren voor de EC.
Ondertussen bezig met wiskunde bij te werken: limieten, asymptoten, goniometrische, cyclometrische en hyperbolische functies, integralen, poolcoördinaten: dit zijn dingen die nu al ken/bija ken. Kennis van deze net opgenoemde zaken is -als ik juist ben- wel al of toch bijna genoeg basis voor Ind Ing.
Nu weet ik wel dat er nog oa ruimtemeetkunde, complexe getallen, analytische meetkunde, differentiaalvgl, ... gaan komen en dit nog héél veel studeerwerk zal vergen en die denkelijk toch wel basis zijn voor Burg Ir.
Het schoentje wringt hem waarschijnlijk/precies vooral in 'het zelfstandig' proberen.
Ik denk te weten ik gewoon niet ga houden van naar de lessen gaan (het ontbreken van sociaal contact is dan wel erg jammer, dat wel). Ik heb gemerkt: les interessant of niet, ik dwaal constant af met m'n gedachten, wil constant praten met medestudenten, ... kortom: voortdurend afleiding (endogeen en exogeen) + I just don't like it. Lijkt misschien raar maar ik zou veel liever vroeg opstaan en doorleren tot de namiddag dan tijd te steken in verplaatsing en daar dan 'liggen luisteren' en dan thuisgekomen pas beginnen met studeren. Hiernaast af en toe werken lijkt me echt quasi uitgesloten. (Merk wel dat -vooral bij Burg, zo'n vol uurrooster dat het heeft- de vele uren kwijt aan school (fysiek) iets is wat me niet aanstaat. Je kan het ook luiheid noemen. Wellicht wekt dit niet het idee dat ik genoeg inzet ga kunnen opbrengen maar ik zeg het gewoon graag zoals het is. Wel zie ik het zitten om bepaalde lessen bij te wonen.
Als ik nu eens de vraag opnieuw vorm en stel dat ik Burg (of Ind) wil doen en gewoon veel lessen skip maar wel de lessen bijwoon van bv de 2 moeilijkste vakken (indien er zo'n indeling te maken valt).
@Helldog (en mdconcept): projecten en dergelijke, daar wil ik gerust bijzijn (toch mogelijk om gewoon dat bij te wonen terwijl je de rest niet bijwoont of ben ik verkeerd?)
@mdconcept: overleg met medestudenten is gewoon inzake projecten neem ik aan? Wellicht ook wel aangenaam en stimulerend om over alles te kunnen overleggen maar lijkt me niet noodzakelijk.
Verder, ... indien mijn wiskundige kennis voldoende zal zijn, wat is er dan nog meer nodig dan een ijzeren wil gepaard met genoeg intelligentie? (Lessen bijwonen wat van essentieel belang is of hoe moet ik je interpreteren?)




