Archief - bnp paribas

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kareldk

Legacy Member
Morgen gaan ze mij opbellen van BNP voor een telefonische screening.
Iemand een idee aan wat ik me kan verwachten?

-_-TrEiZe-_-

Legacy Member
Zij hebben mij ook opgebeld nadat ik een aantal online testen had doorlopen om stage te kunnen lopen bij hen (als dat is wat je bedoelt met screening).

Het was een half uur durend gesprek waar er ze de resultaten van die testen overlopen, peilen naar mijn kennis van het Frans, motivatie om bij hen te werken, hoe ik omga met bijvoorbeeld stress, lastige situaties, wat je graag zou doen bij hen en toelichten wat je bij de sollicitatieprocedure via hun site hebt gezegd.

Voor de rest kan ik er niet teveel meer over herinneren.

Stationary

Legacy Member
Ik ben vorig jaar ook gebeld geweest door ING voor een telefonische screening. Ik vermoed dat dat wel ongeveer gelijklopend zal zijn bij BNP Paribas. Het zal veel afhangen van de vacature die ze willen invullen. Als ze op zoek zijn naar commercieel medewerkers, gaan ze uiteraard anders screenen dan voor iemand op de IT supportdesk hé.

Mijn eigen ervaring: in feite was dat zoals een sollicitatiegesprek, maar dan gewoon telefonisch en zonder motivatiegesprek (omdat ik niet gesolliciteerd had bij hen, dus ze konden me ook geen vragen stellen over waarom ik gekozen had voor die vacature bij ING, enzovoort...).

Ze vroegen mij wat ik studeerde/gestudeerd hebt hoe het op school was geweest (in de zin van: was ik een goede student of niet?), of ik op zoek bent naar een job/vakantiewerk, hoe het met mijn talenkennis was. Ik moest zelfs een deel van het telefoongesprek doen in het Frans.

Het is zoals je het zelf zegt, een screening om te zien of je geschikt bent voor de vacature die ze willen invullen.

kareldk

Legacy Member
Normaal krijg je eerst testen toegestuurd, maar ze hebben me direct opgebeld.
Het ging een kwartiertje duren...

Guazala

Legacy Member
kareldk zei:
Normaal krijg je eerst testen toegestuurd, maar ze hebben me direct opgebeld.
Het ging een kwartiertje duren...

Ik werk bij BNP en heb eerst een telefonisch gesprek gehad en daarna pas de computertesten. Dus die volgorde is niet zo abnormaal hoor.

Telefonisch gesprek is inderdaad een mini-sollicitatiegesprek. Bij mij ging het over waarom bij een bank, waarom BNP, studie- en werkverleden....
Wat de vragen juist zijn zal waarschijnlijk heel afhankelijk zijn van voor welke functie je solliciteerde en waarschijnlijk ook wie je net aan de lijn gaat krijgen.

Maar eigenlijk moet je je op dezelfde manier voorbereiden als voor een gewoon sollicitatiegesprek. Denk eens na over je sterke en zwakke punten, surf eens naar de website van het bedrijf....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan