Archief - CarrièreSwitch??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S&B

Legacy Member
Hallo Allemaal,

Mijn eerste post en hopelijk met goede respons.

CarrièreSwitch:

Ikzelf ben 22 jaar en 3 jaar fulltime aan het werk als bewakingsagent.
Ben laag geschoold (BSO). Dit in organisatie assistent.
(korte samenvatting: 3 zaken in 1 opleiding: technische, logistieke en voedings afdeling)
Basis kennis van Frans/Engels
Moedertaal: Nederlands.

Nu werk ik dus al 3 Jaar bewust gekozen in de bewakingssector.
Op zich doe ik deze job nog steeds graag.
Werk shiften van 10uurs in nachtverband.
Met andere woorden werk ik 7 nachten en ben ik er 7 thuis.
Ook dit is aardig meegenomen.
Wel werk ik 1/2 weekends.

Dit zijn de voordelen.
Nu door het gebrek aan voldoening, doorgroeimogelijkheden en een meerdere dat niet zoveel kan verwezenlijken, en uiteraard de weekends.
Ben ik opzoek naar een alternatief.

Maar helaas geen flauw benul in welke richting ik moet zoeken of solliciteren.
Ik doe de job opzich nog graag, maar.

In een alternatief zoek ik:
Doorgroeimogelijkheden - mogelijkheid tot scholing - 10 tot 12 uren shift - Dag of nacht shift - Afwisseling - sociaal contact - goede verdiensten.

Iemand suggesties of raad wat ik het beste kan ondernemen om dit alternatief
te bereiken??
[/SIZE]


On Topic Plz

Gekke_Koerd

Legacy Member
Je bent nog jong. Heb je een 7e jaar diploma BSO? Dan kun je het nog overwegen om een bachelor te halen mits voldoende inzet, dan heb je die op je 25ste als het goed is.

Zo niet kun je de databases van SYNTRA bekijken, en zien of daar iets je bevalt. Deze opleidingen zijn meestal korter van duur en ook makkelijker qua niveau.

Je kunt ook iets meer pit in je beroep krijgen door te solliciteren met je ervaring bij andere bewakingsfirma's (bv: bewaker in de gevangenis, body-guard, waardetransport,...) Al weet ik niet hoe het daar allemaal zit.

Als je je job nog graag doet denk dat wel eerst goed na over wat je doet, vraag advies aan je collega's, ouders, vrienden,...

S&B

Legacy Member
Thx xxracerxx & gekke koerd voor jullie reactie.

Overweeg inderdaad voor een andere firma.
Nu werk ik voor interne bewaking.

Een bachlor behalen is helaas geen optie. Ben een huis aan het afbetalen.
Dus de job opzeggen en voor een hoger diploma gaan is helaas geen optie.

Nu buiten de optie voor een andere firma, wil ik te weten komen wat ik nog allemaal kan.
Zodat ik meer mogelijkheden heb.

Toch bedankt.

Die_another_day: Geen reden. Ben nieuw. Zal even kijken of dit aanpasbaar is.
Verder informatie rond het onderwerp?

Hiapoe

Legacy Member
Even kort mijn mening:

Eerst en vooral zeg je dat je je job op zich wel graag doet, dat is al heel belangrijk en niet te onderschatten!

Dus overweeg volgende zaken:
- Je kan veranderen naar een andere bewakingsfirma: jobinhoud zal normaalgezien gelijkaardig zijn, dus kans dat je de job ook graag zal doen is groot.
- Je ziet de nachtshifts en weekends als negatief: OK, maar heb je er al eens aan gedacht dat als je een bewakingsjob zoekt in de 'dag', je ook een stuk minder zal verdienen? Hou daar ook rekening mee! want hoe tevreden zal je nog zijn met je dagjob als je er ook enkele honderden euro's minder mee verdient per maand?
- Onthou ook: Het gras is altijd groener aan de andere kant. Als je nu zegt dat je je job graag doet, wees dan heel voorzichtig met ondoordacht naar een andere job over te stappen. Want je zou wel eens snel kunnen zeggen: "Ghoh, wat verlang ik terug naar mijn vorige job, dat was nog zo slecht niet en het verdiende nog beter ook..."

Gelijk hoe, succes met de zoektocht!

julkabas

Legacy Member
@S&B

Ik werk zelf -als leidinggevende- bij een bewakingsfirma, ik ben ook gewoon begonnen als bewakingsagent en mij op 5jaar tijd weten op te werken.

Ik weet natuurlijk niet voor welk bedrijf je werkt, maar bij ons is het mogelijk om te muteren naar een andere afdeling. Op die afdeling maak je dan misschien meer kans om door te groeien?

Voor vragen mag je mij altijd een PM sturen. (=op mijn nickname klikken en dan kan je mij een privébericht sturen)

hyperon

Legacy Member
Ik zou je aanraden om voorlopig je werk te blijven doen omdat het je in staat stelt om het te combineren met een (lichte) studie en het waarschijnlijk ook niet zo slecht betaalt.

Kijk vb. eens op http://www.ond.vlaanderen.be/onderwijsaanbod/volwassen/studiegebieden.asp welke soort opleiding je zou interesseren.

Mits een beetje zoeken, kan je een opleiding vinden die combineerbaar is met je werk ( vb. namiddags of vroege avond les, met afstandonderwijs, slechts 1-2 maal per week les, etc.), die op 1-2 jaar afgerond is en die je interesseert. Met zo'n officieel diploma sta je dan sterk om te solliciterenn in een andere sector. Het geeft je ook de mogelijkheid om op een veilige manier te ervaren of een ander soort werk (via de vakinhouden, de praktische oefeningen, etc.) jou ligt zonder meteen je werk op te geven.

Ken zelf iemand die ook BSO gedaan heeft, nu al enkele jaren in de wegenbouw werkt (doodmoe vaak, hard werken, lange dagen, etc.) maar die nu in zijn tweede jaar graduaat boekhouden zit. Dat is zwaar voor hem, maar hij is hypergemotiveerd want is voor hem enige manier om zich te verbeteren. De sollicitaties die hij heeft gedaan elders, liepen nergens op uit want geen diploma, geen ervaring in andere sector ofwel bijzonder slecht betaald, tijdelijk werk, geen Fulltime, etc.

S&B

Legacy Member
Hiapoe zei:
Even kort mijn mening:

Eerst en vooral zeg je dat je je job op zich wel graag doet, dat is al heel belangrijk en niet te onderschatten!

Dus overweeg volgende zaken:
- Je ziet de nachtshifts en weekends als negatief:
- Onthou ook: Het gras is altijd groener aan de andere kant.

Gelijk hoe, succes met de zoektocht!

Het eerste wat je zegt, klopt volledig en is ook mijn drijfveer om niet zomaar te stoppen waar ik nu werk.

- Nachtshifts zit ik niet zozeer iets mee in. Maar eerder de combinatie van de 2. Altijd nacht vind ik minder. Dan weekends vind ik ook niet erg en zou ik dus ook nog doen in mijn volgende job. Maar weer de combinatie van de 2.

Even een voorbeeld:Ik werk 7 nachten en start op een donderdag, en eindig op donderdag morgend. Mits ik altijd nacht doe en juist 7 dagen kan ik niet zo snel ergens verlof nemen. Ofwel meerdere dagen. Een weekend is al helemaal uitgesloten of het moet dienen om het ritme aan te houden(uitgaan). Maar vb: uitstap overdag is al bijna onhaalbaar. 2 keer draaien van ritme op 3 dagen is doodgaan.

Daarom de zoektocht naar een job met dag/nachtshifts. En eventueel minder aan 1 sluitende dagen.


julkabas zei:
@S&B

Ik werk zelf -als leidinggevende- bij een bewakingsfirma, ik ben ook gewoon begonnen als bewakingsagent en mij op 5jaar tijd weten op te werken.

Ik weet natuurlijk niet voor welk bedrijf je werkt

Leuk om te weten, bij welke firma ben je actief?
Verder zitten de doorgroeimogenlijkheden er niet in door het feit dat ik bij een interne bewaking zit. Dus geen bewakingsfirma. Maar intern ;)



hyperon zei:
Ik zou je aanraden om voorlopig je werk te blijven doen omdat het je in staat stelt om het te combineren met een (lichte) studie en het waarschijnlijk ook niet zo slecht betaalt.

Mijn werk opgeven voor ik duidelijkheid heb, doe ik zeker niet. Werk is werk.
Nu heb zelf deze piste ook al bewandeld. Helaas zijn opleidingen van syntra niet zo hoog aangeschreven of worden ze niet erkend. Verder werk ik van 9 tot 7 waardoor ik geen avondschool kan volgen.

Maar ik bekijk je website, en wie weet staat er toch iets tussen.




Alvast bedankt voor jullie respons.

hyperon

Legacy Member
S&B zei:
Nu heb zelf deze piste ook al bewandeld. Helaas zijn opleidingen van syntra niet zo hoog aangeschreven of worden ze niet erkend. Verder werk ik van 9 tot 7 waardoor ik geen avondschool kan volgen.

Maar ik bekijk je website, en wie weet staat er toch iets tussen.

.

Ik sprak ook niet over opleidingen van syntra, wel van het volwassenenonderwijs. Dit niveau van onderwijs is juist bedoeld ter sociale promotie van mensen in jouw geval. Ze leveren officiële diploma's af op basis waarvan je vb. kan deelnemen aan overheidsexamens voor niveau B of C (iets wat je nu niet kan). Die vakken geven ook aanleiding tot vrijstellingen mocht je later nog verder willen studeren.

Er zijn tegenwoordig ook heel wat avondscholen die vb. vrij veel met afstandsonderwijs werken (vb. 75% afstands en 25% contactonderwijs => dus vnl thuis in je eigen tempo de leerstof verwerken met behulp van interactieve oefeningen via internet, etc.), die overdag lesgeven of die al om 16:30-17:30 beginnen. Dan kan je wel nog naar de lesgaan tussen 17 en 20 uur (en mis je enkel het laatste uurtje of zelfs niets).

Dragonix

Legacy Member
wat houden interactieve oefeningen in eigenlijk?
via skype vragen stellen/oefeningen maken aan/met leerkracht ofzo?

hyperon

Legacy Member
Dragonix zei:
wat houden interactieve oefeningen in eigenlijk?
via skype vragen stellen/oefeningen maken aan/met leerkracht ofzo?

Neen, niet echt :-) Het is het systeem dat interageert. vb. Je moet series van oefeningen maken en na elke serie geeft de PC je feedback (wat was juist, wat was verkeerd en waarom). Sommige oefeningen zijn ook eerder in spelvorm (met foto's, etc)

S&B

Legacy Member
hyperon zei:
Ik sprak ook niet over opleidingen van syntra, wel van het volwassenenonderwijs.

Blijkbaar heb ik me dit ingebeeld. Mijn Excuses.

hyperon zei:
Er zijn tegenwoordig ook heel wat avondscholen die vb. vrij veel met afstandsonderwijs werken (vb. 75% afstands en 25% contactonderwijs => dus vnl thuis in je eigen tempo de leerstof verwerken met behulp van interactieve oefeningen via internet, etc.), die overdag lesgeven of die al om 16:30-17:30 beginnen. Dan kan je wel nog naar de lesgaan tussen 17 en 20 uur (en mis je enkel het laatste uurtje of zelfs niets).

Zoiets zou de oplossing bieden om mij verder te scholen.
Nogmaals bedankt voor je inbreng.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan