Archief - Herscholing programmeur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Forrest Gump

Legacy Member
De laatste 10 jaar was ik in ICT technisch support, assistent systeembeheerder, pc technieker, eigenlijk manusje-van-alles.. :D

Door omstandigheden werkloos geworden 1.5 maand geleden. Ga nu volgende maand intensieve VDAB opleiding C# ontwikkelaar volgen.

Aan de rechterkant zie je de inhoud:
dotTeno v3

Dit combineer ik met de programmeervakken van graduaat informatica optie programmeren.
Want ben al graduaat informatica, maar dan optie netwerkbeheer (aantal jaar terug eens behaald).

Als deze opleidingen lukken hoop ik ergens een kans te krijgen als programmeur wat niet makkelijk zal worden, want ben al 40..

Denken jullie dat het überhaupt wel mogelijk is?

Ik ga er in ieder geval eens voor gaan, want als ik met iets start ga ik er altijd heel fanatiek voor.

W0utR

Legacy Member
Goh, aan de ene kant ben je nooit te oud om te leren natuurlijk, zeker als je er wat passie voor hebt.
Aan de andere kant ben je 40 jaar en heb je geen ervaring, dan lijkt het mij dat het voor een bedrijf interessanter is om iemand van 22 aan te nemen en hem zelf op te leiden met het oog op de toekomst.

Maar als de passie er is lijkt het mij wel interessant om te leren, desnoods ga je verder als freelancer als je dat aankan.

dieterdp

Legacy Member
Waarom ga je niet verder in het netwerkbeheer? MCSE cerficaten behalen of Cisco certificaten?

Gray

Legacy Member
dieterdp zei:
Waarom ga je niet verder in het netwerkbeheer? MCSE cerficaten behalen of Cisco certificaten?

Waarom zou hij dat doen? Cisco certifieds genoeg. Volgens mij is er eerder een tekort aan programmeurs. (allerhande)

@Forrest: 40 jaar is zeker niet te oud ;)

SoYeah

Legacy Member
Wat ik me afvraag bij VDAB opleidingen is de selectie van de leerkrachten.
Zijn dat uitsluitend mensen met veel praktijkervaring of zijn er ook docenten/assistenten bij van hogescholen?

Het leerpakket ziet er trouwens al heel interessant uit. Gaan zou ik zeggen! :)

Gray

Legacy Member
SoYeah zei:
Wat ik me afvraag bij VDAB opleidingen is de selectie van de leerkrachten.
Zijn dat uitsluitend mensen met veel praktijkervaring of zijn er ook docenten/assistenten bij van hogescholen?

Het leerpakket ziet er trouwens al heel interessant uit. Gaan zou ik zeggen! :)

Ik heb ook al vdab opleidingen gevolgd, (zelf op de hoge school kreeg ik enkele dagen les in de VDAB door vdab leerkrachten) en zeer positief over, goede bekwame leerkrachten en qua materiaal beter voorzien dan de meeste hoge scholen.

Forrest Gump

Legacy Member
dieterdp zei:
Waarom ga je niet verder in het netwerkbeheer? MCSE cerficaten behalen of Cisco certificaten?


Heb het een beetje gezien met het configureren van routers en besturingssystemen..

duvel1

Legacy Member
Beste,

Er zijn mogelijkheden genoeg. Leeftijd speelt mijn inziens geen echte rol.

Succes en veel geluk !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan