Archief - Afronden Examenresultaat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ruwuski

Legacy Member
Gegroet,

Mijn vriendin heeft op de Lerarenopleiding Ledeganck in Gent voor een vak een 9.7 / 20 gekregen ( geen cluster and what not, alleenstaand vak ).

Nu hebben ze dit afgerond naar een 9 / 20.
--> Zijn hier officiële documenten / regels voor ( die ik liefst zelf kan vinden/krijgen )
--> Als er iemand met zekerheid kan zeggen dat dit soort kwestie hogeschoolafhankelijk is of ze allemaal een zelfde commisie moeten volgen...
--> Zijn er mensen met persoonlijke ervaring hieromtrent ?

-Timon

stinky

Legacy Member
De studiefiche van het vak al eens bekeken. Mss staat daarover iets? En in principe heeft de prof gelijk hé, gebuisd is gebuisd ookal is het zo nipt. Hoewel dat ik de frustratie zeker snap.

Genious

Legacy Member
Het zou mij enorm verbazen mocht dat niet kunnen.
Het is zeker niet de enige docent die dat doet en er zijn dan docenten die met regels werken van min zoveel op elk onderdeel. (wat ook kan betekenen dat ze u buizen ondanks dat ge meer dan de helft scoort)

Zo lang ze dezelfde regels voor iedereen toepassen, gaat dit wel mogen.
Ge zijt misschien beter af eens uw examen goed te gaan inkijken. Ge vindt misschien wel 0.3 punten ergens. ;)

eivlys

Legacy Member
Ik zit op Hogent Vesalius en het is effectief zo bij ons indien je op een cluster minder dan 10 hebt, wordt je cluster naar beneden afgerond dus 9/20.

reglement -> zie chamilo
Studentenaangelegenheden Faculteit Mens & Welzijn -> algemene documentenmap->onderwijs-e en examenreglement 2011-2012-> Facultaire afwijkingen FMW op de Onderwijs- en examenregeling 2011-2012: zie artikel 12 op blz 8

Bananarama

Legacy Member
Ik heb aan de KUL de indruk dat de officiële regel afronden naar beneden is. Zo weet ik met 100% zekerheid dat ik voor een examen met giscorrectie een 9,75 had en op mijn resultatenblad stond 9. Een prof van een ander vak liet mij tijdens een examenbespreking ook eens weten dat hij 9,5 altijd afrondt naar een 10, maar zei dat wel op een toontje van "niet voortvertellen hoor".

rookiepookie

Legacy Member
Ik weet dat in 3de jaar rechten KUL dit jaar een hele hoop mensen zijn gaan klagen over de afronding voor een bepaald vak. Weet niet meer of het over 9,5 of meer gaat (dus 9,6-9,9), maar ze kregen in ieder geval gelijk. Kweet nie of het u helpt, maar meer weet ik er nie van :p

hashtag

Legacy Member
Minder dan de helft is niet geslaagd en gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet delibereren naar een goed punt, 10/20 dus, zeker nie wanneer het over een vak gaat op het einde van het jaar, maar ik heb die info over mijn school ooit gevonden in het OER/examenreglement, daar staat wanneer ze wel/niet afronden

Ark'ay

Legacy Member
Nuja, een 9. Zet uw buispunten in he. Tenzij ge die allemaal al opgebruikt hebt natuurlijk :)

BeeLz

Legacy Member
Ik vind het niet meer dan logisch dat je met een 9,75 een 9 krijgt. Je bent gebuisd dus er doorlaten zou absurd zijn.
Bovendien beslissen profs toch zelf hoeveel punten ze geven? Als die moeilijk zou verbeteren kan die evengoed van die 9.75 een 8 maken. Punten geven is echt geen exacte wetenschap tenzij het multiple choice is. Voor de rest is dat wat natte vinger werk en als de docent beslist dat je je leerstof niet voldoende beheerst krijg je een 9.

Carrion

Legacy Member
rookiepookie zei:
Kan da in Gent :p?

Da kan in in elke school waar ge hoger onderwijs kunt volgen :p Al kan 't wel zijn dat 't vak zelf daarvoor nie in aanmerking komt.

rookiepookie

Legacy Member
Carrion zei:
Da kan in in elke school waar ge hoger onderwijs kunt volgen :p Al kan 't wel zijn dat 't vak zelf daarvoor nie in aanmerking komt.

Ah, ok, dacht dat je in Gent alleen gedelibereerd kon worden :)

glashelder

Legacy Member
rookiepookie zei:
Ah, ok, dacht dat je in Gent alleen gedelibereerd kon worden :)

Is dat niet hetzelfde? Volgens mij verschilt het trouwens van faculteit tot faculteit (of richting tot richting). Bij ons kan je alleen een 8 of een 9 tolereren in het eerste jaar en in de master.

Of wacht, is dat nu in elke faculteit zo? Deliberatie — Universiteit Gent

GaMe®

Legacy Member
Carrion zei:
Da kan in in elke school waar ge hoger onderwijs kunt volgen :p Al kan 't wel zijn dat 't vak zelf daarvoor nie in aanmerking komt.

Niet op de PHL hoor. :( Daar moogt ge om gedelibereerd te worden niet meer dan 2 buizen hebben en op die twee moogt ge niet minder dan 8 halen. Als ge geen modeltraject volgt komt ge al helemaal niet in aanmerking.

Daar ronden ze ook alle cijfers af naar een 9. Zelfs 9,9 wordt afgerond naar een 9. Ik vind het trouwens enorm smerig als er docenten zouden zijn die deze regel niet toepassen en de studenten toch een 10 zouden geven en anderen dan weer niet.

Heb het zelf nog aan de hand gehad in juni. :) Had twee examens en twee keer een 9/20. :')

eivlys

Legacy Member
Ark'ay zei:
Nuja, een 9. Zet uw buispunten in he. Tenzij ge die allemaal al opgebruikt hebt natuurlijk :)


Ik vermoed dat zijn vriendin op HoGent zit, waarbij je bij 1ste zit niet gedelibireerd kan worden enkel in 2de zit. ;) buispunten inzetten kunnen we niet.

PerkelePride

Legacy Member
Ik vraag mij gewoon al af hoe je uiteindelijk aan 9.7 komt? Is er dan een prof die zegt, op deze vraagt heeft hij toch 1.7 op 2 verdient? Tenzij het examen puur multiple choice was, in dat geval is inderdaad minder dan de helft van de vragen correct ingevuld en verdient ge niet erdoor te zijn in mijn opzicht..

Bananarama

Legacy Member
glashelder zei:
Bij ons kan je alleen een 8 of een 9 tolereren in het eerste jaar en in de master.

Tolereren in de master? :wtf: Aan de KUL geldt voor alle masters nultolerantie, en maar goed ook.

Kowalskii

Legacy Member
Bij ons kan je enkel gedelibereerd worden in 1e bachelor als je minstens 8 hebt en maximum voor twee vakken gebuisd bent. :s (ugent)

kil911ler

Legacy Member
Hier @Hogent - Faculteit Mens & Welzijn is er ook wat veranderd omtrent het delibereren.

Dit academiejaar kan er nog gedelibereerd worden, enkel in 2e zit en onder bepaalde voorwaarden.

Vanaf volgend academiejaar wordt er enkel nog gedelibereerd in het jaar dat je je diploma zou behalen, ook onder bepaalde voorwaarden.
Systeem is volgens 6 gewogen buispunten bij een programma van 60 studiepunten (bij programma's minder dan 60 studiepunten mag je maar één tekort hebben en mag niet lager zijn dan 9/20)


Afrondingmechanismen bij ons hangt wat af van docent tot docent. Elk heeft zijn 'eigen systeem' en deze wordt ook meegedeeld in de eerste les.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan