Archief - Examens middelbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oij

Legacy Member
Alexat zei:
pff ik ben het ook goed aan verkloten... Ik ben zo lui he :sad:

Ken dat gevoel!

Ge weet wel dat ge moet leren en dat ge achteraf blij gaat zijn dat ge goede punten hebt. Maar op het moment zelf is dat niet zo simpel en zeg je "pot op" het moet maar lukken.
Om dan er dan achteraf spijt van te hebben...:sad:

Al een geluk dat mijn eerste trim goed was en dus zie ik het wel allemaal goed komen!
Alleen voel ik ergens een kleine druk van mijn ouders die verwachten dat ik +- evenveel heb ondanks dat ze dit nog niet letterlijk gezegd hebben.:unsure:

Een A en we zijn blij...

SXe

Legacy Member
Nooby4Ever zei:
5de:s , 1x blijven zitten in het 2de middelbaar omdat ik van Steiner onderwijs naar traditioneel ben overgestapt (zonder iets van begeleiding ofzo en ben dan mentaal wat gecrasht).
Kon ik eigenlijk niet veel aan doen dat ik ben blijven zitten :s

En vanaf het 2de middelbaar ben ik vaak gedelibereerd geweest voor Frans en 2 en 3de jaar ook voor wiskunde.

Dit jaar is alles goed behalve Frans en wiskunde. In Frans ben ik gewoon slecht en wiskunde krijg ik ni deftig geleerd :sad:
Nu dat frans weet de school (komt ook ni alleen door dat ik slecht ben ik heb wat "jaren" van frans gemist in lager en middelbaar, nuja normaal zou ik die al wel moeten hebben ingehaald) En in een richting van 8u wiskunde kan ik me moeilijk voorstellen dat ze me gaan delibereren voor wiskunde.

Kerst totaal : 52% , paas examen 50.0%, nu rapport ~10/30 en examen dus een buis denk ik = jaar totaal buis :cry:

Dit klinkt misschien raar maar ik kan de richting wel aan maar krijg het gewoon niet geleerd of iets anders.

Mijn ouder hadden achter mijn rug vorig examen een bijles geregeld voor een deel van het examen te leren. Ik had toen meer oefeningen gemaakt als in de klas, de bijles zegt dat ik het kan -> 37.5% op het examen (en het is niet dat die examen extreem moeilijk zijn, wel iets boven gemiddeld)

vandaag godsdienst leren btw :D ~40pagina's met veel zever er nog tussen :)

Kzal uw poes nie ontvoeren dan :hug:

Baats

Legacy Member
Morgen Geschiedenis, enigste vak waarin ik hoogstwaarschijnlijk ga falen :niceone:

Tremium

Legacy Member
Gedaan met leren voor vandaag :woohoo:. Opmerkelijk hoeveel ik onthouden heb van al die lessen :p.

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Weet er toevallig iemand of ze je je jaar opnieuw kunnen laten doen als je bij een keuzevak een buis hebt?
Zit momenteel met maar 1 buis voor spaans(keuzevak) en daar heb ik een totaal van 33%, 'k heb er nooit echt moeite voor gedaan. Nu mag ik een totaal buispunten hebben van 3,0, en voor mijn spaans heb ik voor het moment 3,4 buispunten. Stel nu dat ik dit examen die 0.4 buispunten niet kan wegwerken. Zouden ze me mijn jaar laten opnieuw doen?

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Wat is dat dan bij jullie? Als je een totaal boven de 50 heb ben je erdoor?

JoskeuVermeuleu

Legacy Member
Vandaag me Wiskunde gestart morge nederlands dan maandag wetenschappelijk werk & sei dinsdag biologie en aardrijkskunde woensdag frans en dan as laatste engels & geschiedenis

Sargerash

Legacy Member
Hoe kan iemand in godsnaam klaar zijn met leren om 2u30^^ Anyway :P morgen mondelinge vakken (tof!) , maar het is godsdienst en estetica => minder tof :P
@ Bar-Bar Slinks bij ons werkt het ook met buispunten (WW6 - ASO) Je mag 30 buispunten hebben en per procent onder de 50 van een vak * het aantal uren dat je dat vak hebt krijg je een buispunt. (bv. 43 voor wiskunde => 7* 6uur = 42 buispunten => C attest)
Volgens mij kunnen ze je idd laten blijven zitten, normaal zijn ze hier redelijk strikt rond buispunten.

blackman

Legacy Member
Engels brak gedaan, suckte echt want ik had het goed geleerd en hij stelde juist één vraag over iets wat ik vergeten te leren was. Normaal gezien ben ik er nog wel door op het examen (en anders maakt mijn dagelijks werk het wel goed).

Th1x4nG

Legacy Member
ns boy zei:
fysicavraagske dak niet snap:

Hoeveel maal sneller plant een lichtgolf zich voort tov een geluidsgolf (in lucht)?

Volgens mij is dat dus 242 (300.000.000/344), maar volgens mijn oplossingen is dat 872.000 :unsure:.

Zijde der nu mee aant lachen?

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Hmmm, hopelijk heb ik dan voor mijn examen spaans geen buis... Ben niet van plan om voor een dom keuzevak m'n laatste jaar opnieuw te doen...:sop:

Sargerash

Legacy Member
Lol dat zijn wel héél grote getallen^^ Nuja kga es beginnen leren :)

Nooby4Ever

Legacy Member
Bar-Bar Slinks zei:
Wat is dat dan bij jullie? Als je een totaal boven de 50 heb ben je erdoor?

Als je bij ons op alles boven de 50 hebt op het einde van het jaar wordt er niet over je gesproken en ben je er door. Als je buist voor een niet belangrijk vak en dit met 40-50% zullen ze je gewoon delibereren (=doorgaan). Als je meerdere buizen hebt of vb zwaardere buizen dan nemen ze een beslissing (unaniem) die van hun afhangt of ze delibereren of niet (of vakantie werk of herexamen maar dit zijn uitzonderingen).
Zware buis op hoofdvak is bijna sowieso blijven zitten.

Th1x4nG

Legacy Member
Bar-Bar Slinks zei:
Hmmm, hopelijk heb ik dan voor mijn examen spaans geen buis... Ben niet van plan om voor een dom keuzevak m'n laatste jaar opnieuw te doen...:sop:

Zal wel ni gebeuren
Doede gij ASO? Spaans is uw seminarie zogezegd?
Kzou wel liever Spaans hebben gehad dan da zagewijf da ons de politiek kwam uitleggen me haar doorgedreven tsjevenliefde.

gisteren aardrijkskunde gehad, was rampzalig en khad 20/45 nodig, maar ze zei toen de volgende begon "wacht effe ik ben zijn punten aan 't uitrekenen" dus me wa chance geeft ze mij clementia :love:

vandaag Nederlands, wel echt gestudeerd van 14u tot middernacht en deze morgen nog wa hernomen... toch vrij lelijke vragen. "nie schitterend maar tis zeker voldoende" zei hij. Wel wa ontgoochelend als ge daar echt arbeid in hebt gestoken. :(

morgen Engels, zal nog wel een lelijk examen worden denk ek, 'k zal mij nog maar ne keer van mijnen beste kant laten zien. 'k zou eigenlijk een napke willen doen nu ma dan ga mijne pa weer vies worden, de kloot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan