Archief - Informatica ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mathisse

Legacy Member
Beste,

Ik zit in het 6e middelbaar dus de studiekeuze komt eraan. IK ben graag met pc bezig , maar ik kan nog niet programmeren ofzo.

Ik zit in de wetenschappen wiskunde 6u en haal nu niet echt wow punten : 60-70% haal ik.

Ik zou graag informatica doen maar ik weet niet of ik het aankan , ik zou ook graag universiteit doen , ook al weet ik niet of ik dat aankan ... ,

==> industriele ingenieur : informatica aan unief
==> toegepaste informatica: hoge school

Ik heb eigenlijk geen idee, wat houdt industrieel ingenieur in , is dit altijd unief of hoge school ook ?

Kan iemand me nog wat meer info geven ...

alvast bedankt!

sanderkevdw

Legacy Member
industrieel ingenieur is iets tussenin. Ik denk dat het vanaf volgend jaar officieel unief is. Op zich is je opleiding goed genoeg om eender welke richting te proberen, en kan je na een jaar proberen misschien beter beslissen.

Het veschil tussen unief informatica en toegepaste informatica is qua niveau wel enorm.

Lukkie

Legacy Member
Als eerstejaars student Industrieel Ingenieur kan ik je zeggen dat Ingenieursstudies heel erg wetenschapsgericht zijn in de eerste jaren. Zelf studeer ik aan KaHo Sint Lieven (Gent) en daar heb je altijd de eerste 3 semesters voor elke doorstroomrichting dezelfde. Als je tamelijk goeie punten haalt op het eind van je jaar en je denkt veel inzicht te hebben, dan zou ik voor ingenieur gaan, om dan nadien ICT als doorstroomrichting te nemen.
Ik heb ook een maat die toegepaste informatica studeert en dat is dan echt informatica, in de vorm van programmeren (C#), websites, PC's etc.

Ik had btw 69% op het eind van mn 6e jaar WeWi 6 uur wiskunde, en heb het niet echt gemakkelijk, maar dat zal wel aan mn uitstelgedrag liggen..


edit: Industrieel ingenieur wordt gegeven aan een hogeschool, en ik weet niet of je een hogeschool of universiteitsdiploma krijgt, maar het niveau is universiteit. De scholen zijn sinds kort onder een overkoepelende universiteit (KU Leuven in mijn geval) maar er is nog discussie over wat er verder gebeurd. Ik weet atm nog niet of ik 4 of 5 jaar zal moeten studeren :\

freakykiller

Legacy Member
Ik zou dan toch aanraden eerst industrieel te proberen. Toch een stuk harder dan Toegepaste Informatica. Je kan maar je best doen !

mathisse

Legacy Member
op men rapport nu zal ik mss juist 60 % hebben maar op het eind van het jaar zal dit rond de 65% of meer zijn hoop ik.

Ik weet dus alleen niet of ik dat zou aankunnen ingenieur... Ik heb namelijk ook een uistelgedrag. :(

Lukkie

Legacy Member
mathisse zei:
op men rapport nu zal ik mss juist 60 % hebben maar op het eind van het jaar zal dit rond de 65% of meer zijn hoop ik.

Ik weet dus alleen niet of ik dat zou aankunnen ingenieur... Ik heb namelijk ook een uistelgedrag. :(

Uitstelgedrag zal je inderdaad niet helpen :p Maar ik lees hier juist een mooi topic over uitstelgedrag en ben van plan een soort routine uit te voeren. Elke avond een uurtje je lessen bekijken zal hopelijk al veel helpen.

Om te zien of je ingenieur aan zou kunnen, 'k weet niet of mijn tip hier 'juist' is, maar kijk eens naar je wiskunde/fysica en zie of je je punten haalt door formules/bewijzen van buiten te leren, of door je formules/bewijzen te snappen en logisch te rederen.

Ties

Legacy Member
Heb zelf een jaar industriele gevolgd en kan je zeggen dat de meeste mensen daar een vooropleiding hadden van +-6u wiskunde. Vele bakten er niets van maar dat lag vaak aan de motivatie ;)

Je zal die richting aankunnen, volhouden is een andere zaak ;)
het eerste jaar is inderdaad vrij saai... Al vond ik de projecten wel super leuk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan