Archief - Aankoper/planner

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ajamu

Legacy Member
Ik heb wel ongeveer een idee wat de job precies inhoudt, maar ik vroeg me toch af of er hier aankopers zitten die hun ervaringen met mij willen delen?

En toch ook belangrijk: wat mag ik als loon verwachten?

Alvast bedankt!

Ajamu

Legacy Member
'Aankopen van producten voor alles wat met elektronica te maken heeft' staat in de jobomschrijving. Verder komt er ook productieplanning bij kijken.

McBr@in

Legacy Member
Snap niet meteen de bedoeling.

Ofwel heb je een job gezien waarvan de omschrijving op papier je aanstaat. In dat geval, apply gewoon en ze zullen je dan tijdens het gesprek wel meer info geven omtrent inhoud + loon. Dan kan je nog altijd zien wat je met het eventuele aanbod dat hieruit voortkomt, doet.

Ofwel heb je getekend voor een job en weet je niet waarvoor je exact hebt getekend...

Rare vraag imho.

Ajamu

Legacy Member
McBr@inless zei:
Snap niet meteen de bedoeling.

Ofwel heb je een job gezien waarvan de omschrijving op papier je aanstaat. In dat geval, apply gewoon en ze zullen je dan tijdens het gesprek wel meer info geven omtrent inhoud + loon. Dan kan je nog altijd zien wat je met het eventuele aanbod dat hieruit voortkomt, doet.

Ofwel heb je getekend voor een job en weet je niet waarvoor je exact hebt getekend...

Rare vraag imho.

Zoals ik aangaf wil ik hier gewoon eens kijken of er hier mensen zijn die dit doen en hun ervaringen met mij willen delen.

Lijkt me niet zo'n heel rare vraag. Ik kan idd tijdens de sollicitatie meer te weten komen over de voorwaarden, maar dat is dan ook niet hetgene waar ik hier naar vraag. Ik wil gewoon eens kijken of er hier overwegend positieve of negatieve ervaringen zijn en wat je zou kunnen bereiken naar de toekomst toe.

Ik hoor zulke dingen liever van mensen die de job doen ipv een werkgever die de zaken eerder zal verbloemen.

MrBrightside

Legacy Member
Ajamu zei:
Ik heb wel ongeveer een idee wat de job precies inhoudt, maar ik vroeg me toch af of er hier aankopers zitten die hun ervaringen met mij willen delen?

En toch ook belangrijk: wat mag ik als loon verwachten?

Alvast bedankt!

Ik draag deze functie op mijn werk. Als aankoper contacteer je je leveranciers en koop je het materiaal aan dat nodig is om je productieproces tot een goed einde te laten lopen. Dat is redelijk wat stof, wetende dat je waarschijnlijk met 10 of 20 leveranciers moet samen werken.

Anderszijds beslis ik ook wat er wekelijks geproduceerd moet worden via orders dat we binnenkrijgen. De operatoren moeten gewoon de band volgen, de pickers leggen alles op de band in chronologische volgorde die ik hen mee geef.

Of het werk je bevalt ligt grotendeels aan je collega's waar je mee samen werkt. Maar dat is overal zo.. Hier heb ik fantastische collega's waarmee ik goed overeen kom. Het is echt een plezier om hier te werken! De job zelf valt mee, maar kent weinig variatie. 'T is een beetje routine werk, maar wel met zijn verantwoordelijkheden. En er loopt ALTIJD wel eens iets mis ;)

Mijn loon als starter is hier € 2300 bruto. Het verwachtingspatroon is meestal hetzelfde.. Je talen kennis, met Office producten kunnen werken en administratief sterk zijn. Als planner/aankoper werk je meestal in de fabriekswereld omdat je verantwoordelijk bent van een productieproces. Er komt dus dikwijls eens wat platte (arbeiders)klap aan te pas! :D

Ajamu

Legacy Member
MrBrightside zei:
Ik draag deze functie op mijn werk. Als aankoper contacteer je je leveranciers en koop je het materiaal aan dat nodig is om je productieproces tot een goed einde te laten lopen. Dat is redelijk wat stof, wetende dat je waarschijnlijk met 10 of 20 leveranciers moet samen werken.

Anderszijds beslis ik ook wat er wekelijks geproduceerd moet worden via orders dat we binnenkrijgen. De operatoren moeten gewoon de band volgen, de pickers leggen alles op de band in chronologische volgorde die ik hen mee geef.

Of het werk je bevalt ligt grotendeels aan je collega's waar je mee samen werkt. Maar dat is overal zo.. Hier heb ik fantastische collega's waarmee ik goed overeen kom. Het is echt een plezier om hier te werken! De job zelf valt mee, maar kent weinig variatie. 'T is een beetje routine werk, maar wel met zijn verantwoordelijkheden. En er loopt ALTIJD wel eens iets mis ;)

Mijn loon als starter is hier € 2300 bruto. Het verwachtingspatroon is meestal hetzelfde.. Je talen kennis, met Office producten kunnen werken en administratief sterk zijn. Als planner/aankoper werk je meestal in de fabriekswereld omdat je verantwoordelijk bent van een productieproces. Er komt dus dikwijls eens wat platte (arbeiders)klap aan te pas! :D

Kijk, zulke dingen wou ik te weten komen. Bedankt man! Zo te horen geen spijt van je beroepskeuze? Zijn er in jou specifiek geval doorgroeimogelijkheden? (Dat zal wel van bedrijf tot bedrijf afhangen uiteraard, maar ben toch benieuwd :)).

Bedankt voor jou reactie!

MrBrightside

Legacy Member
Nee geen spijt, maar dat komt vooral door het bedrijf waar voor ik werk. We hebben hier op het bedrijf heel weinig te klagen. De werknemers worden hier wel in de watten gelegd, al beseffen ze dat niet altijd! Goedkoop én lekker bedrijfsrestaurant, gunstige uren, privé dokter, verzekeringen, spotgoedkope lease wagen, ... etc.

In mijn geval zijn er weinig doorgroeimogelijkheden door dat het aantal bedienden hier beperkt is, maar die zijn er wel. Daarmee bedoel ik dat ik al zou moeten hopen dat er een van mijn collega's ons zou verlaten. Je moet vooral geëngageerd zijn, en goed bij de collega's liggen. Hogere positie zijn hier 'chief' (leidinggevende) en dan assistant-manager.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan