Archief - Informatica richting voor 2012-2013

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GeneralUrsus

Legacy Member
Een thread als deze is waarschijnlijk al veelvuldig gepost hier op 9lives, maar alle hulp is welkom :niceone:

Dit jaar heb ik de richting communicatiemanagement gevolgd op Artevelde Gent, wat zeer tegengevallen is. Het was allemaal teveel theorie voor mij, en ik ben redelijk dom geweest dat ik deze richting gekozen had. Ik had het hele jaar door de indruk dat 75% van de mensen die daar zaten de richting gekozen hadden omdat ze anders niets wisten wat ze moesten studeren. Ik was ook 1 van die mensen. Ik had totaal geen idee wat ik moest doen na het middelbaar en heb ik eigenlijk maar de eerste de beste richting eruit gekozen die er enigszins wat "leuk" uitzag.

Nu dit jaar bijna ten einde is, en de examens eigenlijk niet zoveel meer uitmaken, (behalve de studiepunten) zoek ik een nieuwe richting voor volgend jaar. Deze keer wél met zoveel informatica mogelijk. Mijn enige probleem is dat ik tijdens het middelbaar in het 5de en 6de telkens maar 2 uur wiskunde had, en dit schrikt mij wel af om bijvoorbeeld een richting als toegepaste informatica te kiezen. De school moet sowieso in Gent zijn, en ik dacht aan de richtingen toegepaste informatica of leerkracht informatica en handel-burotica beiden aan de HoGent. Ik ben Engelstalig opgevoed, misschien ook een beetje nuttig in het kiezen van mijn richting.

Mensen die 1 van deze richtingen gedaan hebben en wat advies hebben voor mij, alle hulp wordt geapprecieerd. ;)

Ikkina

Legacy Member
Je hebt een hele zomervakantie om je achterstand op wiskunde bij te werken.

Om leraar te worden, moet je echt graag les willen geven. De informatica die je moet geven, is zeer basis en elk schooljaar hetzelfde. Lijkt me saai ^^.

Mooncat

Legacy Member
Er zijn hogescholen die amper of geen wiskunde geven zoals de KHK en Erasmus.

Redraptorx

Legacy Member
Wat heb je gestudeerd in het middelbaar en waarin ben je vooral geinteresseerd in informatica?

GeneralUrsus

Legacy Member
Heb eerst 2 jaar ASO gedaan maar dan een B attest gekregen terwijl ik 65% had maar ik deed er dan ook bijna niks voor. Leerkrachten hadden mij ervoor al genoeg gewaarschuwd dat ik dringend grondiger moet studeren maar heb dat aan mijn laars gelapt. Soit, 3de en 4de heb ik TSO Sport gedaan, deed ik graag, (voetbal ook nog altijd) maar ben gestopt omdat ik te blessuregevoelig ben. 5de en 6de heb ik secretariaat-talen gedaan, was eigenlijk een zeer makkelijke richting. Heb toen 3 weken stage gelopen bij Randstad, was leuk, maar niet echt iets wat ik mijzelf tot mijn pensioen zie doen.

Waarom informatica? Omdat écht alles mij interesseert. Maar dan ook alles. PC's in elkaar steken, websites maken, photoshop, illustrator, programma's schrijven, noem maar op. Al van sinds ik klein was wou ik mijn eigen RPG maken en programma's zoals RPG Maker maken dat een beetje mogelijk, maar het is toch niet hetzelfde omdat JIJ het niet echt zelf hebt geschreven/gemaakt. Maar dat is natuurlijk niet de enige reden waarom ik graag informatica zou doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan