Archief - diplomavervalsing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Japser

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Toch wel, zie maar bij vacatures: Gevraagd: Diploma X of gelijkwaardig door ervaring.

in de sociale sector maakt da allemaal ni uit, die hebben vaste baremas.

Normaal kunde al weten wa ge binnen 20 jaar verdiend (zonder index natuurlijk)

Gray

Legacy Member
Bij ons is het loon ook onafhankelijk van het diploma. (loon hangt af van de functie)

Hiapoe

Legacy Member
Bij ons hangt loon ook af van je functie (die bepaalt in welke loonschijf je valt).
Natuurlijk speelt het opleidingsniveau mee in de keuze van wie ze een bepaalde functie geven :)

Ik vind dat een selectie een combinatie moet zijn van het beoordelen van heel wat factoren:
- Competenties
- Opleidingsniveau
- Gedrag / Attitude
- Voorkomen
- Technische testen
- Sociale skills
- Ervaring in gelijkaardige functie
- ...

Bij elke job is die balans uiteraard anders. De ene job heeft meer technische competenties nodig, de andere meer sociale. De ene job vraagt om een goed voorkomen, andere jobs kan je gerust met slonzige kledij en slordig uiterlijk doen,... enzovoort enzovoort.

Opnieuw: het is zoals in alles in het leven geen zwart-wit verhaal... maar een balans van vele factoren.
Dat maakt het leven altijd zo ingewikkeld maar tegelijk ook boeiend! :D

k995

Legacy Member
NotoriousP zei:
Eigenlijk wel, hij heeft geen diploma en vindt dus minder snel ander werk.
Waarom zouden we hem meer betalen als hij voor minder ook blijft?
De overheid dient hier als werkgever te functioneren, niet als liefdadigheidsinstelling.

De redenering is natuurlijk omgekeerd.
Als hij weg gaat zullen ze moeite moeten doen om hem te vervangen en waarschijnlijk iemand moeten aanwerven met diploma en dus de hogere kost.
Of het diploma is puur voor de schijn en heeft geen nut maar dan moet er daar ook geen hoger loon voor tegenstaan.

Bij de overheid zit dit vaak echter verkeerd en geeft men loon op basis van barema's en ancieniteit en niet op capaciteiten.

h0pje

Legacy Member
OP, je had de kans om zelf te studeren maar je deed het niet graag dus ben je direct beginnen werken.
Imo ben je gewoon wat jaloers. Dat is niet abnormaal, maar je hebt het wel enkel aan jezelf te danken als je echt geen zin meer had om er voor te studeren.

Als hij in de sociale sector werkt is de kans nihiel dat hij effectief zijn loon zal kunnen onderhandelen. Die zijn nogal strikt gebonden aan barema's binnen de sector.

Je kan ook initiatief nemen en alsnog je diploma behalen. Ik veronderstel dat je dan doelt op het diploma sociaal werk? Er bestaan verschillende mogelijkheden om dat diploma te behalen terwijl je voltijds werkt.

Dark.Magician01

Legacy Member
h0pje zei:
OP, je had de kans om zelf te studeren maar je deed het niet graag dus ben je direct beginnen werken. Dan moet je er maar genoegen mee nemen dat je ook minder verdient voor hetzelfde werk. Die mensen hebben wél doorgebeten en hebben er wel voor gestudeerd en verdienen daar ook een extra beloning voor.

Imo ben je gewoon wat jaloers. Dat is niet abnormaal, maar je hebt het wel enkel aan jezelf te danken.

Als hij in de sociale sector werkt is de kans nihiel dat hij effectief zijn loon zal kunnen onderhandelen. Die zijn nogal strikt gebonden aan barema's binnen de sector.

Je kan ook initiatief nemen en alsnog je diploma behalen. Ik veronderstel dat je dan doelt op het diploma sociaal werk? Er bestaan verschillende mogelijkheden om dat diploma te behalen terwijl je voltijds werkt.

Maar ja, TS had zijn kansen verkeken en nu zal hij de gevolgen ervan verdragen.
Eigen schuld, dikke bult lamzak.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan