Archief - Afstuderen als master zonder bachelor diploma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marle

Legacy Member
Hey,

Ik vroeg me af wat er gebeurt als je nu in juni afstudeert als master maar nog vakken van je bachelor in tweede zit of volgend schooljaar moet doen.
Krijg je dan al je diploma of een certificaat van de master opleiding? Hoe formuleer je dit best op je CV? Gewoon als volgt?

2008-2011: bachelor blabla - nog niet volledig geslaagd
2011-2012: master

Ik denk als je niet vermeld dat je nog niet geslaagd bent dat je veel verwarring creëert, niet?

Op zicht veranderd een antwoord niet veel op de situatie, maar het is wel gemakkelijk om hier meer over te weten.

Plutus

Legacy Member
Je zal in principe je master niet ontvangen zolang je je bachelor niet hebt afgewerkt en bijgevolg ook nooit officieel afstuderen.

plmuo

Legacy Member
Ik denk ook niet dat het mogelijk is om af te studeren als master als je op je bachelor er nog niet door bent.

2008-2011: bachelor blabla - nog niet volledig geslaagd

Zou dan toch ook niet kloppen, moet je toch ook 2012 als einddatum zetten of eventueel zelfs 2013 als je die vakken volgend jaar doet

crazyman2

Legacy Member
Ik snap niet goed hoe als je master student kan afstuderen als je nog bachelorvakken kan herdoen... Normaal gezien moet je toch een paar mastervakken laten vallen dan?

deathsythe

Legacy Member
als dat maar 1 vak is van 3 studiepunten laten ze je masterjaar beginnen met 63 studiepunten.

phixiuZ

Legacy Member
Je zal je master diploma NOOIT krijgen voordat je je bachelordiploma behaald hebt, ookal ben je op alles al geslaagd in je master (en nog niet in je bachelor). Ik heb dat dit jaar nog eens horen zeggen door een prof, lijkt me maar logisch ook zeker?

En zo'n situatie kan zich voordoen als je met een (combi-)GIT zit.

twoen

Legacy Member
Als het voor sollicitatiedoeleinden bedoeld is, schrijf dan wanneer je je diploma zal halen ipv van dat je het nog niet hebt:

bv: master: voltooid juni 2012, bachelor te behalen december 2012

joshetei

Legacy Member
crazyman2 zei:
Ik snap niet goed hoe als je master student kan afstuderen als je nog bachelorvakken kan herdoen... Normaal gezien moet je toch een paar mastervakken laten vallen dan?

Er zijn ook éénjarige masters he :) ik zit ook in die situatie, doe nu de volledige master met nog een klein vakske van 3sp van't 3de jaar

Roefus

Legacy Member
twoen zei:
Als het voor sollicitatiedoeleinden bedoeld is, schrijf dan wanneer je je diploma zal halen ipv van dat je het nog niet hebt:

bv: master: voltooid juni 2012, bachelor te behalen december 2012

Ik zou er in de eerste plaats vanuit gaan dat je van plan bent dit vak in 2e zit te behalen, dus dat het niet veel uitmaakt:

... - 2012: master in ....
... - 2012: bachelor in ...

het heeft een kleine toegevoegde waarde of het nu juni of september is.
Je kan het nog altijd aanbrengen tijdens uw sollicitatiegesprek dat je herexamens hebt en je liegt niet in je CV. (+ je houdt het overzichtelijk voor de recruiter)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan