Archief - Heftruckattest

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MATABARO

Legacy Member
Zou er me iemand kunnen zeggen waar de beste plek is om goedkoop en redelijk snel een kwaliteitsvolle opleiding te volgen om een heftruckattest te behalen? Ik heb vernomen dat dit bij de VDAB lang duurt én er vrij lange wachtlijsten zijn.

Bijna alle bedrijven waar ik heb gewerkt vonden dit een zeer grote plus, dus wil ik de knoop eindelijk doorhakken en het behalen ipv er mee rondreiden zonder een attest te hebben (zodat ik de technieken om er mee te rijden écht beheers en alle ins en outs ken).

Iemand

Legacy Member
Even off-t: deed jij geen rechten?
ONt: lrrp is heftruckchauffeur, pm hem anders eens?

Pombak

Legacy Member
Weet niet vanwaar je bent, maar bij LIB bieden ze die opleidingen aan. En ook via manpower dacht ik

Clarkske

Legacy Member
Normaal kost een opleiding 1000 €, ik heb het via school gedaan en dat was 200 € d8 ik

Ricky

Legacy Member
manpower biedt het aan als je voor hen werkt
actief interim biedt het aan (actief in mijn regio dan eh, bent verplicht om het attest te hebben, anders mag je niet int bedrijf werken)
dit zijn de enige uitzendkantoren waar ik voor (ge)werk(t) (heb).
en de VDAB uiteraard... heb zelf een kleine 5 maand moeten wachten

Wazzipi

Legacy Member
technieken ? man ik heb afgezien om dat attest te halen, normaal is dat een week ofzo,
(amper tot nooit met heftruck gereden)
Maar ik moest dus gaan via mijn werk en dat was dan opfriscurses voor ervaren mannen.
Dus ja eerste dag theorie (zo simpel als iets) 2de dag voormiddag wat rondrijden parcourke verkennen dat je moet afleggen ( je moet nog delen met je maat dus elk om toer eens rijden) en in namiddag examen afleggen. Maar 1 paalke omvergereden :p dus was er nog door.

Bij mij was dus van de vdab, hoor eens bij hun of weet je zeker dat lange wachtlijsten zijn ?

Clarkske

Legacy Member
Je kunt idd bij bepaalde bedrijven een heftruckattest afleggen, maar je bent er niets mee als je verandert van werk, is enkel intern geldig (kosten van werk, aléja kosten...meestal doet één of ander chef dat ofzo)...dus best via VDAB of Logan een opleiding volgen, kost wel veel geld maja...

QuibaX

Legacy Member
Hangt natuurlijk af van je leeftijd maar aan mijn 17 jaar heb ik mijn heftruck attest behaald in het centrum deeltijds onderwijs. Best handig, kan je direct aan de slag als heftruck chauffeur vanaf je de opleiding start en ga je 2 daagjes naar school in de week. Nuja, indien je niet meer leerplichtig bent is dit zeker niet de snelste manier, wou het toch maar even meedelen als mogelijkheid.

debelgwest

Legacy Member
Als ge een periode werkt bij een bedrijf en je werkt goed en ze hebben heftruckchauffeur's nodig ,dan maken ze een afspraak. Heb men attest via DESCON behaald. Doe een paar jaar ervaring op en ga bij een chemisch bedrijf werken ,verdien je veel maar je moet wel een extra examen af leggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan