GeneralUrsus
Legacy Member
Een thread als deze is waarschijnlijk al veelvuldig gepost hier op 9lives, maar alle hulp is welkom 
Dit jaar heb ik de richting communicatiemanagement gevolgd op Artevelde Gent, wat zeer tegengevallen is. Het was allemaal teveel theorie voor mij, en ik ben redelijk dom geweest dat ik deze richting gekozen had. Ik had het hele jaar door de indruk dat 75% van de mensen die daar zaten de richting gekozen hadden omdat ze anders niets wisten wat ze moesten studeren. Ik was ook 1 van die mensen. Ik had totaal geen idee wat ik moest doen na het middelbaar en heb ik eigenlijk maar de eerste de beste richting eruit gekozen die er enigszins wat "leuk" uitzag.
Nu dit jaar bijna ten einde is, en de examens eigenlijk niet zoveel meer uitmaken, (behalve de studiepunten) zoek ik een nieuwe richting voor volgend jaar. Deze keer wél met zoveel informatica mogelijk. Mijn enige probleem is dat ik tijdens het middelbaar in het 5de en 6de telkens maar 2 uur wiskunde had, en dit schrikt mij wel af om bijvoorbeeld een richting als toegepaste informatica te kiezen. De school moet sowieso in Gent zijn, en ik dacht aan de richtingen toegepaste informatica of leerkracht informatica en handel-burotica beiden aan de HoGent. Ik ben Engelstalig opgevoed, misschien ook een beetje nuttig in het kiezen van mijn richting.
Mensen die 1 van deze richtingen gedaan hebben en wat advies hebben voor mij, alle hulp wordt geapprecieerd.
Dit jaar heb ik de richting communicatiemanagement gevolgd op Artevelde Gent, wat zeer tegengevallen is. Het was allemaal teveel theorie voor mij, en ik ben redelijk dom geweest dat ik deze richting gekozen had. Ik had het hele jaar door de indruk dat 75% van de mensen die daar zaten de richting gekozen hadden omdat ze anders niets wisten wat ze moesten studeren. Ik was ook 1 van die mensen. Ik had totaal geen idee wat ik moest doen na het middelbaar en heb ik eigenlijk maar de eerste de beste richting eruit gekozen die er enigszins wat "leuk" uitzag.
Nu dit jaar bijna ten einde is, en de examens eigenlijk niet zoveel meer uitmaken, (behalve de studiepunten) zoek ik een nieuwe richting voor volgend jaar. Deze keer wél met zoveel informatica mogelijk. Mijn enige probleem is dat ik tijdens het middelbaar in het 5de en 6de telkens maar 2 uur wiskunde had, en dit schrikt mij wel af om bijvoorbeeld een richting als toegepaste informatica te kiezen. De school moet sowieso in Gent zijn, en ik dacht aan de richtingen toegepaste informatica of leerkracht informatica en handel-burotica beiden aan de HoGent. Ik ben Engelstalig opgevoed, misschien ook een beetje nuttig in het kiezen van mijn richting.
Mensen die 1 van deze richtingen gedaan hebben en wat advies hebben voor mij, alle hulp wordt geapprecieerd.
