RadicalAtheist
Legacy Member
Serieus? "Uiteraard"?Overuren doe ik totaal niet, tenzij met het akkoord van de bevoegde personen en uiteraard aan 150%.
Als freelancer ben je helemaal niet gebonden aan 38u/40 uur per week. En een uur werken is een uur werken.
Ik heb nog nooit geweten dat een freelancer "werkt aan 150%".
ofwel werken ze niet niet voltijds wegens te weinig opdrachten. Ofwel is het een boekhoudige truc om minder personenbelasting te betalen.ze verdienen nog de helft van wat ze ooit verdienden
Dat zegt niets. De audi is een bedrijfswagen, dus normaal geleased.vb ex-collega is van audi a4 naar peugeot 308 moeten gaan toen ie zelfstandig werd...
Als je zelfstandig wordt moet je die inleveren, en sta je compleet zonder vervoer, op dat moment heb je ook nog niets verdiend. In het beste geval kun je een maand later een eerste factuur sturen , die een maand daarop betaald wordt.
Dus na 2 maanden je eerste centen binnen, en die zijn meestal niet genoeg om een A4 te kopen.
Ofwel koop je met je privé-spaarcenten een wagen, maar dat is fiscaal niet interessant.
Ofwel probeer je zelfs een wagen te leasen, maar dit is in principe een krediet waarvoor je je kredietwaardigheid moet bewijzen, over een periode van 4 jaar. Evident dat dat lukt niet voor de meesten.
