Archief - Academische bachelor informatica

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fejity

Legacy Member
[BAT] Hydra;15783338 zei:
Specifiek voor de KULeuven (geen idee hoe het bij andere universiteiten is): Onderschat ook de thesis niet, verassend veel mensen (master inf/master cw) verliezen daar ook nog een extra volledig jaar aan. Enkelen halen zelfs nooit hun diploma omdat de thesis zo'n groot struikelblok is.

Dat zegt dan veel over die mensen zelf :) Als je jezelf niet kan motiveren om voor je thesis te gaan is dit vanzelfsprekend... Heb nu al verschillende mensen gehoord die gewoon halverwege het eerste semester al opgeven en zeggen "pfff ik doe wel een jaartje bij". Lijkt me niet de juiste mentaliteit om aan een thesis te werken en eerlijk gezegd vind ik die mensen dan ook geen diploma waard. Just my 2 cents.

Ik zou dan ook niet meteen stellen dat de thesis (aan de KUL) een "struikelblok" is. Als je door al je academische jaren geraakt bent zou je normaal je thesis zeker en vast succesvol moet kunnen afronden.

Mr.

Legacy Member
fejity zei:
Dat zegt dan veel over die mensen zelf :) Als je jezelf niet kan motiveren om voor je thesis te gaan is dit vanzelfsprekend... Heb nu al verschillende mensen gehoord die gewoon halverwege het eerste semester al opgeven en zeggen "pfff ik doe wel een jaartje bij". Lijkt me niet de juiste mentaliteit om aan een thesis te werken en eerlijk gezegd vind ik die mensen dan ook geen diploma waard. Just my 2 cents.

Ik zou dan ook niet meteen stellen dat de thesis (aan de KUL) een "struikelblok" is. Als je door al je academische jaren geraakt bent zou je normaal je thesis zeker en vast succesvol moet kunnen afronden.

Of het zegt veel over de opleiding :)

[BAT] Hydra

Legacy Member
Mr. zei:
Of het zegt veel over de opleiding :)

Not sure if sarcastic.

Het zegt idd veel over de moeilijkheidsgraad van een thesis aan het departement computerwetenschappen vd KUL :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan