Ik heb in een licht vergelijkbare situatie gezeten waarbij ik ook niet goed wist wat ik juist wilde doen. Ik heb Criminologie aan Ugent gevolgd en zit nu in mijn bachelor Psychologie aan de VUB.
Ik zou persoonlijk niet voor Criminologie kiezen aangezien Rechten je niet echt lag. Beide bevinden zich in dezelfde faculteit en leunen dus dichter bij elkaar aan dan Psychologie en Criminologie. Het was het rechtengedeelte van mijn jaar Criminologie dat voor mij de afknapper was. Psychologie biedt ook een grotere werkzekerheid, zeker als man.
Over Wiskunde zijn dit mijn ervaringen; ik heb in het middelbaar 3uur wiskunde gevolgd en ben gedelibereerd bij het afstuderen. Toen ik aan mijn Psycho studies begon wist ik dus dat statistiek goed moest worden bijgehouden wilde ik dat het mij niet zou nekken. Hetgeen ik gedaan heb en ben er dit jaar overtuigend doorgeraakt. Maak je dus geen zorgen over wiskunde, met jouw voorkennis is het zeker doenbaar, zolang je het goed bijhoudt.
Bij het kiezen tussen vastgoedmakelaar en Psychologie heb ik het gevoel dat je de keuze onbewust al gemaakt hebt. Want zoals je zegt, 40 jaar iets doen wat je niet graag doet zijn geen leuke vooruitzichten. Je gaat ook met een zwaar 'wat als' gevoel zitten als je verder blijft doen met vastgoed en jouw droom geen kans geeft. Doe zeker je herexamens en dan is er in het ergste geval een jaar verloren, in het beste geef je uw leven een wending richting datgene dat je echt wilt doen. Btw, mocht je kiezen voor Psycho moet je zeker het hoofdstuk motivatie eens lezen bij het vak Algemene Psycho.
Als je een hoge school studie die je niet echt interesseert doenbaar vindt, zal een univ studie die wel je volle interesse geniet zeker mogelijk zijn.
tldr; Ga voor Psychologie