Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Ciamician

Legacy Member
Tibokio zei:
Afgeleid van paritair bestuur zou ik zeggen een concreet overleg waar werkgevers en werknemers in dezelfde mate vertegenwoordigd zijn? Is maar een wilde gok :D In m'n woordenboek vind ik alleen maar paritair beheer, en dat komt overeen met wat jij zegt over paritair bestuur.

Nja, echt iets raars.

Zit nu echt al een tijdje mijn hoofd te breken over zoiets belachelijks. Misschien is paritair bestuur echt iets wat permanent is, terwijl paritair overleg een vorm van beleid is waar er slechts bij bepaalde beslissingen gebruik wordt gemaakt van een even grote vertegenwoordiging van zowel werknemers als werkgevers?

Tibokio

Legacy Member
SanderH_ zei:
Nja, echt iets raars.

Zit er nu echt al een tijdje mijn hoofd over te breken over zoiets belachelijks. Misschien is paritair beheer echt iets wat permanent is, terwijl paritair overleg een vorm van beleid is waar er slechts bij bepaalde beslissingen gebruik wordt gemaakt van een even grote vertegenwoordiging van zowel werknemers als werkgevers?

Awel ja, ik denk dat het zoiets wel moet zijn. Dat het overleg iets actief is, bv een paritair overleg houden. En dat het beheer dan iets permanent is, zoals jij zegt :p

Ik ken het gevoel, zo uuurenlang zitten piekeren over termen, die waarschijnlijk een heel logische uitleg hebben, maar toch..

Tsubasa

Legacy Member
Manu zei:
En Tsubasa is... niet gay? :unsure:

Die opmerking dacht ik te verwachten. Minder gay! :p Gewoon een woord dat ik onthouden heb uit 1e jaar avondschool Japans. Wou er nu ook niet te lang bij stil staan he.

Th1x4nG

Legacy Member
Vleugel? :unsure: Pretty gay, nee? :unsure:

Doet ge nog steeds Japans? Was toch aan het CLT e, of ni?

Burrid

Legacy Member
Als je algemene vragen hebt over kleine dingen (zoals waarom men moet hikken, of duizelig wordt bij teveel blazen) en je wil een deftig wetenschappelijk artikel daarover lezen, waar en op wat ga je dan het beste zoeken?

Vincort

Legacy Member
Tibokio zei:
Idd, dat is het uiteindelijke doel :p GPR zal denk ik ook niet zo leuk zijn om te leren, en ik vind geschiedenis sowieso al :puke:

Hoe kan je geschiedenis nu niét interessant vinden? Zijn ook niet 3 van uw 4 vakken geschiedenis uit uw hoofd leren? :p

Tsubasa

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Vleugel? :unsure: Pretty gay, nee? :unsure:

Doet ge nog steeds Japans? Was toch aan het CLT e, of ni?

Al mijn vakantiegeld gaat naar reizen, dermee vleugel :cool:. Just made it more gay huh?

Dit jaar geen Japans. Schakeljaar vergt al genoeg tijd, dus avondschool zou er wat te veel aan geweest zijn. + Had maandag en woensdag les van 's ochtends tot half 7 (met springuren) en Japans begon om 18u15 op één van die dagen. Was aan Het Perspectief.

Mueske

Legacy Member
Burrid zei:
Als je algemene vragen hebt over kleine dingen (zoals waarom men moet hikken, of duizelig wordt bij teveel blazen) en je wil een deftig wetenschappelijk artikel daarover lezen, waar en op wat ga je dan het beste zoeken?

Google scholar? Of vragen op ikhebeenvraag.be, en dan specifiek vermelden dat je ook graag wat wetenschappelijke artikels erover wil. Of wachten tot hier iemand komt die er mee vertrouwd is, en je zo kan helpen.

Morrissey

Legacy Member
Ook een vraagje hier ivm statistiek, ik geraak er niet aan uit.

Op hoeveel verschillende manieren kunnen 7 treinreizigers op een zitbank plaatsnemen als er slechts 3 beschikbare plaatsen zijn?

Op hoeveel verschillende manieren kun je een jury van 5 mensen selecteren uit 10 mensen?

-> Waarom pak je bij de eerste vraag 'permutatie' en bij de tweede vraag 'combinatie'? Reppers are waitin :)

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
Ik zou morgen volledig klaar moeten zijn met wiskunde :) Dan begin ik ook aan FA is het echt zo moeilijk als het er tijdens het jaar uitzag of blijkt het toch nog mee te vallen? :) Ook veel tijd verloren met familiefeesten hier. Vanavond weer een familiefeest en dan zou het gedaan moeten zijn :) Ik heb wel wat goede moed gekregen voor wiskunde, zou moeten lukken op 2 dagen in januari :D FA zie ik voorlopig eigenlijk het minste zitten van allemaal. Heb er 4 dagen voor in de blok :D

Eerlijk gezegd denk ik steeds meer en meer dat het meevalt. Er zijn natuurlijk vragen die je écht niet wil krijgen op het examen (bv. bereken het totaal van de verandering van het operationele nettobedrijfskapitaal, of de kasstroom uit financiering.) Echt zot hoeveel getalletjes je moet opzoeken bij die, op verschillende plaatsen, en als je eentje vergeet is't om zeep.
Nu voorbij H5, op een uurtje H6 gedaan, die ratio-hoofdstukken zijn echt een pak chiller :D

Met wat goeie vragen moet het dus zeker mogelijk zijn, hetzelfde geldt voor wiskunde..

Lorvet

Legacy Member
Morrissey zei:
Ook een vraagje hier ivm statistiek, ik geraak er niet aan uit.

Op hoeveel verschillende manieren kunnen 7 treinreizigers op een zitbank plaatsnemen als er slechts 3 beschikbare plaatsen zijn?

Op hoeveel verschillende manieren kun je een jury van 5 mensen selecteren uit 10 mensen?

-> Waarom pak je bij de eerste vraag 'permutatie' en bij de tweede vraag 'combinatie'? Reppers are waitin :)

Het verschil heeft te maken met het feit of je belang hecht aan de volgorde waarin ze plaats nemen. Bij een jury doet het er niet toe in welke volgorde je ze kiest. Als je mensen wilt neerzetten op een zitbank kan je die omwisselen; de Jan links en Piet rechts is een andere combinatie dan Piet links en Jan rechts.
Voor de zitplaatsen heb je op de eerste plaats 7 mensen, de 2de 6 mensen en de 3de 5 mensen => 210 mogelijkheden. Combinatie is wat moeilijker om aan te voelen, gewoon altijd denken aan het voorbeeld van knikkers in een urne en wat je gebruikt hebt om dat probleem op te lossen, het antwoorden is iig 10!/(5!*5!)

En da's toch meer kansrekenen, combinatoriek om precies te zijn?

Hannes_

Legacy Member
Morrissey zei:
Ook een vraagje hier ivm statistiek, ik geraak er niet aan uit.

Op hoeveel verschillende manieren kunnen 7 treinreizigers op een zitbank plaatsnemen als er slechts 3 beschikbare plaatsen zijn?

Op hoeveel verschillende manieren kun je een jury van 5 mensen selecteren uit 10 mensen?

-> Waarom pak je bij de eerste vraag 'permutatie' en bij de tweede vraag 'combinatie'? Reppers are waitin :)

Bij de trein doet de volgorde er wel toe ? Terwijl bij de jury er gewoon 5 mensen geselecteerd moeten worden ?

beware

Legacy Member
Morrissey zei:
Ook een vraagje hier ivm statistiek, ik geraak er niet aan uit.

Op hoeveel verschillende manieren kunnen 7 treinreizigers op een zitbank plaatsnemen als er slechts 3 beschikbare plaatsen zijn?

Op hoeveel verschillende manieren kun je een jury van 5 mensen selecteren uit 10 mensen?

-> Waarom pak je bij de eerste vraag 'permutatie' en bij de tweede vraag 'combinatie'? Reppers are waitin :)
Voor die eerste "permuteert" (dus alle mogelijke volgordes nemen) ge gewoon 7 mensen, waarbij de eerste 3 de "zitters" voorstellen. Let op de zin verschillende manieren, de volgorde speelt dus een rol. Bij de tweede speelt de volgorde waarin je 5 mensen selecteert geen rol.

edit: ze waren mij allemaal al voor :p

Morrissey

Legacy Member
Lorvet zei:
Het verschil heeft te maken met het feit of je belang hecht aan de volgorde waarin ze plaats nemen. Bij een jury doet het er niet toe in welke volgorde je ze kiest. Als je mensen wilt neerzetten op een zitbank kan je die omwisselen; de Jan links en Piet rechts is een andere combinatie dan Piet links en Jan rechts.

Dus als er nu gevraagd was, op hoeveel mogelijkheden kan je die 5 juryleden neerzetten op de 5 stoelen, dan was het wel een permutatie?

Oke, bedankt voor de snelle respons alvast.

coldplayke

Legacy Member
Voor kerst de hele trilogie van 1Q84 in het Engels gekregen. Stom als ik was moest ik daar in beginnen, ik heb geen zin meer om te studeren :sop:
Waarom schrijft Murakami zo goed :(

_ns_

Legacy Member
SanderH_ zei:
Nja, echt iets raars.

Zit nu echt al een tijdje mijn hoofd te breken over zoiets belachelijks. Misschien is paritair bestuur echt iets wat permanent is, terwijl paritair overleg een vorm van beleid is waar er slechts bij bepaalde beslissingen gebruik wordt gemaakt van een even grote vertegenwoordiging van zowel werknemers als werkgevers?

Paritair overleg vindt gewoon plaats binnen het paritair bestuur? Zo vat ik het iig op.

Vincort zei:
Hoe kan je geschiedenis nu niét interessant vinden? Zijn ook niet 3 van uw 4 vakken geschiedenis uit uw hoofd leren? :p

'k Had na mijn 1e jaar ook ffkes nen degout van geschiedenis, vooral die van België. :sleep:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan