Dubbelpunt
Legacy Member
Kent er iemand het verschil tussen een faillissementsverzekering en gewaarborgd inkomen voor zelfstandigen? Voor mij is het niet echt duidelijk. Ik heb gelezen dat faillissementsverzekeringen steeds meer populair worden.
Situatie1: ik word ziek en kan 6 maanden niet meer werken
Situatie2: ik word ziek en kan 24 maanden niet meer werken
Situatie3: ik geraak aan geen opdrachten meer en kan mijn sociale lasten niet meer betalen
Op welke noodhulp kan ik rekenen in deze 3 aparte gevallen?
Is er een verschil tussen eenmanszaak en bvba voor deze hulplijnen?
Ik vraag mij eigenlijk af waarom ik voor gewaarborgd inkomen maandelijks zou betalen. Als het OOIT slecht zou gaan, zet ik mij failliet en kan ik 12 maanden verder met deze kosteloze faillissementsverzekering.
Tenzij ik fout redeneer, vandaar de vraag hier
Situatie1: ik word ziek en kan 6 maanden niet meer werken
Situatie2: ik word ziek en kan 24 maanden niet meer werken
Situatie3: ik geraak aan geen opdrachten meer en kan mijn sociale lasten niet meer betalen
Op welke noodhulp kan ik rekenen in deze 3 aparte gevallen?
Is er een verschil tussen eenmanszaak en bvba voor deze hulplijnen?
Ik vraag mij eigenlijk af waarom ik voor gewaarborgd inkomen maandelijks zou betalen. Als het OOIT slecht zou gaan, zet ik mij failliet en kan ik 12 maanden verder met deze kosteloze faillissementsverzekering.
Tenzij ik fout redeneer, vandaar de vraag hier


