Archief - Frans cursus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Njula

Legacy Member
Ik volg een bachelor opleiding en merk toch dat mijn franse kennis beneden alle peil is.
Dus ben ik nu opzoek naar een cursus, reeks boeken, online cursus....
Waarmee ik mijn franse kennis kan bijwerken.
Graag zou ik dit vanaf niveau 1 helemaal terug opbouwen.
Dit omdat mijn niveau van frans bijna onbestaand is.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Ik heb al enkel sites bekeken die zulke cursussen aanbieden maar heb geen idee of deze echt hun geld waard zijn.
Sommige kosten tot 300 euro.

Njula

Legacy Member
Ik heb al eens gekeken naar cvo. Maar merkte op dat ze met verschillende niveau's werken.
Ik wil eigenlijk snel en zelfstandig mijn franse kennis verbeteren.
Cvo is maar 1 avond per week en daar kan ik niet echt aan werken als het geen les is.
Ben echt meer opzoek naar een cursus waar ik kan aan werken wanneer ik de tijd heb.

duvel1

Legacy Member
Njula zei:
Ik heb al eens gekeken naar cvo. Maar merkte op dat ze met verschillende niveau's werken.
Ik wil eigenlijk snel en zelfstandig mijn franse kennis verbeteren.
Cvo is maar 1 avond per week en daar kan ik niet echt aan werken als het geen les is.
Ben echt meer opzoek naar een cursus waar ik kan aan werken wanneer ik de tijd heb.

Beste,

Bij CVO zal je meer dan genoeg taken krijgen waar je kan aan werken wanneer er geen les is. Die ene avond is ook het moment om je te motiveren om je frans bij te schaven. Je krijgt er ook trouwens een boek of cursus die je kan herhalen en inoefenen.

Bedoel je eigenlijk dat je geen avond vrij hebt ?

anders kan je ook bij instituten terecht die een taalbad aanbieden. Dan heb je in een week tijd een spoedcursus frans. Maar deze kosten meer vrees ik :

Snel Frans leren met een ElaN-taalbad | Elan Languages

Mvg,

Njula

Legacy Member
Cvo zou ik moeilijk kunnen combineren vrees ik.
Ik vrees dat ik helemaal opnieuw zal moeten beginnen met frans.
Ik mis toch wel enkel regels die in het begin woorden aangeleerd.
Daarom zou ik zo een cursus willen die van beginner tot gevorderde gaat.

duvel1

Legacy Member
daarom splitsen ze dit op in verschillende niveau's waar je verschillende jaren kan overdoen + ook de mogelijkheid om nog eens zakelijk frans ertussen te doen.

Ol je niveau te bepalen kan je deze website eens proberen :

Test je kennis :: cvo kisp :: volwassenenonderwijs: avondonderwijs en dagonderwijs

Ik volg ook al vele jaren avondschool na mijn bachelor en ik wou dat ik er vroeger aan begonnen was. Weet ook dat je net als in het hoger niet verplicht naar de les moet komen.

Njula

Legacy Member
Cvo lijkt mijn geen optie. Aangezien ik niet echt de tijd heb om een paar jaar cursussen te volgen.
Ik zoek meer een cursus van beginner tot gevorderde die alles herhaalt en die ik op mijn tempo kan doornemen. Ik zou immers mijn frans op zeer korte termijn willen verbeteren.

mdconcept

Legacy Member
snap je nu niet dat je stapsgewijs een taal moet leren, er bestaan geen boeken met alle niveau's. Want voor de ene zou het te makkelijk zijn, en voor de andere te moeilijk, daarom wordt in niveau's gewerkt.

Als je uw verleden tijd nog niet deftig kan heeft het weinig zijn om het hoofdstuk subjonctif aan te vatten...

cdp1193

Legacy Member
Koop een grammaire trajet, leer hem uit het hoofd en lees Franstalige kranten en eenvoudige boeken.

Njula

Legacy Member
mdconcept zei:
snap je nu niet dat je stapsgewijs een taal moet leren, er bestaan geen boeken met alle niveau's. Want voor de ene zou het te makkelijk zijn, en voor de andere te moeilijk, daarom wordt in niveau's gewerkt.

Als je uw verleden tijd nog niet deftig kan heeft het weinig zijn om het hoofdstuk subjonctif aan te vatten...

Ik besef dat ik een taal stapsgewijs moet leren dat wil ik ook doen. Daarom dat ik naar cursussen opzoek ben.
Zoals nha heeft cursussen voor beginners en een voor gevorderde. Ik wil enkel en alleen weten of deze cursussen de moeite waard zijn. Deze cursus hebben een logische opbouw. Ik zoek boeken of een cursus zoals nha die je kan kopen en waarbij ik zelf op eigen tempo je frans kan verbeteren. Zodanig dat ik op korte termijn mijn kennis sterk kan verbeteren door er mee bezig te zijn.

Caelistas

Legacy Member
kijkt een gans jaar alleen maar naar franse telivisie, ge zult uw frans wel leren :p

capaxinfiniti

Legacy Member
Waar ergens woon je in Vlaanderen? Je kunt het beste contact opnemen met een Franstalig iemand ofzo; er zijn ook sites genoeg waar tweetaligen Frans-Nederlands lessen aanbieden. Ook al is deze oplossing aan de dure kant, zal je snel vooruitgang boeken. Ik weet waar ik het over heb, want ik geef zelf les Nederlands aan Franstaligen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan