Archief - Eerste werk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stevedc

Legacy Member
Misschien weten mensen nog maar ik niet zolang geleden gevraagd of het nu nuttig was om verder te studeren of niet. Ik ben het nog aan het bezien maar ja waar ik een maand geleden zeer zeker was ben ik dat nu al een pak minder en zou ik toch eerder gaan werken(vooral omdat ik vrees dat ik me er niet meer voor kan opladen, en ja dat het misschien toch te hoog is gegrepen voor mij)
Nu heb ik ook vooral wat aan het opzoek ook in verband met eerste werk, en ja ik was vooral aan het zien welke bedrijven goed zijn voor het eerste werk of waar het gewoon goed om werken is(aangezien ik nog geen maand geleden elk bedrijf dat mij opbelde heb gezegd dat ik verder ging studeren is men lijstje wat uitgedunt terug)
Voorlopig heb ik volgende week een afspraak bij hp voor een eerst kennismaking, heeft iemand daar gewerkt, en is het een goed bedrijf om te starten.
Heeft er ook iemand tips voor als er vragen zouden komen wat je van loon enzo moet zeggen want dat weet ik echt niet, of weet er hier iemand nog goede bedrijven om te starten.
Voor de mensen die het niet weten ik studeer in juni normaal af als professionele bachelor Elektronica ICT, is trouwens het vermelden van de school ook een goed idee?

Ricky

Legacy Member
op mijn cv staat het zo:
naam van instelling, plaats
opleiding (diploma)
(afstudeerrichting)

Je hebt toch al een cv gestuurd, of niet? Als de school erop staat, hoef je dat alvast niet meer te vermelden. Tenzij de interviewer er expliciet achter vraagt...

SysRq

Legacy Member
stevedc zei:
Voor de mensen die het niet weten ik studeer in juni normaal af als professionele bachelor Elektronica ICT, is trouwens het vermelden van de school ook een goed idee?

Ja, altijd de kans geven je diploma na te laten trekken. Vermeld dus best bij welke school ze dat kunnen doen.

stevedc

Legacy Member
Nee ik heb eigenlijk naar hp geen cv gestuurt zij hebben mij opgebeld voor een afspraak

beyl

Legacy Member
stevedc zei:
Misschien weten mensen nog maar ik niet zolang geleden gevraagd of het nu nuttig was om verder te studeren of niet. Ik ben het nog aan het bezien maar ja waar ik een maand geleden zeer zeker was ben ik dat nu al een pak minder en zou ik toch eerder gaan werken(vooral omdat ik vrees dat ik me er niet meer voor kan opladen, en ja dat het misschien toch te hoog is gegrepen voor mij)
Nu heb ik ook vooral wat aan het opzoek ook in verband met eerste werk, en ja ik was vooral aan het zien welke bedrijven goed zijn voor het eerste werk of waar het gewoon goed om werken is(aangezien ik nog geen maand geleden elk bedrijf dat mij opbelde heb gezegd dat ik verder ging studeren is men lijstje wat uitgedunt terug)
Voorlopig heb ik volgende week een afspraak bij hp voor een eerst kennismaking, heeft iemand daar gewerkt, en is het een goed bedrijf om te starten.
Heeft er ook iemand tips voor als er vragen zouden komen wat je van loon enzo moet zeggen want dat weet ik echt niet, of weet er hier iemand nog goede bedrijven om te starten.
Voor de mensen die het niet weten ik studeer in juni normaal af als professionele bachelor Elektronica ICT, is trouwens het vermelden van de school ook een goed idee?

Gebruik int vervolg aub alinea's. Khoop dat je cv beter is opgesteld.

Loon moet je geen specifiek getal op plakken. Iets in de zin van "loon naar werken" was bij mij voldoende om die vraag in het begin te ontwijken.
Nu antwoord ik er wel specifiek op maar das omdat er al wat werkervaringen achter de rug zijn.

En ik zou sowieso alle gevolgde opleidingen + scholen op uw cv zetten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan