Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

Wouche

Legacy Member
Leila zei:
Ik heb hetzelfde: thuis die nieuwe e-mailweergave en op de schoolcomputers nog de oude. Ik kan mij echter niet herinneren dat ik een nieuwe versie van IE heb gedownload op mijn computer. Vind de oude versie sowieso ook beter, maar weet dus ook niet hoe je terug kan veranderen.

Bij Firefox is het nog steeds oude layout, met IE11 heb ik ook zoals jullie. Het kan zijn dat IE11 automatisch is geïnstalleerd met de andere updates, was ook zo bij mij met IE10. Maar je kan misschien eens checken bij Help - Over Internet Explorer welke versie je hebt en dan weet je meteen of het enkel aan IE11 ligt.

coldplayke

Legacy Member
Iemand had mij gevraagd om mijn samenvatting van een vak naar haar door te sturen en ik had gezegd dat ik dat zou doen als hij af was. Nu zit die mij al weken daarmee lastig te vallen 'is hij klaar? is hij klaar? is hij klaar? vergeet je het niet door te sturen? Hey, weet je nog wat je gezegd hebt?' en gisteren stuurt ze mij ineens dingen door van een vak die ik zelf al had en haar dus niet voor nodig had, gewoon zodat ze mij er nog eens kan aan herinneren dat ik het haar ging doorsturen. In de tijd dat ze mij daar al half voor gestalkt heeft, had ze het gewoon zelf kunnen maken :lol:

Jepjep

Legacy Member
coldplayke zei:
Iemand had mij gevraagd om mijn samenvatting van een vak naar haar door te sturen en ik had gezegd dat ik dat zou doen als hij af was. Nu zit die mij al weken daarmee lastig te vallen 'is hij klaar? is hij klaar? is hij klaar? vergeet je het niet door te sturen? Hey, weet je nog wat je gezegd hebt?' en gisteren stuurt ze mij ineens dingen door van een vak die ik zelf al had en haar dus niet voor nodig had, gewoon zodat ze mij er nog eens kan aan herinneren dat ik het haar ging doorsturen. In de tijd dat ze mij daar al half voor gestalkt heeft, had ze het gewoon zelf kunnen maken :lol:

Buh, heb een hekel aan zo'n mensen. Maakt verdomme uw eigen samenvattingen!!!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

garcia

Legacy Member
Wouche zei:
Bij Firefox is het nog steeds oude layout, met IE11 heb ik ook zoals jullie. Het kan zijn dat IE11 automatisch is geïnstalleerd met de andere updates, was ook zo bij mij met IE10. Maar je kan misschien eens checken bij Help - Over Internet Explorer welke versie je hebt en dan weet je meteen of het enkel aan IE11 ligt.

Bij google chrome is het ook nog de oude, goede, versie.
Ik heb effectief IE11, maar of het nu aan die browser is of een andere instelling weet ik niet.

J.F.

Legacy Member
Na 1000 jaar eindelijk punten van Engelse brief terug gehad, gemiddelde van iedereen was 11,75 :wtf: da's ook gene vette precies. Wel content dat ik erboven zit :D

Brek

Legacy Member
Is er hier iemand die de afgelopen jaren regionale en lokale belastingen gevolgd heeft aan de KUL (Van Orshoven)?

Googke

Legacy Member
Bah, wat is sociologie vreselijk om te studeren.. Enorm vaag, moeilijk te begrijpen teksten en bovendien ook nog eens vreselijk saai :(. Durf al niet meer te herhalen, kan ik evengoed opnieuw beginnen ! Dan ook nog eens mondeling, dat gaat wat geven...

Stevenvp

Legacy Member
Black zei:
Communicatiewetenschappen: het afvoerputje van de universiteit? | Radio1

Ik heb mij altijd afgevraagd bij die richting: moet je dan ook op dictielessen om echt mooi AN te spreken? Of krijg je zo geen lessen tijdens die opleiding?
(ik vermoed dat "mooi spreken" echt wel belangrijk is voor die richting of mispak ik mij aan wat die richting net inhoudt?)

cege

Legacy Member
Stevenvp zei:
Ik heb mij altijd afgevraagd bij die richting: moet je dan ook op dictielessen om echt mooi AN te spreken? Of krijg je zo geen lessen tijdens die opleiding?
(ik vermoed dat "mooi spreken" echt wel belangrijk is voor die richting of mispak ik mij aan wat die richting net inhoudt?)

JE mispakt je, die richting houdt niks in. *zoekt dekking en ontwijkt projectielen die gegooid worden*.

Centrino23

Legacy Member
garcia zei:
Toevallig nog mensen van de KUL hier?
Zoja: hebben jullie het volgende ook al opgemerkt =>
Vroeger had ik dit beeld bij het openen van mijn email thuis:
2hcqfww.jpg

Nu (nadat ik ie11 heb gedownload) werd het plots dit:
10750k6.jpg


Ik vind die nieuwe versie niet zo handig. Iemand een idee hoe je terug naar die oude versie kan gaan of is dit eigen aan IE 11 en zit er niets anders op om IE11 te verwijderen?

Ik heb geen IE11 maar een oudere versie en bij mij is dit ook gewijzigd, dus ligt volgens mij niet aan de IE...

Morgen eens op iPad proberen


Sent from my iPod touch using Tapatalk - now Free

Stan_V

Legacy Member
Stevenvp zei:
Ik heb mij altijd afgevraagd bij die richting: moet je dan ook op dictielessen om echt mooi AN te spreken? Of krijg je zo geen lessen tijdens die opleiding?
(ik vermoed dat "mooi spreken" echt wel belangrijk is voor die richting of mispak ik mij aan wat die richting net inhoudt?)

Heeft op zich redelijk weinig te maken met het domein. Het zal uiteraard wel een voordeel zijn, maar waar niet? Ik had die blogpost van Thomas Smolders een paar dagen terug ook gelezen toen hij 'm poste op z'n Twitter. Zie zelf wel enkele raakvlakken met de situatie in Leuven, maar ik vind het wel een stuk minder negatief in mijn geval. Maar zeker in de BA is er een gebrek aan aanpassing aan en opvolging van nieuwe evoluties/trends binnen het communicatiedomein, iets wat in deze tijden imo enorm belangrijk is. Er zijn inderdaad boeken en cursussen die dan kort iets zeggen over "het Internet" of over hoe "mobiel binnenkort belangrijk gaat zijn", maar zoiets moest al lang geüpdatet geweest zijn.
Optionele stage zou ook verplicht moeten worden met iets meer gewicht binnen de opleiding. In het derde jaar zijn er bij ons ook seminaries waarbij je dan onder begeleiding kwalitatief/kwantitatief onderzoek doet, als voorbereiding op enerzijds uw thesis en anderzijds op eventueel verder werk binnen het onderzoeksdomein.

De master vind ik tot nu toe wel veruit het interessantst qua vakken. Ik doe hier de afstudeerrichting Strategische Communicatie van:
Master in de communicatiewetenschappen (Leuven) - KU Leuven

MrKend54l

Legacy Member
garcia zei:
Ik vind die nieuwe versie niet zo handig. Iemand een idee hoe je terug naar die oude versie kan gaan of is dit eigen aan IE 11 en zit er niets anders op om IE11 te verwijderen?

Ligt niet aan IE. Bij mij is het ook gewijzigd en ik gebruik geen IE.

Stevenvp

Legacy Member
cege zei:
JE mispakt je, die richting houdt niks in. *zoekt dekking en ontwijkt projectielen die gegooid worden*.
? Zelf gestudeerd?

Stan_V zei:
Heeft op zich redelijk weinig te maken met het domein. Het zal uiteraard wel een voordeel zijn, maar waar niet? Ik had die blogpost van Thomas Smolders een paar dagen terug ook gelezen toen hij 'm poste op z'n Twitter. Zie zelf wel enkele raakvlakken met de situatie in Leuven, maar ik vind het wel een stuk minder negatief in mijn geval. Maar zeker in de BA is er een gebrek aan aanpassing aan en opvolging van nieuwe evoluties/trends binnen het communicatiedomein, iets wat in deze tijden imo enorm belangrijk is. Er zijn inderdaad boeken en cursussen die dan kort iets zeggen over "het Internet" of over hoe "mobiel binnenkort belangrijk gaat zijn", maar zoiets moest al lang geüpdatet geweest zijn.
Optionele stage zou ook verplicht moeten worden met iets meer gewicht binnen de opleiding. In het derde jaar zijn er bij ons ook seminaries waarbij je dan onder begeleiding kwalitatief/kwantitatief onderzoek doet, als voorbereiding op enerzijds uw thesis en anderzijds op eventueel verder werk binnen het onderzoeksdomein.

De master vind ik tot nu toe wel veruit het interessantst qua vakken. Ik doe hier de afstudeerrichting Strategische Communicatie van:
Master in de communicatiewetenschappen (Leuven) - KU Leuven

Ik begrijp niet dat "goed kunnen spreken" weinig met die richting te maken heeft. Het is toch de bedoeling een communicatiespecialist te zijn?
Of ligt de focus niet op het gesproken woord?

Wat is eigenlijk de bedoeling van die richting want ik begrijp het concept niet vrees ik.

En waarom zouden linguïsten niet als communicatiespecialist kunnen werken? Ik vind het zo raar dat er een volledige richting voor gevormd wordt en dan is verbale communicatie blijkbaar nog niet zo belangrijk?

coldplayke

Legacy Member
Stevenvp zei:
? Zelf gestudeerd?



Ik begrijp niet dat "goed kunnen spreken" weinig met die richting te maken heeft. Het is toch de bedoeling een communicatiespecialist te zijn?
Of ligt de focus niet op het gesproken woord?

Wat is eigenlijk de bedoeling van die richting want ik begrijp het concept niet vrees ik.

En waarom zouden linguïsten niet als communicatiespecialist kunnen werken? Ik vind het zo raar dat er een volledige richting voor gevormd wordt en dan is verbale communicatie blijkbaar nog niet zo belangrijk?

Linguïstiek is wel nog iets anders dan communicatie. De aspecten van taalkunde die wij zien hebben daar alleszins niet veel mee te maken :p

Stevenvp

Legacy Member
Cadiuro zei:
Op de site van de KUL: Bachelor Communicatiewetenschappen

Die richting focust dus zo op het eerste zicht op onderzoeken hoe communicatie verloopt en kan/moet verlopen in plaats van zelf kunnen communiceren naar anderen.

Klinkt een beetje bizar vind ik persoonlijk, iets bestuderen, maar er zelf niet echt onderlegt in zijn.
Was ook van die kritieken die op de radio te horen was (die link die hier wat eerder gegeven werd). Mensen die amper in staat waren zelf een deftige tekst te schrijven, gingen dan effe bestuderen en zeggen hoe het moest:s

coldplayke zei:
Linguïstiek is wel nog iets anders dan communicatie. De aspecten van taalkunde die wij zien heeft daar alleszins niet veel mee te maken :p

Akkoord, maar die komen toch ook in het vaarwater van de mensen van communicatiewetenschappen terecht?
(ik geef toe: veel ken ik er niet van :p)

coldplayke

Legacy Member
Stevenvp zei:
Akkoord, maar die komen toch ook in het vaarwater van de mensen van communicatiewetenschappen terecht?
(ik geef toe: veel ken ik er niet van :p)


Volgens mij is het enige grote raakvlak, dat ze beiden taal bestuderen. Je hebt natuurlijk verschillende soorten taalkunde, waarbij sommige takken meer gemeenschappelijk zullen hebben met communicatiewetenschappen dan anderen, maar over het algemeen is het nog wel anders. De taalkunde die wij krijgen, ontleedt de taal zoals ze is (of ze nu goed of juist is) en analyseert die, terwijl het mij lijkt dat men in communicatiewetenschappen eerder prescriptief zal te werk gaan.
Maar er zullen waarschijnlijk wel nog raakvlakken zijn :p

Cadiuro

Legacy Member
Ik denk dat communicatiewetenschappen vooral focust op hoe inhouden overgebracht worden, welke inhouden dat zijn en met welke media die overgebracht worden.

Then again ken ik er ook niet veel van, eerlijk is eerlijk.

Stevenvp

Legacy Member
coldplayke zei:
Volgens mij is het enige grote raakvlak, dat ze beiden taal bestuderen. Je hebt natuurlijk verschillende soorten taalkunde, waarbij sommige takken meer gemeenschappelijk zullen hebben met communicatiewetenschappen dan anderen, maar over het algemeen is het nog wel anders. De taalkunde die wij krijgen, ontleedt de taal zoals ze is (of ze nu goed of juist is) en analyseert die, terwijl het mij lijkt dat men in communicatiewetenschappen eerder prescriptief zal te werk gaan.
Maar er zullen waarschijnlijk wel nog raakvlakken zijn :p
Kan zijn ja, maar kunnen ze dan communicatiewetenschappen niet beter als een soort van afstudeermaster zien na de bachelor taal? Ipv er 4 volledige jaren aan te besteden?
Ik zou zo'n richting eerder zien als een Manama of master na een algemene bachelor.

Cadiuro zei:
Ik denk dat communicatiewetenschappen vooral focust op hoe inhouden overgebracht worden, welke inhouden dat zijn en met welke media die overgebracht worden.

Then again ken ik er ook niet veel van, eerlijk is eerlijk.

Lijkt me raar als je weet dat de cursussen zo verouderd zijn dat ze nog spreken over zaken die nu niet meer gebruikt worden.
Inhouden overbrengen terwijl ze nog geen deftige teksten kunnen schrijven, lijkt me ook bizar.
(ik ga voort op wat ik lees op die blog, dus kan misschien een verkeerd beeld zijn).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan