Archief - industrieel ing. of ir. architect

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mseker7353

Legacy Member
Dag allemaal
Ik heb mijn diploma secundair ondws behaald en moet nu een keuze maken tussen deze 2 richtingen: IR architect of ind ingenieur

Eerlijk gezegd wil ik naar de unief gaan. Ind ing gaat BLIJKBAAR ook naar unief ??? iemand die hierover iets weet,... ??? Langs de andere kant trekt ir arch mij ook aan...

Over mezelf:
ik heb wetenschappen wiskunde 6u gedaan, alle wetenschapsvakken schommelen rond 75 %, ben creatief maar ook niet wauuw, ik ben niet lui en bereid om elke dag 2-3 uur extra te studeren,...

Ik wou eerst gewoon ir doen maar die is enorm zwaar ( zeggen ze toch). Als ingenieur (ind of ir) heb je een waaier aan keuzes dat je later kan worden, maar als ir architect ben je alleen een architect ??? ( Corrigeer mij indien nodig)

Nu weet ik echt niet welke van de 2 ik wil studeren....
Kunnen jullie mij hierbij helpen ???

Alvast hartelijk bedankt !!!

Ik ben bang dat ik de verkeerde keuze zal maken.

mseker7353

Legacy Member
Eerlijk gezegd ingenieur, maar ik wil wel naar unief gaan....

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
mseker7353 zei:
Eerlijk gezegd ingenieur, maar ik wil wel naar unief gaan....

Waarom zou je een carrièrekeuze maken op basis van het type school terwijl je liever iets anders zou doen?

joshetei

Legacy Member
Dus moest industrieel geen unief worden dan zou je het niet doen, ook al is het gewoon een evenwaardige master en maakt het voor die richting niets uit? da's maar een rare redenering :s

mseker7353

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Waarom zou je een carrièrekeuze maken op basis van het type school terwijl je liever iets anders zou doen?

IK wou eerst ind ing doen maar die is niet helemaal naar unief gegaan (denk ik toch), ik had wel interesse voor ir architectuur (= unief) , van daar die keuze. Ik wil niet naar hoge school , dat zou mij ''prikken''. Dat is de echte reden !

mseker7353

Legacy Member
joshetei zei:
Dus moest industrieel geen unief worden dan zou je het niet doen, ook al is het gewoon een evenwaardige master en maakt het voor die richting niets uit? da's maar een rare redenering :s

Je hebt gelijk, maar ik wil hoger mikken....

joshetei

Legacy Member
Als industrieel 'naar unief gaat' dan wil dat gewoon zeggen dat die hogeschool officieel als 'campus' ofzo aanzien wordt, in de praktijk komt het erop neer dat de richting nog steeds op dezelfde plaats en door dezelfde docenten gegeven wordt hoor..
Ik ben nu bezig met solliciteren en ik moet toch zeggen dat mijn diploma van een 'minderwaardige hogeschool' vrij goed op de arbeidsmarkt ligt

mseker7353

Legacy Member
joshetei zei:
Als industrieel 'naar unief gaat' dan wil dat gewoon zeggen dat die hogeschool officieel als 'campus' ofzo aanzien wordt, in de praktijk komt het erop neer dat de richting nog steeds op dezelfde plaats en door dezelfde docenten gegeven wordt hoor..
Ik ben nu bezig met solliciteren en ik moet toch zeggen dat mijn diploma van een 'minderwaardige hogeschool' vrij goed op de arbeidsmarkt ligt

Heb je ook ind ing gedaan ?

plmuo

Legacy Member
Maar als ge niet voor ir gaat omdat dat te zwaar is dan gaat ge waarschijnlijk bij ir arch hetzelfde probleem hebben. Ik doe ir bouwkunde en hebben genoeg vakken samen met ir arch dus het niveau dat van hen verwacht wordt is hetzelfde.

Veel stellen zelfs dat hun richting (ir arch) ook moeilijk is omdat zij veel werkjes tijdens het jaar hebben (en dus een veel zwaardere werkdruk).

Ik vind het ook altijd erg als mensen er meteen vanuit gaan dat ze ir niet gaan aankunnen. U resultaten op de wetenschapsvakken zijn toch voldoende en ik denk dat het belangrijkste is dat ge hard wilt werken. Dus als ge gemotiveerd zijt en ge wilt ervoor werken, doe dan gewoon ir. Het voordeel is ook dat (in Leuven in elk geval) ge het eerste jaar en half nog geen richting moet kiezen en dus uit de eerste vakken die ge gaat krijgen wel kan zien waar u interesses liggen.

En zoals hiervoor gemeld: GA ZEKER NAAR INFODAGEN

mseker7353

Legacy Member
plmuo zei:
Maar als ge niet voor ir gaat omdat dat te zwaar is dan gaat ge waarschijnlijk bij ir arch hetzelfde probleem hebben. Ik doe ir bouwkunde en hebben genoeg vakken samen met ir arch dus het niveau dat van hen verwacht wordt is hetzelfde.

Veel stellen zelfs dat hun richting (ir arch) ook moeilijk is omdat zij veel werkjes tijdens het jaar hebben (en dus een veel zwaardere werkdruk).

Ik vind het ook altijd erg als mensen er meteen vanuit gaan dat ze ir niet gaan aankunnen. U resultaten op de wetenschapsvakken zijn toch voldoende en ik denk dat het belangrijkste is dat ge hard wilt werken. Dus als ge gemotiveerd zijt en ge wilt ervoor werken, doe dan gewoon ir. Het voordeel is ook dat (in Leuven in elk geval) ge het eerste jaar en half nog geen richting moet kiezen en dus uit de eerste vakken die ge gaat krijgen wel kan zien waar u interesses liggen.

En zoals hiervoor gemeld: GA ZEKER NAAR INFODAGEN

Wat had je gedaan in het secundair onderwijs ?

Pjken007

Legacy Member
Industrieel ingenieur wordt inderdaad unif, vanaf 2014.
Bv. Als je op de KaHo Sint Lieven afstudeert in 2014, dan staat er 'KU Leuven' op uw diploma. Nu staat er 'KaHo St Lieven' op.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
hoger mikken... Dus hogeschool is te min? Als dat de échte reden is waarom je niet voor uw job die je later wil doen durft gaan... Dan zit je 45 jaar op een job die je eigenlijk niet echt wilt met uw diploma van den unief :p

mseker7353

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
hoger mikken... Dus hogeschool is te min? Als dat de échte reden is waarom je niet voor uw job die je later wil doen durft gaan... Dan zit je 45 jaar op een job die je eigenlijk niet echt wilt met uw diploma van den unief :p

Ik heb niks tegen mensen die hoge school doen, sommigen van hen zullen gegarandeerd beter verdienen, ..... Persoonlijk is de kans dat ik naar hoge school ga 60-70 %. Maar ik ben bang dat het gevoel ( waarom ik geen unief heb gedaan) bij mij zal blijven. NJa tis persoonlijk, en meningen verschillen wel eens ;)

Sir. K

Legacy Member
Ik zou pol & soc doen. Das ook unief!

(n/o tegen mensen die pol & soc doen :p)


Nee serieus, laat geld/loon of vrienden niet uw drijfveer zijn. Als het een u meer interesseert als het andere, doe dat dan gewoon.

mseker7353

Legacy Member
de grootste reden waarom ik geen ir of ir arch wil doen , is dat ik dan op kot moet gaan :s terwijl ind ing in Khlim maar 25 min ver is van mij
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan