Archief - A ATTEST

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wallstreet

Legacy Member
hallo,ik ben onlangs overgestapt van het gemeenschapsonderwijs naar het katholiek onderwijs eerst deed ik latijn-grieks in het gemeenschaps maar nu dus latijn-wetenschappen in het katholiek maar het niveau is veeel zwaarder !ik heb de parate kennis functies voor het gedeelte wiskunde slechts zeer beperkt gezien en hier wordt op verdergebouwd maar als je de basis niet fatsoenlijk gezien hebt zoals ik....Nu heb ik het met mijn ouders overlegd en zij raden aan dat ik een afspraak met de directie maak om te bespreken dat ik in deze katholieke school mijn vierde jaar terug overdoe zodat ik hun zware wiskunde gezien zal hebben en volgend jaar de derde graad in diezelfde school terug met succes zal kunnen aanvatten en bovendien nog altijd wetenschappen wiskunde en dergelijke openhoud.Ikzelf heb eigenlijk geen probleem met het feit dat ik in het geval de directie het goedkeurt terug naar het vierde zou moeten wat is een jaartje tenslotte op een leven ?Bijlessen zijn nauwelijks zinvol aangezien de brok achterstand ferm groot is en ik verondersteld was deze in het vijfde jaar paraat te kennen!Ook dit jaar blijven dubbelen in latijn-wetenschappen is geen optie aangezien ik de basis dan nog niet heb.Maak ik een kans om terug te mogen gaan naar het vierde met vorig jaar in een andere school een A-attest als advies?

StanTem

Legacy Member
Normaal zal je wel mogen dubbelen denk ik. Waarom wacht je het gesprek met de directie niet af?

Ciberth

Legacy Member
1. *opgelost door moderator*

2. Jaar overdoen enkel voor de wiskunde, niet doen! neem lessen van studenten hoger onderwijs. Spreek af met een leerkracht die je niet lesgeven en vraag die voor bijles.

3. Ik geloof niet dat die achterstand niet te overbruggen valt.

4. Wat is je huidig diploma? A-attest vierde jaar? Wel begin dan gewoon aan een derde graad case closed.

5. Stuur desnoods pm ;)
(ben atm de ideale persoon op dat vlak)

libaros

Legacy Member
Ik zou wel eens willen weten welke wiskunde die klas krijgt? Onoverbrugbaar...bullshit.

Th1x4nG

Legacy Member
Een jaar van uw leven wegsmijten voor iets wa ge met een weekske priveles ook wel kunt, goed plan.

MrKend54l

Legacy Member
Terug naar het 4de voor wiskunde. Dat is toch wel zeer triest.

Tweak37

Legacy Member
Ten eerste heeft dat niets te maken met gemeenschapsonderwijs en katholiek onderwijs, wel (als het waar is) met specifieke scholen en misschien eerder nog specifieke leerkrachten en klassen. Kwestie van dergelijke vooroordelen direct de kop in te drukken. ;)

Ten tweede sluit ik me aan bij wat al gezegd is. Functies zijn inderdaad stof van het vierde, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat zó belabberd hebt gezien dat de achterstand onoverbrugbaar zou zijn. Je jaar overdoen lijkt echt tijdverlies. De stof die je in het vierde ziet voor wiskunde is eigenlijk al te weinig om een jaar mee te vullen imho, laat staan 2 jaar. :p Vanaf het vijfde begint het tempo pas serieus te worden (in de wiskunde richtingen althans). Eigenlijk worden functies dan opnieuw opgebouwd, weliswaar abstracter en sneller. Normaal ben je daar nu mee bezig (precalculus). Met een beetje moeite vind je op internet genoeg ondersteunend materiaal om eventueel je kennis en vaardigheden bij te schaven.

Mocht je toch bijles wiskunde willen in regio Leuven, je mag altijd pm'en. Heb al veel gevallen zoals jij gehad. :cool:

Sir. K

Legacy Member
Wiskunde wordt IMO pas relevant vanaf het 5de. Alles ervoor kan je makkelijk zelf leren.

Silmarunya

Legacy Member
Inderdaad - je jaar opnieuw doen enkel en alleen voor de niet eens zo zware wiskunde van het vijfde is een slecht idee.

Koop je desnoods een handboek en volg wat bijles, echt moeilijk is het niet. De beperkte parate kennis opbouwen die je mist, kost misschien enkele uurtjes per dag gedurende een maand. En dat is nog ruim genomen.

Hoeveel functieleer zie je in het vierde? Kwadratische vrij grondig en een basis van een aantal elementaire functies en wat goniometrie. Dat is echt geen probleem om in zelfstudie te leren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan