vanrumst
Legacy Member
Situatie is de volgende:
Heb bij firma een deeltijds contract waar ik aantal uur per week moet zijn (tijdstippen doen er niet toe, moet gewoon zorgen dat ik die tijd daar heb gespendeerd).
Nu wil ik deze job opzeggen (mijn andere jobs zijn meer dan voldoende).
Ik heb juist 3 weken verlof gehad op dat werk. Normaal gezien moet ik donderdag terug aan het werk daar.
Nu zou ik zo snel mogelijk daar willen opzeggen.
Heb mijn contract er eens bijgenomen en daar staat:
"Elk van de partijen kan de overeenkomst zonder opzegging of voor het verstrijken van de termijn beëindigen om dringende redenen in toepassing van art 35 van de arbeidsovereenkomstenwet van 3 juli 1978".
(het betreft een arbeidsovereenkomst voor bedienden, vervangingscontract dat nog loopt tot 30 oktober 2012)
Kan ik nu gewoon aangetekende brief sturen met de melding dat ik om dringende redenen mijn ontslag geef?
Of wat verstaan ze onder dringende redenen?
Mijn gsm/laptop/... moet ik ook nog wel gaan indienen, maar dit kan ik altijd wel eens binnensteken deze week. Dus liefst van al zou ik er niet meer hoeven te werken (al mijn lopende projecten zijn er ook afgelopen, zou voor nieuw project te beginnen zijn).
Heb bij firma een deeltijds contract waar ik aantal uur per week moet zijn (tijdstippen doen er niet toe, moet gewoon zorgen dat ik die tijd daar heb gespendeerd).
Nu wil ik deze job opzeggen (mijn andere jobs zijn meer dan voldoende).
Ik heb juist 3 weken verlof gehad op dat werk. Normaal gezien moet ik donderdag terug aan het werk daar.
Nu zou ik zo snel mogelijk daar willen opzeggen.
Heb mijn contract er eens bijgenomen en daar staat:
"Elk van de partijen kan de overeenkomst zonder opzegging of voor het verstrijken van de termijn beëindigen om dringende redenen in toepassing van art 35 van de arbeidsovereenkomstenwet van 3 juli 1978".
(het betreft een arbeidsovereenkomst voor bedienden, vervangingscontract dat nog loopt tot 30 oktober 2012)
Kan ik nu gewoon aangetekende brief sturen met de melding dat ik om dringende redenen mijn ontslag geef?
Of wat verstaan ze onder dringende redenen?
Mijn gsm/laptop/... moet ik ook nog wel gaan indienen, maar dit kan ik altijd wel eens binnensteken deze week. Dus liefst van al zou ik er niet meer hoeven te werken (al mijn lopende projecten zijn er ook afgelopen, zou voor nieuw project te beginnen zijn).
)