Archief - Forensisch onderzoek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thebacisz

Legacy Member
Dag beste 9livers,

Ik zit in mijn laatste jaar biomedische laboratoriumtechnologie en studeer dus dit jaar af. Ik wil hierna nog verder studeren, aangezien ik nog te jong ben om te beginnen werken en er eigenlijk nog niet echt zin in heb.
Ik heb me dus onlangs ingeschreven voor de opleiding 'forensisch onderzoek' aan de erasmus hogeschool brussel (=postgraduaat). Deze opleiding interesseert me enorm en ik zou dus graag willen werken als forensisch laborant.

Zijn er eigenlijk genoeg werkmogelijkheden in het forensisch onderzoek (nicc, politie) en weten jullie iets meer over deze opleiding of job?

Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

Matt.

Legacy Member
Kennis van me heeft iig moeite om iets te vinden in die sector (is tegenwoordig nogal hip met al die crime series etc.). (Hij heeft forensisch onderzoek gestudeerd in NL en doet nu master forensisch onderzoek bij in UK. Dus redelijk gespecialiseerd, hopelijk kan hij na zijn master wél aan de slag.)
Wel een volledig ander traject dan van u, dus ik weet niet in welke mate dat uw kansen beïnvloedt. Naar horen zeggen van die kennis zoeken ze vooral masters.

Reflectus

Legacy Member
Ik heb met iemand gesproken die ook op de forensische dienst van Brugge is terechtgekomen met een diploma BLT. Als ik het mij goed herinner heeft ie daarvoor een ingangs'examen' moeten afleggen over basisdingen zoals PCR etc.

Daarna worden de beste X mensen geselecteerd uit deze groep die het examen meedoet, en moet je een korte opleiding volgen om als laborant daar mee te draaien. Dus dan leer je de kneepjes van het vak zoals zij het daar doen. Zonder politieschool te doen ben je uiteraard ook geen lid van de federale politie, maar eerder burgerdienst of iets in die aard.

kristelds

Legacy Member
Hey Thebacisz,

ben je nu gestart met je studie forensisch onderzoek en hoe bevalt het jou ? Ik zou me ook graag inschrijven voor volgend jaar maar heb echter geen wetenschappelijk achtergrond. Zou ik mij met het één of ander kunnen voorbereiden bvb chemie ofzo?
Thanks!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan