Archief - Boekhouden beu. ICT? Bank?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

akinaa

Legacy Member
besten ;)

Ik heb nu een bachelor Accountancy-fiscaliteit. En ben nu in mijn 3d boekhoudkantoor te werk. Na een week wist ik terug dat dit niets voor mij is. Het is gewoon te saai + de mensen zijn te saai.

Ik heb al zitten twijfelen om ict avondschool te volgen maar dit zal weer efe duren. Mss is bij een bank proberen dan maar.

Heeft iemand ervaring hiermee of zit hij in dezelfde situatie?

Groeten

Satkan

Legacy Member
Waarom ben je van in den beginne al niet met een andere richting gestart?

akinaa

Legacy Member
Nja ik was er nu aan begonnen en kwou dat afmaken :)
Stomme keuze dus maarja nu zit ik ermee

Satkan

Legacy Member
Moest ik jou zijn, zou ik dan eerst eens bij een bank proberen en zien hoe dat gaat.

Als dat dan nog altijd niets geeft, kan je nog altijd avondschool gaan doen.

akinaa

Legacy Member
Maar je moet wete dat ik nu in Aalst werk. dicht bij mij thuis. Bank is dan weer brussel en trein. En ik zit ook met mijn cv in. Straks staan er 10 werken op :D

Satkan

Legacy Member
akinaa zei:
Maar je moet wete dat ik nu in Aalst werk. dicht bij mij thuis. Bank is dan weer brussel en trein. En ik zit ook met mijn cv in. Straks staan er 10 werken op :D

Das waar, van die werken.

Mijn stiefvader moet ook af en toe iemand aannemen, en diegenen die altijd korte periodes hebben gewerkt vallen er sowieso al af. (Dan dan meer in de IT / management)

(Die doet trouwens ook elke dag Hamme-Brussel, dus Aalst-Brussel zou geen probleem moeten zijn.


E. Zie net dat je van ninove bent, dus die laatste zin kan je negeren.

Stationary

Legacy Member
'dan maar bij een bank'. Ik wil je niet ontmoedigen maar als je niet over de juiste motivatie beschikt, kom je er gewoon niet binnen hoor. Dan mag je profiel nog zo mooi zijn, als je het maar doet omdat het een job zoals een andere is, zal het niet lukken... Daarnaast werven ze bachelorprofielen vooral aan voor een commerciële functie in een bankkantoor, en die zijn gegeerd tegenwoordig. Misschien interessanter voor jou, aangezien je dan misschien in je regio kan blijven i.p.v. telkens te moeten pendelen naar Brussel, Antwerpen of Gent.

Je hebt daarnaast wel een goed diploma om binnen de bank te werken. Maar ze nemen tegenwoordig elk profiel aan, bij gebrek aan bachelors :p

akinaa

Legacy Member
Ja ik weet het van de banken daarmee dat ik in die richting zoek. Maar ik besef dat ik gewoon meer actiever wil bezig zijn. wat ik nu doe is gewoon weg te saai om te blijven doen.
Dusja eigenlijk weet ik niet goed wat ik wil hoor :). Daarmee dat ik deze topic heb gemaakt.
bedankt al voor je reacties trouwens

akinaa

Legacy Member
Euhm in het derde jaar van mijn opleiding heb ik stage gelopen in een boekhoudkantoor en daar vast contract gekregen. Dan in september gestopt om aan een master HW te beginnen. Niet afgemaakt wegens redenen en dan 3 maand later. terug werk gevonden in een boekhoudkantoor. Daar ben ik ontslagen geweest omdat ik te weinig ervaring had. nu ben ik dus opnieuw bezig en besef nu echt wel dat het mijn ding niet is.

Het probleem is dat ik besef dat ik iets actiever wil. Maar niet weet wat. het zou zalig zijn moest er iemand zijn die hetzelfde heeft meegemaakt..

jawadde001

Legacy Member
Als je je job (of de sector waar je werkt) beu bent, dan moet je eruit. Heb ik ook gedaan. Ik had vroeger een zittend beroep. Mijn ogen deden pijn van een volledige dag naar een computerscherm te staren en mijn rug schreeuwde het uit van een hele dag te moeten zitten. Ondanks mijn inactiviteit kwam ik 's avonds moe thuis.

Ik doe nu wat fysiek werk en dat voelt veel beter aan. Ik besef nu meer dan ooit dat een mens niet gemaakt is om 10 uur per dag te zitten (wat veel mensen doen. Op hun werk en daarna thuis voor tv).

Dit is niet bepaald relevant voor wat jij van plan bent, maar het toont wel aan dat je de moed moet hebben om iets nieuws te proberen. Je kan later altijd nog terug. Goede boekhouders zijn gegeerd.

SoYeah

Legacy Member
akinaa zei:
Euhm in het derde jaar van mijn opleiding heb ik stage gelopen in een boekhoudkantoor en daar vast contract gekregen. Dan in september gestopt om aan een master HW te beginnen. Niet afgemaakt wegens redenen en dan 3 maand later. terug werk gevonden in een boekhoudkantoor. Daar ben ik ontslagen geweest omdat ik te weinig ervaring had. nu ben ik dus opnieuw bezig en besef nu echt wel dat het mijn ding niet is.

Het probleem is dat ik besef dat ik iets actiever wil. Maar niet weet wat. het zou zalig zijn moest er iemand zijn die hetzelfde heeft meegemaakt..

Te weinig ervaring? Hoe lang heb je bij je stageplaats gewerkt dan (incl. vast contract) ? Ik heb nml. ook in een boekhoudkantoor gewerkt als eerste werkervaring. Exact een jaar en zonder interne opleiding. Heb het allemaal zelf moeten uitzoeken.

Stationary

Legacy Member
Het is nu ook niet zo dat een job in de ICT of binnen een bank 'actiever' zal zijn dan een job bij een boekhoudkantoor... Ik zit ook quasi de hele dag achter mijn bureau hoor. En dat zal zo zijn voor bijna alle jobs binnen de bank. Een commerciële functie in een bankkantoor zal dan nog het meest gevarieerd zijn denk ik. Mensen ontvangen, gesprekken voeren, etc.

SoYeah

Legacy Member
Stationary zei:
Het is nu ook niet zo dat een job in de ICT of binnen een bank 'actiever' zal zijn dan een job bij een boekhoudkantoor... Ik zit ook quasi de hele dag achter mijn bureau hoor. En dat zal zo zijn voor bijna alle jobs binnen de bank. Een commerciële functie in een bankkantoor zal dan nog het meest gevarieerd zijn denk ik. Mensen ontvangen, gesprekken voeren, etc.

In een boekhoudkantoor moest ik af en toe ook zelfstandigen ontvangen hoor.
Maar dat was hoogstens 1x/week. De hoofdboekhouder hield zich uitsluitend bezig met de "hogere" zelfstandigen, waar de boterham groter was.

Stationary

Legacy Member
SoYeah zei:
In een boekhoudkantoor moest ik af en toe ook zelfstandigen ontvangen hoor.
Maar dat was hoogstens 1x/week. De hoofdboekhouder hield zich uitsluitend bezig met de "hogere" zelfstandigen, waar de boterham groter was.

Ik heb zelf niet in een boekhoudkantoor gewerkt, maar de topicstarter zei zelf dat het te saai was, en dat hij op zoek wil naar iets actiever. Da's het punt van de hele thread. Waarschijnlijk mocht hij geen zelfstandigen ontvangen? :p

Mij hoor je ook niet zeggen dat het saai of niet gevarieerd genoeg is, maar ik betwijfel of dat een job in de ICT of bij een bank veel actiever is dan een job bij een boekhoudkantoor. Uiteindelijk hangt het allemaal af van je interesses. Ik vind mijn job best wel interessant, terwijl dit voor iemand anders misschien saai is.

SoYeah

Legacy Member
Stationary zei:
Ik heb zelf niet in een boekhoudkantoor gewerkt, maar de topicstarter zei zelf dat het te saai was, en dat hij op zoek wil naar iets actiever. Da's het punt van de hele thread. Waarschijnlijk mocht hij geen zelfstandigen ontvangen? :p

Mij hoor je ook niet zeggen dat het saai of niet gevarieerd genoeg is, maar ik betwijfel of dat een job in de ICT of bij een bank veel actiever is dan een job bij een boekhoudkantoor. Uiteindelijk hangt het allemaal af van je interesses. Ik vind mijn job best wel interessant, terwijl dit voor iemand anders misschien saai is.

Het kan ook zijn dat hij gewoon aan de basis bleef hangen en daar kan ik dan wel inkomen dat je het saai vindt.

RpR

Legacy Member
ICT is ook saai als je na een maand stopt?
Je moet eerst leren stappen eer je kan lopen of dat mensen je zullen laten lopen.

SoYeah

Legacy Member
RpR zei:
ICT is ook saai als je na een maand stopt?
Je moet eerst leren stappen eer je kan lopen of dat mensen je zullen laten lopen.

Ik denk idd dat het eerder ligt aan geduld te hebben in het leerproces in de praktijk. Maar het kan evengoed zijn dat boekhouden hem gewoon niet interesseert.

akinaa

Legacy Member
RpR zei:
ICT is ook saai als je na een maand stopt?
Je moet eerst leren stappen eer je kan lopen of dat mensen je zullen laten lopen.

Dat is het probleem. Saai is het omdat die materie mij totaal niet meer boeit. Ik denk dat ict mij veel beter zou liggen maar dat is dan weer 3 jaar avondschool studeren. opzich geen probleem maar tesamen met een boekhoudkantoor. No way. ik kom nu al lastig thuis

SoYeah

Legacy Member
Ga dan werken als interne boekhouder ergens i.p.v. als externe boekhouder.
Misschien ligt dat je beter? Worth a shot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan