tdrke
Legacy Member
Hallo,
Ik ben 21 jaar, en momenteel werkloos.
Ik zit met een groot dillemma, ik kan namelijk beginnen in een ploegensysteem als operator in de chemie(Eerste werkervaring), wat mooi verdient.
Of ik kan beginnen bij een webdesignbedrijf met het IBO opleiding systeem van de vdab.
Na de 6maanden opleiding(minimumloon tijdens de opleiding) kan ik daar een vast contract krijgen met een salaris van 2000 euro bruto(eerste werkervaring)
Beiden kan ik combineren met mijn avondschool (graduaat informatica)
Nu zit ik met het dilemma wat te kiezen.
Eerst werken in ploegen (en ze goed verdienen) en mijn graduaat af maken , vervolgens een job in de informatica zoeken
of
In de webdesign beginnen met de opleiding aan een minimumloon en vervolgens een vast contract daar binnen halen.
Maar ik heb al veel slechte dingn gehoord van het IBO systeem, dat bedrijven je dan afdanken etc...
Ik heb een 7de specialisatiejaar in de verwarmingtechnieken gedaan(wat ik NIET wil doen)
Was gestart in de hogeschool (1 jaar) maar heb dit niet afgemaakt door de tijdslopende projecten.
Inmiddels doe ik avondschool in combinatie met zelfstudie.
Wat denken jullie? Welke is volgens jullie de beste keus
vriendelijke groeten
Ik ben 21 jaar, en momenteel werkloos.
Ik zit met een groot dillemma, ik kan namelijk beginnen in een ploegensysteem als operator in de chemie(Eerste werkervaring), wat mooi verdient.
Of ik kan beginnen bij een webdesignbedrijf met het IBO opleiding systeem van de vdab.
Na de 6maanden opleiding(minimumloon tijdens de opleiding) kan ik daar een vast contract krijgen met een salaris van 2000 euro bruto(eerste werkervaring)
Beiden kan ik combineren met mijn avondschool (graduaat informatica)
Nu zit ik met het dilemma wat te kiezen.
Eerst werken in ploegen (en ze goed verdienen) en mijn graduaat af maken , vervolgens een job in de informatica zoeken
of
In de webdesign beginnen met de opleiding aan een minimumloon en vervolgens een vast contract daar binnen halen.
Maar ik heb al veel slechte dingn gehoord van het IBO systeem, dat bedrijven je dan afdanken etc...
Ik heb een 7de specialisatiejaar in de verwarmingtechnieken gedaan(wat ik NIET wil doen)
Was gestart in de hogeschool (1 jaar) maar heb dit niet afgemaakt door de tijdslopende projecten.
Inmiddels doe ik avondschool in combinatie met zelfstudie.
Wat denken jullie? Welke is volgens jullie de beste keus
vriendelijke groeten


