Archief - B-security NMBS

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Amkan0

Legacy Member
Beste,

Ik stap vanaf 1september in de wereld van de werkende mens.
Dit komt uiteraard met wat verantwoordelijkheden en één daarvan is uiteraard het vinden van een goede job. Ik zie mezelf wel werken in de bewaking/beveiliging en heb hiervan dan ook al tonnen aan documentatie van gelezen. Mijn interesse gaat dan ook vooral uit tot iets wat afwisselende beroepen in deze sector zoals bv: Geld transport of de beveiliging aan stations en treinen. Nu het probleem is dat ik over dit laatste maar bitter weinig kan vinden. Is er iemand hier die toevallig bij B-security NMBS werkt of iemand kent? Ook Links naar website's met uitleg zijn uiterst gewaardeerd.

Mvgr

jawadde001

Legacy Member
Een tijdje geleden waren er vacatures voor bewakingsagent bij de NNBS. Deze zijn nu afgesloten, dus je zal wel even moeten wachten tot ze opnieuw mensen aanwerven.

j3T

Legacy Member
Aan geldtransport zou ik me niet wagen, bij de weinige vacatures die nu open staan worden mensen gevraagd die reeds de nodige attesten hebben. Een deel kunt ge zelf behalen zonder arbeidsovereenkomst, maar het attest voor CIT kan enkel behaald worden indien ingeschreven door uw werkgever zelf (dus ge moet al aangenomen zijn).

Over Securail en aanverwante diensten kan ik weinig zeggen. Maar wel goed over nadenken vooraleer ge in de bewaking/veiligheidsdiensten stapt. De mooie text in de vacatures heeft bitter weinig met de realiteit te maken.

Ik doe momenteel patrouille en interventie na alarm, kan misschien ook wel tot de "afwisselende beroepen" gerekend worden. Soms heb ik een goeie shift, meestal heb ik een erg drukke shift. Dikwijls is het gewoon een ramp. 'K ga er verder niet over uitwijden, er bestaat een forum waar ze waarschijnlijk beter op uw vragen kunnen antwoorden: SecuritySite › Forumindex

Levicious

Legacy Member
Een aantrekkelijk salaris: een beginnend gespecialiseerd veiligheidsbediende die alleenstaand is verdient ongeveer 1.181 euro per maand (netto). Na vier jaar is dit bedrag al opgelopen tot 1.372,61 euro per maand. Naast je salaris ontvang je ook productiviteitspremies en maaltijdcheques ter waarde van 5,50 euro. Je krijgt ook een jaarpremie en vakantiegeld.

:-\

MrKend54l

Legacy Member
Levicious zei:

Dat gaat er toch over... Die mensen werken dan met shiften en dan nog zo weinig. Ik verdien 200euro netto meer voor 4/5 te werken waarvan 1dag school....

j3T

Legacy Member
'K ga er van uit dat de ploegen- en weekendpremies er nog niet bijgerekend zijn. Kan mij anders niet voorstellen dat er ook maar iemand veiligheidsagent wilt worden. Ge hebt natuurlijk wel een hele hoop voordelen die een bewakingsagent niet heeft.

jawadde001

Legacy Member
Dat is zonder premie.
Het basisloon bij de nmbs voor het veiligheidspersoneel ligt lager dan in de privé, maar je hebt wel diverse zaken die ze in de privé niet hebben: werkzekerheid (statutair), maaltijdcheques, doorgroeimogelijkheden, meer verlof, dubbel loon voor zondag,...

Berttt

Legacy Member
Hun werkdruk is ook 2 x niks....aan het station van Mechelen zie je ze bij goed weer regelmatig hele namiddagen op de terrasjes zitten vlakbij het station in hun rode outfit....
Smorgens is er dikwijls maar 1 iemand aanwezig....waar zit dan zijn collega want die moeten toch met 2 zijn....aan het slapen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan