Archief - EW, TEW, HIR @ UGent*

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bertold

Legacy Member
Just_life zei:
Nog iets dat niemand me ooit verteld heeft, maar vinden de examens niet iedere dag plaats?

Nee der zitten altijd wel enkele dagen tussen en minstens 24u (is verplicht) als je gewoon modeltraject volgt is dit normaal gezien goed verspreid over de examen periode. Naarmate je in hogere jaren zit en vakken meeneemt of bepaalde keuzevakken kiest kan het wel zijn dat je met wat overlappingen en dergelijke zit maar hiervoor wordt (meestal) een oplossing voor gezocht..

Just_life

Legacy Member
Bertold zei:
Nee der zitten altijd wel enkele dagen tussen en minstens 24u (is verplicht) als je gewoon modeltraject volgt is dit normaal gezien goed verspreid over de examen periode. Naarmate je in hogere jaren zit en vakken meeneemt of bepaalde keuzevakken kiest kan het wel zijn dat je met wat overlappingen en dergelijke zit maar hiervoor wordt (meestal) een oplossing voor gezocht..

Dank u! Is leuk om een keer een degelijke uitleg te krijge! De vakantiecursus wiskunde, heb je die gevolgd? Is die degenlijk?

Bertold

Legacy Member
Heb die niet gevolgd omdat ik al een degelijke voorkennis had en uiteindelijk zie je daar in niet veel nieuwe dingen hé, tis vooral een heropfrissing van dingen die je gezien zou moeten hebben in het secundair!

Just_life

Legacy Member
Oké dank je! Zijn er professoren waar ik mee moet opletten? haha

Sev-O

Legacy Member
Just_life zei:
Hallo,

Ik ga volgend jaar studeren aan de Ugent. Nu wou ik weten hoe iedereen zijn eerste jaar heeft ervaren? Hoe is Gent? Hoe was de wiskunde? Welke vooropleiding heb je gehad? Was je geslaagd?

Iedereen is vrij om te posten wat hij/zij maar wilt.


*Andere universiteitsstudenten zijn ook welkom.;)

Nog een thread over hoe ge gaat buizen met u vooropleiding van Boekh-Informatica? Vergeet mijn €15 niet in februari 2012 te storten. :)

Ghost88

Legacy Member
Ik zit nu in m'n 2e master HIR aan UGent (slechts 2 herexamens over de 4.5 jaar :)). Ik heb LaWi8 gedaan in 't middelbaar en ik vond vooral Accounting een rotvak in het 1e jaar (net een 10 :D). Wiskunde herinner ik me niks meer van, behalve dat ik toen vond dat er niet veel nieuwe dingen bij waren (wat niet wil zeggen dat ik het heel gemakkelijk vond hoor). Als je alles (af en toe) een beetje bijhoudt in het jaar, dan lukt het wel! Mispak je vooral niet aan de "minder relevante" vakken zoals Menswetenschappen en Recht.

Qua vakinhoud is het eerste jaar zeker niet het moeilijkste van de 5 :p (ik zou zeggen 2e of 3e Bach met Java & fysica). Wat wel een belangrijke factor is, is de aanpassing middelbaar-unief.

Just_life

Legacy Member
Sev-O zei:
Nog een thread over hoe ge gaat buizen met u vooropleiding van Boekh-Informatica? Vergeet mijn €15 niet in februari 2012 te storten. :)

Neen! Wat jij zegt is nu niet relevant! Denk je nu echt dat ik geen TEW ga doen omdat gij zegt dat ik het niet aankan terwijl je me niet eens kent? :D Ik ben er zeker van dat ik het aan ga kunnen als jij het kon! ;) ( en ja nu beoordeel ik u ook)

Sev-O

Legacy Member
Just_life zei:
Neen! Wat jij zegt is nu niet relevant! Denk je nu echt dat ik geen TEW ga doen omdat gij zegt dat ik het niet aankan terwijl je me niet eens kent? :D Ik ben er zeker van dat ik het aan ga kunnen als jij het kon! ;) ( en ja nu beoordeel ik u ook)

Ik had een andere vooropleiding als u ook. Ik gun het je van harte, maar de statistieken & van persoonlijk weten spreken je tegen. Het aantal tso'rs zijn gwnweg in de masterjaren op 1 hand te tellen.

Just_life

Legacy Member
Sev-O zei:
Ik had een andere vooropleiding als u ook. Ik gun het je van harte, maar de statistieken & van persoonlijk weten spreken je tegen. Het aantal tso'rs zijn gwnweg in de masterjaren op 1 hand te tellen.

Dus misschien ben ik er wel één van later.....

Just_life

Legacy Member
Heeft de faculteit economie een eigen parking waar studenten gratis of goedkoop kunnen parkeren?

Just_life

Legacy Member
Sev-O zei:
Ik zie het nut van jou vraag niet in.

Het nut? Je zit mij hier de hele tijd in te schatten omdat meneer ASO gedaan heeft in het middelbaar en daarna TEW (veronderstel ik, maar nu begin ik toch te twijfelen...) en telkens ik U de vraag stel van wat je gestuurd hebt ontwijk je die. :crazy:

Sev-O

Legacy Member
Just_life zei:
Het nut? Je zit mij hier de hele tijd in te schatten omdat meneer ASO gedaan heeft in het middelbaar en daarna TEW (veronderstel ik, maar nu begin ik toch te twijfelen...) en telkens ik U de vraag stel van wat je gestuurd hebt ontwijk je die. :crazy:

Ik heb HW gedaan,nu TEW. Feel enlightened?

Velcro

Legacy Member
Volgend jaar ook 1e bachelor EW/TEW/HIR:)
kzit nu in wewi6 en kzal dan ook de week voor de start van het academiejaar de cursus boekhouden volgen:)

ben je gisteren naar de opendeurdag geweest btw?

Just_life

Legacy Member
Sev-O zei:
Ik heb HW gedaan,nu TEW. Feel enlightened?

Ja! Nu weet ik dat uw mening puur gebasseerd is op het feit dat jij nooit TEW aankon! Kritiek moet gebasseerd zijn op kennis en niet jaloezie! :rofl:

Just_life

Legacy Member
Velcro zei:
Volgend jaar ook 1e bachelor EW/TEW/HIR:)
kzit nu in wewi6 en kzal dan ook de week voor de start van het academiejaar de cursus boekhouden volgen:)

ben je gisteren naar de opendeurdag geweest btw?

Neen in maart is er nog één, kga dan gaan. Ik ga de zomercursus Wiskunde volgen, boekhouden is nooit echt een probleem voor mij geweest.

Velcro

Legacy Member
zeker gaan naar opendeurdag, interessant:)

nu nog een kot vinden binnen een paar maand en we zijn klaar :)

Just_life

Legacy Member
Velcro zei:
zeker gaan naar opendeurdag, interessant:)

nu nog een kot vinden binnen een paar maand en we zijn klaar :)

Ja, en dan kan het leven echt beginnen! :rofl:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan