Archief - Energiemanagement

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SteveDotcom

Legacy Member
Toevallig mensen die deze richting volgend jaar gaan studeren?
Ben al even aan het zoeken naar een gepaste richting, en deze sprak me wel aan, energie wordt als maar belangrijker dus volgens mij is het zeker geen slecht diploma voor naar later toe?
Nadeel vind ik dat het in Baal is,..
Ahja link voor meer info: Plantijn Hogeschool - Energiemanagement

dobe&daze

Legacy Member
weet niet of het je eerste studie is, maar persoonlijk ben ik geen fan van sterk thematisch primaire opleiding.

Bv. 'event management' waarom is er eigenlijk ooit zo'n richting opgestart? zijn de mensen die afstuderen in Marketing niet capable om events op te zetten? Of was het enkel om wat zwakkere studenten te trekken naar een trendy richting onder het mom van de bedrijven vragen ernaar?

De job waar ze je voor voorbereiden wordt die wel uitgevoerd door starters? of eerder door mensen met paar jaar ervaring die zich tijdens hun carrière specialiseren.

Zelfde voor de mensen die in toegepaste informatica kiezen voor Informatie management? Kunnen die na hun studies beginnen als informatie manager? Hebben die bepaalde skills vergeleken net hun pure TI collega's? Hoe zullen ze kunnen opboksen tgnover Hir beleidsinformatica? In vele gevallen zijn ze mossel-nog-vis. Ze kunnen niet voldoende programmeren en ze hebben niet voldoende inzicht in bedrijfsprocessen.

Geen enkel probleem om na je algemene studie te specialiseren in bepaalde topics maar je gehele studie daar op focussen vind ik een risico.

tuesadorable

Legacy Member
In Baal? In Boom zeker? En eigenlijk, misschien tegen dan al op de nieuwe campus in A'pen...

Ik heb zelf gestudeerd aan Plantijn in Boom. Heel aangename school, goede praktijkgerichte docenten en het 9 weken systeem is ideaal. Nu studeer ik één van de dingen verder van wat zij nu zijn aan het opstarten, maar dan academisch... Wat is het nadeel van een nieuwe richting? Ik zat ook in de eerste jaren van een toenmalige nieuwe richting en je bent sowieso een beetje testpersoon. Niet dat de cursussen niet goed zijn, maar soms lopen de dingen fout.

Energie is iets heel 'hip' om te doen, en de specialisatie lijkt je te dwingen in deze hoek. Het geeft je volgens mij ook voldoende werkgelegenheid. Maar, als ik vluchtig eens alles bekijk heb je genoeg mogelijkheden om ook iets te doen dat niet zo samenhangt met energie (moest je het beu zijn). Indien je technische kennis goed is en je wilt echt iets verder doen zou ik er voor gaan.

Maar ik ben enorm bevooroordeeld; nu ik het achteraf bekijk, heb ik enorm genoten van die periode in Boom.

SteveDotcom

Legacy Member
Boom ja sorry ik snap niet hoe ik bij baal kom haha,
heb elektriciteit tso gestudeerd, dus het moet zeker wel iets haalbaar blijven
en een technische richting spreekt me zowizo meer aan

tuesadorable

Legacy Member
Perfecte diploma daarvoor... 'k Zou eens gaan horen!
Boom is geen ideale studentenstad, maar Antwerpen (waar ze naar verhuizen) natuurlijk wel.

SteveDotcom

Legacy Member
Wanneer verhuizen ze naar antwerpen?
ik dacht op kot te gaan in antwerpen, maar dan zit ge nog steeds te pendelen ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan