Je moet je niet blindstaren op de brutolonen. Ik zou gewoon al ing of ir verkiezen boven een 'vakman' (politiek correcte term voor iemand die BSO heeft gevolgd

) voor alle onzichtbare voordelen die je mogelijk op termijn krijg. Denk aan doorgroeimogelijkheden tot hoger management (bijna alle directeuren zijn technisch hooggeschoold en daarna omgeschoold naar economici), 13e maand en andere bonussen, niet op je 50e lichamelijk kapot zijn, lekker warm binnen zitten in de winter, eens op reis kunnen gaan voor uw werk, uitdagingen en plezier in je werk blijven vinden, dikke bedrijfswagen als je eenmaal belangrijker wordt voor uw bedrijf, etc. etc.
Ik zou overigens als ik het zo hoor lekker ing gaan doen. Een studententijd moet LEUK zijn en elke dag 8 uur les krijgen en dan nog 4 uur moeten blokken is belachelijk.