Archief - Arbeid student (sportkamp)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik ga deze zomer een sportkamp geven en heb daarvoor reeds 2 geïnteresseerden gevonden die mij daarbij willen helpen. Hoe moet ik dit financieel regelen? Kan ik hun uitbetalen en dit inbrengen als onkost? Is dat dan met een factuur?

- ik ben zelfstandige
- zij zijn 17 jaar en nog student



ps: wat verdient zo'n 17 jarige gemiddeld per uur?

JPV

Legacy Member
Tenzij je jezelf in de shit wil brengen, ga naar een interimkantoor daarvoor. Je bent wss niet aangesloten bij een sociaal secretariaat en zelf ken je niks van sociale wetgeving en hoe je RSZ betaalt en bedrijfsvoorheffing doorsturt.

Ik vermoed dat je niet in een VZW structuur werkt?

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik ben gewoon zelfstandige (éénmanszaak).

Alternatief: sportkamp wordt georganiseerd door de club (vzw) en die betalen dan mij (zelfstandige) en die 2 studenten. Hoe gebeurt dit dan?
Moet de club als vzw ook BTW betalen dan aan mij?
Moet de club als vzw dan ook RSZ betalen aan die studenten?

JPV

Legacy Member
als ze als vrijwilliger werken, kunnen ze, per dag, een vergoeding van zo'n 25 euro krijgen (oude bedragen, k ken de nieuwe niet meer), belastingsvrij en vrij van RSZ.

VZW zal wss wel BTW betalen aan jou, maar kan dit eventueel ook aftrekken (niet exact op de hoogte van BTW-regelingen). BTW-regeling van sportclubs is recent wel straffer onder de loep gehouden.

Club moet RSZ betalen indien ze werken als werkstudent, anders solidariteitsbijdrage (maar wordt ook door de RSZ beheerd, bij m'n weten).

moustii

Legacy Member
Wat een 17 jarige verdient hangt er een beetje vanaf. In een supermarkt iets tussen 8 en 9 euro (slecht betaalde sector). In een kuisbedrijf of havenarbeid tussen 9 en 11 euro meestal rond de 10. In heel uitzonderlijke gevallen meer als 11 maar dit komt niet zo vaak voor.

Racing_Genk

Legacy Member
Tussen de 9€ en 10€ is denk ik een correcte prijs en zoveel wordt er gemiddeld ook betaald aan een 17 jarige

Dubbelpunt

Legacy Member
JPV zei:
als ze als vrijwilliger werken, kunnen ze, per dag, een vergoeding van zo'n 25 euro krijgen (oude bedragen, k ken de nieuwe niet meer), belastingsvrij en vrij van RSZ.

Ok dan doen we het zo, thanks!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan