Archief - Belgische marine loon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Dictator

Legacy Member
Hoeveel verdien je als je bij de Belgische marine werkt ?
Ik heb al eens gekeken naar de site, maar een echte loon zie ik niet staan.

Ik weet wel wanneer je op zeedienst bent (oefening) een hoger geldsom bij je loon krijgt, het wordt zelf verdubbeld bij echte operaties.

Beeld wel in da je veel verdient,je werkt voor de staat en voor het leger
sommige operaties hebben een risico factor.

Natuurlijk hangt je loon ook af met je rang.


Zijn er mensen die meer weten, of die ervaring hebben.

glashelder

Legacy Member
Veel :unsure: Je krijgt idd meer betaald om risico's te nemen (gevaarlijke jobs worden -meestal- goed betaald) maar daarnaast ook nog eens als je lang van huis bent en als duiker krijg je ook nog een duikpremie. Allez, het zal er natuurlijk ook van afhangen of je een gewone matroos bent of echt iets speciaals kan of zo, maar mijn vriend heeft daar toch redelijk wat verdiend bij de marine. Hij was er dan ook niet vies van om 11 maanden op zee te zitten (terwijl hij een vrouw en een kindje had). Dus ja, je moet dan natuurlijk ook wel inboeten op bepaalde gebieden. Je kan vaak van huis weg zijn, op zo'n schip heb je weinig tot geen privacy, het is geen dienst van 9 tot 5,...

Een effectief loon kan ik je niet zeggen, hij is al een tijd niet meer bij de marine.

Dobbelsteen

Legacy Member
The Dictator zei:
Hoeveel verdien je als je bij de Belgische marine werkt ?
Ik heb al eens gekeken naar de site, maar een echte loon zie ik niet staan.

Ik weet wel wanneer je op zeedienst bent (oefening) een hoger geldsom bij je loon krijgt, het wordt zelf verdubbeld bij echte operaties.

Beeld wel in da je veel verdient,je werkt voor de staat en voor het leger
sommige operaties hebben een risico factor.

Natuurlijk hangt je loon ook af met je rang.


Zijn er mensen die meer weten, of die ervaring hebben.

Voor het geld moet ge zo'n zware job niet proberen, dan val je direct door de mand.

Genious

Legacy Member
Dobbelsteen zei:
Voor het geld moet ge zo'n zware job niet proberen, dan val je direct door de mand.
Voor nogal wat zware jobs lijkt me dat nochtans juist de voornaamste reden dat er mensen zijn die hem doen hoor. :unsure:

xDama

Legacy Member
Bij de marine verdien je een standaard loon, naargelang je rang en leeftijd. Wanneer je op missie bent voor 3 maand, wordt je uiteraard voor die volledige 3 maand betaald, met de nodige extra's.

Mijn oom zit bij de marine en die verdient goed zijn boterham, ondanks het feit dat hij maar 'gewoon' matroos is. Bijkomende dat het ook gewoon een leuke job is, waarbij je de volledige wereld kan ontdekken!

Levicious

Legacy Member
Even terug omhoog schoppen.

Maar wat is de "jobinhoud" van een matroos.
Hele dagen schip kuisen?
Oefeningen doen?
Donuts eten?

Nee ma serieus, wat doen ze als ze niet op het schip zijn?
Zal wel hard werken zijn, maar hoeveel vd tijd ben je op zee?

Heb namelijk een vriendin.

djemz

Legacy Member
mijn overgebuur is bij de marine, wat hij verdient weet ik niet, maar hij is toch wel vaak 3 tot 6 maand weg. Dan is hij ook wel weer een hele tijd betaald thuis. Hij doet het wel graag, vooral omdat je veel van de wereld ziet enzo

Levicious

Legacy Member
djemz zei:
mijn overgebuur is bij de marine, wat hij verdient weet ik niet, maar hij is toch wel vaak 3 tot 6 maand weg. Dan is hij ook wel weer een hele tijd betaald thuis. Hij doet het wel graag, vooral omdat je veel van de wereld ziet enzo

Is ook iets wrm het mij aanspreekt. Het is geen 9 to 5 job.
Maar zoals ge zegt, hij ziet veel vd wereld?
Maar als je op da schip zit zie je toch alleen de zee?

Of leggen zij vaak aan in havens en help je aan land mee met de bevolking?
Het is echt vrij onduidelijk wat de jobinhoud is van die mannen.

:scream:

MrKend54l

Legacy Member
Levicious zei:
Is ook iets wrm het mij aanspreekt. Het is geen 9 to 5 job.
Maar zoals ge zegt, hij ziet veel vd wereld?
Maar als je op da schip zit zie je toch alleen de zee?

Of leggen zij vaak aan in havens en help je aan land mee met de bevolking?
Het is echt vrij onduidelijk wat de jobinhoud is van die mannen.

:scream:

Trainingen en oefeningen waarschijnlijk. Ik denk dat je veel te maken krijgt met fregaten van frankrijk en Engeland enzo. En het hun trainingen en missies doet.
Maar iedereen weet dat als je 4 maanden ofzo van huis bent je dit moeilijk combineert met een vrouw. Of je vrouw zou super naïef moeten zijn. Of je zou een open relatie moeten hebben. Ik moet niks verklaren als ik zeg 4escorts voor 1 schip.

Fliblit

Legacy Member
Levicious zei:
Even terug omhoog schoppen.

Maar wat is de "jobinhoud" van een matroos.
Hele dagen schip kuisen?
Oefeningen doen?
Donuts eten?

Nee ma serieus, wat doen ze als ze niet op het schip zijn?
Zal wel hard werken zijn, maar hoeveel vd tijd ben je op zee?

Heb namelijk een vriendin.

Mijn pa is onderofficier bij de marine, toen ik hem vertelde dat ik mss ook bij de marine zou gaan als ik te hard zou buizen dit jaar verbood hij me om als matroos binnen te gaan. Hij had zelf gezien wat die moesten doen (wc's kuisen, het vuile werk zeg maar) en zei dat je sowieso moest proberen binnen te gaan als onderofficier.

Dusja, volgens mijn pa is matroos zijn zeker niet aan te raden :p heb je een middelbaar diploma? Dan kan je eventueel starten als onderofficier.


MrKend54l zei:
Trainingen en oefeningen waarschijnlijk. Ik denk dat je veel te maken krijgt met fregaten van frankrijk en Engeland enzo. En het hun trainingen en missies doet.
Maar iedereen weet dat als je 4 maanden ofzo van huis bent je dit moeilijk combineert met een vrouw. Of je vrouw zou super naïef moeten zijn. Of je zou een open relatie moeten hebben. Ik moet niks verklaren als ik zeg 4escorts voor 1 schip.

Mijn pa was zo'n 17 jaar zes maanden per jaar op zee, en dat ging hier toch redelijk goed. Het was niet altijd even makkelijk, zowel voor ik en mijn zus als mijn ma, maar dat is tot nu toe goed afgelopen. Al is het natuurlijk niet evident.

Levicious

Legacy Member
Fliblit zei:
Dusja, volgens mijn pa is matroos zijn zeker niet aan te raden :p heb je een middelbaar diploma? Dan kan je eventueel starten als onderofficier.

Al zeker bedankt voor uwen goeien uitleg !

Ja Heb een A2 diploma hoor.
Heeft uwen daddy er ooit spijt van gehad of kijktij met plezier terug nrr zijn verleden?

Met een sterke relatie moet dit wel lukken maja.
Alsde 6 maand op zee zit en ge weet niet waar u madam uitspookt :p En gij hebt alleen de kans om met uwen fleshlight te spelen.

KEUZES KEUZES INT LEVEN DJU TOCH... :scream:

SteveDotcom

Legacy Member
Kameraad van me deed da, en daar heb ik best wel avontuurlijke verhale van gehoord. Hij zei ook dat als er 10 vrouwen aan boord zijn, dat half de bemanning darop had gezeten tege da ze thuiskwamen : )

blacky

Legacy Member
Levicious zei:
Al zeker bedankt voor uwen goeien uitleg !

Ja Heb een A2 diploma hoor.
Heeft uwen daddy er ooit spijt van gehad of kijktij met plezier terug nrr zijn verleden?

Met een sterke relatie moet dit wel lukken maja.
Alsde 6 maand op zee zit en ge weet niet waar u madam uitspookt :p En gij hebt alleen de kans om met uwen fleshlight te spelen.

KEUZES KEUZES INT LEVEN DJU TOCH... :scream:

Open relaties ;)

Levicious

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Kameraad van me deed da, en daar heb ik best wel avontuurlijke verhale van gehoord. Hij zei ook dat als er 10 vrouwen aan boord zijn, dat half de bemanning darop had gezeten tege da ze thuiskwamen : )

Ok morgen schrijf ik mij in !

Nee kan mij wel voorstellen alsde zolang droog loopt dat ge elken troll mee een gaatje pakt..

Of mss niet.

blacky zei:
Open relaties ;)

Haha ja maar kben te gierig met mijn spullen, kheb een goeie vast en kan ze ni laten schieten :evil:

djemz

Legacy Member
mijn overgebuur is wel verder dan frankrijk en engeland ze :D die heeft al overal gezeten zelfs meestal buiten europa. Hij heeft ook een vrouw en 2 kinderen en da is daar nie echt een probleem. Je moet mekaar vertrouwen e, ik zou da hier ook perfect mogen toen, we zijn 9 jaar samen en hebben een kleine samen. Je vertrouwen in elkaar is direct tien keer groter een keer da je een kleine hebt en een huis en al zolang samen bent.. Als je nog ma een jaar ofzo samen bent en uw madam fuift graag heb je mss wel een probleem :D
Tligt mss aan mij ofzo, maar ik zou nie heel men gezin op spel zetten om een kwartier op een hoer te zitten.

enneuh de helft van de bemanning op die vrouwen gezeten... cafepraat van 22-jarigen zeker?

Fliblit

Legacy Member
Levicious zei:
Al zeker bedankt voor uwen goeien uitleg !

Ja Heb een A2 diploma hoor.
Heeft uwen daddy er ooit spijt van gehad of kijktij met plezier terug nrr zijn verleden?

Met een sterke relatie moet dit wel lukken maja.
Alsde 6 maand op zee zit en ge weet niet waar u madam uitspookt :p En gij hebt alleen de kans om met uwen fleshlight te spelen.

KEUZES KEUZES INT LEVEN DJU TOCH... :scream:

Hij is heel erg content met de marine. Hij heeft half de wereld gezien, de verhalen die hij heeft :p Ik zou zelf ook willen vertrekken als ik hem zo bezig hoor, eerlijk gezegd.

En ja, zo'n lange periodes, da's een kwestie van vertrouwen he :p ik ben redelijk zeker dat zowel mijn ma als mijn pa niet hebben scheefgepoept, maar 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit. Maar ja, in welke relatie heb je dat wel :p Al is het anders natuurlijk ook nogal lastig. Bv, toen ik zo 12 jaar was en hij kwam na een paar maand terug is dat de eerste week alsof er een vreemde man in het gezin zit, iedereen moet zich terug aanpassen. Dan is hij terug ingeburgerd en moet hij opnieuw weg voor een paar weken.. sja, ook niet alles :p En missen van verjaardagen, kerstmis, nieuwjaar... emotioneel is het toch ook niet te onderschatten.

Levicious

Legacy Member
djemz zei:
mijn overgebuur is wel verder dan frankrijk en engeland ze :D die heeft al overal gezeten zelfs meestal buiten europa. Hij heeft ook een vrouw en 2 kinderen en da is daar nie echt een probleem. Je moet mekaar vertrouwen e, ik zou da hier ook perfect mogen toen, we zijn 9 jaar samen en hebben een kleine samen. Je vertrouwen in elkaar is direct tien keer groter een keer da je een kleine hebt en een huis en al zolang samen bent.. Als je nog ma een jaar ofzo samen bent en uw madam fuift graag heb je mss wel een probleem :D

Momenteel 4 jaar en 3 maand ofzo samen.
Nood om te gaan samenwonen is idd wel enorm groot voor het moment.
Maar als ge dan keer een slippertje maakt op den boot.

Haha onderwerp is beetje veranderd maar bon , thx all :)

tdrke

Legacy Member
Doe dit niet voor het geld, maar doe dit als een passie.
Anders hou je het niet lang uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan