Archief - ICT Bachelor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jeuntje

Legacy Member
Hey,

Ik volg nu al 2 jaar een lerarenopleiding LO/BR in Turnhout. Ik zit nog altijd in het eerste ( wel wat vrijstellingen..) omdat de richting mij totaal NIET boeit... Ik mocht ook niet overschakelen van mijn pa omdat ik eigenlijk gewoon een bachelor diploma wil.

Maar PC's , technologie, hardware , edg hebben me eigenlijk altijd al geboeid. ( vroeger toen ik oud speelgoed kreeg, direct kijken of er iets met een schermpje of een batterij inzat, oude elektronische apparaten uiteen vijzen en kijken wat erin zat,..)

Ik help ook graag mensen met hun PC ( software gerelateerd ).

middelbare voorgrond:

Technische sport


Dit is de lessentabel van de richting.

Enig idee of dit echt wel iets voor mij zou zijn? En is de wiskunde van een zeer moeilijk niveau? Want dat is niet altijd mijn beste vak geweest :)

Grz !

Mooncat

Legacy Member
Het is moeilijk om te zeggen of dat die wiskunde moeilijk is of niet als je je wiskundige achtergrond niet meegeeft. De inhoud van de wiskunde staat hier. Normaal gezien is dat niks nieuw als je drie uur of meer wiskunde per week hebt gehad in het middelbaar. Ze starten daar van het absolute begin (regenregels, ontbinden in factoren, vergelijkingen, ...) dus als je alles bijhoudt, zou dat geen onoverkomelijk probleem mogen zijn. Het is in ieder geval niet de gemakkelijkste professionele bachelor.

FrostByte

Legacy Member
Het is wel een héél boeiende richting. Ik heb hem zelf ook gedaan aan de kaho in Gent en dit studie programma lijkt me echt wel leuk.

Je ziet een beetje van alles maar wat ik goed vind ik dat in de eerste 2 jaren er niet echt één domein met kop en schouders uitsteekt. Ik weet nog dat er veel teveel web-design gedaan werd in mijn richting en dat de leraar enorm hard op grafische vormgeving enzo zaten te neuten terwijl mij dat eigenlijk nooit echt geboeid heeft.

Deze richting lijkt me wel interessant. Qua wiskunde valt dat inderdaad wel mee: het is geen master hé maar je zult er inderdaad wel je tijd moeten insteken om erdoor te raken.

Volg je passie man, de rest volgt dan vanzelf ;) En laat niemand je zeggen wat je wel of niet gaat kunnen. Want als je ervoor gaat dan kom je er wel.

Drakenjager

Legacy Member
Mijn broer doet momenteel ICT aan de hogeschool van Geel (1ste jaar). Hij is van ver gekomen (BSO), hij had 6-7 jaar geen wiskunde meer gehad, dus dit zorgde wel voor veel problemen. Hij volgde wel bijles en heeft zo in 4 maanden van het optellen van breuken tot het begin van integralen geleerd.

Hij heeft momenteel examens, hij ervaart wel een paar moeilijkheden omdat hij het niet gewend is om grote hoeveelheden leerstof te leren.

FrostByte

Legacy Member
Ik ken iemand die van BSO naar dieren-arts geweest is en er in het eerste jaar volledig door was, mits een hoop her-examens maar whatever.

Kijk: als je gemotiveerd bent en de consessie wil maken om veel te werken en niet op te geven als er eens een examen of 2-3 tegenzit kom je er wel. De aanhouder wint ;)

Vergeet ook niet dat er een verschil is naar je ouders toe wanneer je 2-3 herexamens hebt omdat je lui geweest bent of...

dat je "maar" 2 her-examens hebt wanneer ze weten dat je echt je best gedaan hebt.

Zoals ik al zei: motivatie is alles.

Dragonix

Legacy Member
het is inderdaad zoals Frostbyte zegt: motivatie is alles!!

Zelf ben ik vorig jaar in juni afgestudeerd als bachelor ICT in Geel.
Wiskunde in het eerste jaar is vooral functies en vrij basic wiskunde, tweede jaar zijn da integralen, ... (toen bij mij toch in ieder geval).
Ook krijg je electronica, programmeren (VB.NET,Java,...), webdesign, netwerken (routers,switchen), pc-technologie (uiteen hale van ne pc en terug ineen steken), windows server, exchange servers,...

Maar als ik je zo hoor wil je precies meer de richting uit van elektronica, want de ict die ik gevolgd heb is niet echt dingen uiteen halen en vanalles liggen meten met oscilloscopen (zat er ook bij,maar was niet het belangrijkste)

Het eerste jaar was eigenlijk meer een gecombineerd jaar van elektronica en ict en daarna moest je kiezen. dus dat zou niet slecht zijn voor jou mss?

Jeuntje

Legacy Member
Hey

Bedankt voor de tips :) Ik ga me morgen btw uitschrijven op mijn huidige school. De richting lijkt me zeker wel wat en de motivatie stijgt elke dag :)
Ook krijg je electronica, programmeren (VB.NET,Java,...), webdesign, netwerken (routers,switchen), pc-technologie (uiteen hale van ne pc en terug ineen steken), windows server, exchange servers,...
<3 da lijkt me echt iets voor mij ! Zelf heb ik ook al netwerken bij vrienden gemaakt :) Enkel als er digitale TV in voorkomt en een switch raak ik de kluts wat kwijt :p

En idd Elektronika zelf lijkt me ook ZEER fun ! Ben wel wat technisch aangelegd en dan krijg ik ook ervaring voor bv mijn ps3 controller te modden (ledjes) edg :)

Ik denk dat dit het ECHT is ! Hoewel ik zowiezo mijn best moet doen ( eventueel wat bijlessen ) voor de wiskunde.

Ik ben eens benieuwd !

arumey

Legacy Member
Ik zit momenteel in TEW en ben nu al vastbesloten om naar IT te gaan in de howest te Brugge of de katho in kortrijk. Had TEW gekozen uit het idee dat het een richting was waarmee ik later veel zou zijn. Maar uiteraard vind ik de leerstof qua economie totaal niet interessant. Wiskunde/informatica/psychologie intresseerden mij wel.

Wat ik dus nu ga doen is na dit semester veranderen zodat ik mijn jaar niet verlies.
Ik raad je aan hetzelfde te doen :)
De kans is heel groot dat ik IT-softwareontw ga doen in de HOWEST te Brugge.
Als je hetzelfde doet, zie ik je dan nog wel :D

Veel succes in de keuze,
Arumey

Jeuntje

Legacy Member
Voila ben ingeschreven :)

Mijn vakken deze Semester :

- Webdesign basis
- pc-technologie lab
- elektronische systemen
- Wiskunde alternatief
- licht en geluid
- windows client
- grafisch design

woohoo ! :D Als project in het eerste jaar : zelf een filmpke maken en bewerken ! :D Zie er al naar uit !

Dragonix

Legacy Member
Jeuntje zei:
Voila ben ingeschreven :)

Mijn vakken deze Semester :

- Webdesign basis
- pc-technologie lab
- elektronische systemen
- Wiskunde alternatief
- licht en geluid
- windows client
- grafisch design

woohoo ! :D Als project in het eerste jaar : zelf een filmpke maken en bewerken ! :D Zie er al naar uit !

Licht en geluid niet onderschatten (soort wiskunde, maar nog iets zwaarder,hangt af of wiskunde je ligt of niet)!!
en voor de rest is het op zich wel interssant

Hehe, dat project heb ik ook moeten doen :p echt lachen en slaagt eigenlijk nergens op xD... maar echt wel een leuke week gehad
Op deze link vind je al de filmpjes die zijn gemaakt, maar ik heb die in het tweede jaar gemaakt ;)
link

Jeuntje

Legacy Member
Dragonix zei:
Licht en geluid niet onderschatten (soort wiskunde, maar nog iets zwaarder,hangt af of wiskunde je ligt of niet)!!
en voor de rest is het op zich wel interssant

Hehe, dat project heb ik ook moeten doen :p echt lachen en slaagt eigenlijk nergens op xD... maar echt wel een leuke week gehad
Op deze link vind je al de filmpjes die zijn gemaakt, maar ik heb die in het tweede jaar gemaakt ;)
link

Nja heb gisteren ook vernompen dan licht en geluid een combo is van fysica en wiskunde.. xD Ik heb nog altijd het gevoel zoals vroeger; wat heeft dat ermee te maken? :p Mja ik gaan er gwn voor :) wiskunde of niet !

Dragonix

Legacy Member
Jeuntje zei:
Nja heb gisteren ook vernompen dan licht en geluid een combo is van fysica en wiskunde.. xD Ik heb nog altijd het gevoel zoals vroeger; wat heeft dat ermee te maken? :p Mja ik gaan er gwn voor :) wiskunde of niet !

1 raad dat ik je kan meegeven, ga naar ELKE les (tenzij je ziek bent fzo).
Het helpt niet alleen voor je punten, maar de docenten gaan je apprecieren en dan ga je meer gedaan krijgen ;)
En zeker als je van een zekere Mr. Portier les krijgt (windows server vakken enzo)

Jeuntje

Legacy Member
Dragonix zei:
1 raad dat ik je kan meegeven, ga naar ELKE les (tenzij je ziek bent fzo).
Het helpt niet alleen voor je punten, maar de docenten gaan je apprecieren en dan ga je meer gedaan krijgen ;)
En zeker als je van een zekere Mr. Portier les krijgt (windows server vakken enzo)

Bart Portier? Die heb ik de eerste 2 blokken op maandag :p (webdesign basis )

Dragonix

Legacy Member
Jeuntje zei:
Bart Portier? Die heb ik de eerste 2 blokken op maandag :p (webdesign basis )

ja die :p, zeer goede docent, kun je echt altijd bij terecht indien je vragen hebt, maar dan moet je wel inzet tonen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan