myfutureplans
Legacy Member
Dag iedereen,
Ik zit in het laatste jaar aso wewi6 en ben donderdag naar de sid-in beurs gegaan met school (in Genk). Ik ben geïnteresseerd in de studies tew of hir. Ik weet echter nog niet welke van de 2 het gaat worden.
Ik had op de sid-in nagevraagd wat de verschillen waren en in het kort kan ik besluiten dat hir = tew , maar hir krijgt elk jaar 1 of 2 technische vakken en voor de rest zijn de wiskunde ,... een pak moeilijker bij hir dan bij tew.
Later worden deze 2 diploma's blijkbaar ook als gelijkwaardig beschouwd (gelezen op dit forum).
Waarom zou iemand dan voor hir kiezen ipv tew ? Hir is dus eigenlijk gewoon moeilijker.
opmerking: als je nu al weet dat je later iets technisch wil doen, dan kies je misschien voor hir, maar voor al die andere jobs is dit toch niet nodig dan ?
Ik zit in het laatste jaar aso wewi6 en ben donderdag naar de sid-in beurs gegaan met school (in Genk). Ik ben geïnteresseerd in de studies tew of hir. Ik weet echter nog niet welke van de 2 het gaat worden.
Ik had op de sid-in nagevraagd wat de verschillen waren en in het kort kan ik besluiten dat hir = tew , maar hir krijgt elk jaar 1 of 2 technische vakken en voor de rest zijn de wiskunde ,... een pak moeilijker bij hir dan bij tew.
Later worden deze 2 diploma's blijkbaar ook als gelijkwaardig beschouwd (gelezen op dit forum).
Waarom zou iemand dan voor hir kiezen ipv tew ? Hir is dus eigenlijk gewoon moeilijker.
opmerking: als je nu al weet dat je later iets technisch wil doen, dan kies je misschien voor hir, maar voor al die andere jobs is dit toch niet nodig dan ?