Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Vincort

Legacy Member
Racing_Genk zei:
:lol: Idd ik moet maar 7 halen op 20 ofzo :p, maar ik hoop wel op 17 minimum. En ja, met die overlopende rekeningen de info uit de proefbalans halen is duidelijk het moeilijkste dat er tussen zit. Die test 2 moet ik ook nog bekijken maar die is ongeveer zo moeilijk als oefening 7.19 van da extra oefenboekske :p

Op het eerste gezicht is hij iets makkelijker, al kan dat zijn omdat ik die uit het oefenboek als eerste maakte en toen maakte ik veel van de obvious fouten (zoals waardeverminderingen op uw handelsvordering van 409 aflezen ipv 6xx). Ik hoop wel dat ze niet te creatief gaan zijn met hun examen en vooral de zelfde type moeilijkheden in hun examen gaan stoppen.

Al bij al ben ik gewoon blij als ik erdoor ben, ik heb weinig zelfvertrouwen in accountancy, al kan ik de oef redelijk goed. Je bent boekhouder of je bent het niet zeker :)

Lorvet

Legacy Member
Hoe zou ge daar nu in godsnaam uit kunnen leren? Om de 5 waarden is er een spellingsfout die u afleidt. Ik denk dat ge nieuw aansteekpapier gevonden hebt voor de kachel.

coldplayke

Legacy Member
Utred zei:
Drama in de richting!
Er zitten een paar schakels van de hogeschoolbachelor in onze facebookgroep ook, maar aangezien die ook vakken van 2e en 3e hebben, vroegen ze om daar ook in die groepen te mogen. Bij 2e bach geen probleem, maar bij de 3e bach zijn er een paar die hen elke keer weer uit die groep smijten omdat ze de schakels daar niet willen.
Geniaal.

:')

Utred

Legacy Member
Ik ga mijn steun uiten aan de schakels denk ik, er zitten nog een paar schone bij!

Plutus

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Even tonen hoe erg de samenvatting is.

:lol:
Dood met de kogel!
Zelf altijd geweigerd om samenvattingen/opdrachten te gebruiken van mensen die kanjers van fouten schrijven. Als ge zelfs dat niet kunt, vertrouw ik ook niet in de rest van uw capaciteiten.

Saphira

Legacy Member
Exorikos zei:
Zoveel vrouwen in deze thread vandaag! Saphira is wel al even niet meer geweest... :sad:

yeah 2 miniratjes derbij vragen wat aandacht :D. Dus voor 't moment worden al mijn pauzes besteed aan de ratje.
ma ge moogt gij ook één van mijn ratjes worden hoor :p

Joeshoe

Legacy Member
Ratten zijn nachtdieren hé? Is da te doen om die in uw kamer te zetten, of zijn die dan heel de nacht lawaai aant maken? Ik was paar maand terug eens aan het zien om een hamster of zo te nemen, maar da is er niet van gekomen omdat ik ni goed weet waar ik het zou zetten.

glashelder

Legacy Member
Fuck, lastige mensen op die Facebookgroep die mij zenuwachtig maken door steeds af te komen met dingen waar ik nog nooit van gehoord heb.

Joeshoe, ratten zijn schemerdieren maar zullen zich vooral aanpassen aan jouw ritme. En eigenlijk willen ze altijd wel aandacht, dus als ze slapen zullen ze maar al te graag wakker worden als jij ze eruit zal halen :p

Lawaai maken hangt er een beetje van af hoeveel ratten je hebt en wat ze kunnen doen in de kooi. Als je ze bijvoorbeeld papier geeft, zullen ze de hele nacht scheuren :p En heb je er 7, zul je zo ook wel horen achter elkaar rennen en zo, of klimmen in de tralies. Maar met 2 valt dat wel mee. Je hoort eens een drinkflesje.

Baats

Legacy Member
TheRedDevils zei:
PICSSSS
@Baats : Ik herinner me de meeste grapjes nog, heb toch zeker de helft van de lessen gevolgd :cool:

En damn, ik word zot van die facebook groep, al die vragen van privaatrecht :cry:

Jep, vorig jaar was dat ook zo met recht.

Bij sommige vragen moet ik wel nog diep nadenken.. Hmm.

Mijn plan is om morgen nog eens heel die samenvatting op een drafje door te nemen. 'k Heb alles nu gezien, maar wat moet je anders op zo'n dag nog doen.

Saphira

Legacy Member
Joeshoe zei:
Ratten zijn nachtdieren hé? Is da te doen om die in uw kamer te zetten, of zijn die dan heel de nacht lawaai aant maken? Ik was paar maand terug eens aan het zien om een hamster of zo te nemen, maar da is er niet van gekomen omdat ik ni goed weet waar ik het zou zetten.

de tamme ratten passen zich aan aan uw ritme... Ze shiften dus wat :D. De kleintjes (rittens, 8w oud) zijn wel heel actief maar met kleine momenten... Ze spelen 'n halfuurtje om daarna 2 a 3u te slapen. De mijne staan wel in een ander deel van het appartement, plus ik slaap sowieso met oordoppen, aangezien ik een heel lichte slaper ben.
De 2 oudere ratten zijn luierikken en slapen veel :p. tenzij ze eens geknuffeld willen worden, dan hoor je ze wel. Maar da's altijd overdag

Nu moet je wel weten -> kostprijs is hoog als je overweegt om ratten te nemen. Hun kooi moet aan specifieke afmetingen voldoen en ze moeten voldoende speelgoed hebben. Ik ben eergisteren om een nieuwe kooi geweest aangezien we 2 nieuwkomertjes hadden. Kostprijs van die kooi was al 109€, met een paar spullen in begrepen.

Er komt veel meer bij 'n rat kijken dan bij 'n cavia hoor, aangezien ratten altijd per 2 moeten zitten.
Maar 't zijn wel schatten van beesten...

AmandaH

Legacy Member
glashelder zei:
Fuck, lastige mensen op die Facebookgroep die mij zenuwachtig maken door steeds af te komen met dingen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Facebookgroepen dienen gewoon om te lachen met al wat daar gepost wordt :p

glashelder

Legacy Member
Saphira zei:
Er komt veel meer bij 'n rat kijken dan bij 'n cavia hoor, aangezien ratten altijd per 2 moeten zitten.
Cavia's moeten ook minstens met 2 :p

Ik vond de cavia's die ik had veel meer werk dan de ratten. Cavia's moeten elke dag groenvoer hebben anders gaan ze dood (srsly), 24u per dag hooi en droogvoer tot hun beschikking hebben (en water natuurlijk), want als ze 24 uur niet eten gaan ze ook dood :unsure: Ze gaan nogal rap dood, dus. Je kan dan ook niet eens een weekendje weg (wat bij ratten wel kan) en als er één een beetje raar uit z'n ogen kijkt, ga je er eigenlijk al meteen van uit dat hij misschien dood aan het gaan is :unsure:

Dan nog de miserie als er écht iets scheelt met een cavia. Soms scheelt er iets met hun tanden waardoor ze niet kunnen eten, of ze zijn ziek waardoor ze niet eten of een haartje ligt verkeerd waardoor ze niet eten en dan ben je constant bezig met etenskorreltjes te tellen en hooisprietjes aan te bieden en fuck, trauma's :unsure:

AmandaH zei:
Facebookgroepen dienen gewoon om te lachen met al wat daar gepost wordt :p
't Is wel grappig, de voorbije 4-5 dagen was het daar grote paniek wegens kwantitatieve analyse, 't was precies een chatbox met momenten. Nu is het daar ijzig stil, behalve ineens een lijst met dingen die je moet kennen en wtf, volgens mij zeggen de helft van die dingen mij niks, moet ik nog even checken in 't boek.

tom1

Legacy Member
"Als een foto wordt geüpload waar jij op lijkt te staan, stellen we voor een tag van jou toe te voegen. Dit spaart tijd uit bij het taggen van foto's, vooral wanneer je veel foto's van één evenement wilt taggen. Suggesties kunnen altijd worden genegeerd en niemand wordt automatisch getagd."

Fakking Facebook, nee merci :p!

Saphira

Legacy Member
glashelder zei:
Cavia's moeten ook minstens met 2 :p

Ik vond de cavia's die ik had veel meer werk dan de ratten.

woops, verkeerde gedachte dan van cavia's. Zeg als ik mijn 2 rittens eventueel later bevrucht... Zin in 'n ratje? :p

Lorvet

Legacy Member
glashelder zei:
Cavia's moeten ook minstens met 2 :p
Dat hebben wij hier dus 3 jaar lang verkeerd gedaan :unsure:

Ik kap er iig mee voor vandaag, redelijk wat kunnen doen, maar echt 0,0 motivatie nu.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan