Archief - Bachelor Geschiedenis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bludgeoned

Legacy Member
Kies meteen goed.
Beginnen studeren met het idee om een compleet andere richting uit te gaan (en extra jaren) is niet echt verstandig.
De spelregels vandaag zijn ook niet de spelregels binnen 3-4 jaar (financiering, extra jaren, bestaan schakelprogramma's,...).
Enkel bachelor geschiedenis snap ik ook niet goed om die keuze nu al te maken.
Moeilijkheidsgraad valt goed mee, al is het 1e jaar wel meteen erop of eronder (zoals in vele richtingen).
En hoe leuk studeren nu ook mag klinken, ik had het toch wel gehad na 5 jaar en ben blij dat ik nu aan het werken ben.

Matthias G

Legacy Member
Ik ben nu ook niet van plan om jaren te gaan leren maar ik zou graag geschiedenis doen dusja ga ik ermee starten en dan zien wat er nog bestaat naar gelang schakkeljaar

Edit : keuze is eigenlijk meer om mezelf een gedacht te geven en ook het feit dat in het zesde enorm wordt gepushed op gebied van studiekeuze. Ze verwachten ook dat we tegen volgende week een schets kunnen maken over onze plannen in het hoger. Daarom dak ik nu vrij zeker ben van een bachelor geschiedenis te doen.

Tsubasa

Legacy Member
bludgeoned zei:
Kies meteen goed.
Beginnen studeren met het idee om een compleet andere richting uit te gaan (en extra jaren) is niet echt verstandig.
De spelregels vandaag zijn ook niet de spelregels binnen 3-4 jaar (financiering, extra jaren, bestaan schakelprogramma's,...).
Enkel bachelor geschiedenis snap ik ook niet goed om die keuze nu al te maken.
Moeilijkheidsgraad valt goed mee, al is het 1e jaar wel meteen erop of eronder (zoals in vele richtingen).
En hoe leuk studeren nu ook mag klinken, ik had het toch wel gehad na 5 jaar en ben blij dat ik nu aan het werken ben.

Goh, als je uw interesse wilt volgen (zelfontplooiing, ...) maar je bent bewust dat een diploma in die richting niet sterk staat op de arbeidsmarkt, is het toch niet onverstandig om al uw opties i.v.m. overschakelen naar een andere richting te kennen en in rekening te brengen... Als je meer interesse hebt in economie dan geschiedenis, is het natuurlijk absurd om voor de bachelor te gaan. Maar op deze manier heb je wel een beetje het beste van beide werelden he. Een deel van uw opleiding echt uw 'passie' en een ander deel ook interessant + gerichter naar werk.

Zelf vraag ik mij ook af wat ik zou doen als ik kon herbeginnen. Zelfde traject (alleen minor anders invullen) of meteen economie volgen en zo een jaar winnen. Ik weet het echt niet.

Onderlijnd gedeelte: dat is zeker waar / inderdaad, het eerste jaar was wel redelijk zwaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan