Wallstreet
Legacy Member
hallo,ik ben onlangs overgestapt van het gemeenschapsonderwijs naar het katholiek onderwijs eerst deed ik latijn-grieks in het gemeenschaps maar nu dus latijn-wetenschappen in het katholiek maar het niveau is veeel zwaarder !ik heb de parate kennis functies voor het gedeelte wiskunde slechts zeer beperkt gezien en hier wordt op verdergebouwd maar als je de basis niet fatsoenlijk gezien hebt zoals ik....Nu heb ik het met mijn ouders overlegd en zij raden aan dat ik een afspraak met de directie maak om te bespreken dat ik in deze katholieke school mijn vierde jaar terug overdoe zodat ik hun zware wiskunde gezien zal hebben en volgend jaar de derde graad in diezelfde school terug met succes zal kunnen aanvatten en bovendien nog altijd wetenschappen wiskunde en dergelijke openhoud.Ikzelf heb eigenlijk geen probleem met het feit dat ik in het geval de directie het goedkeurt terug naar het vierde zou moeten wat is een jaartje tenslotte op een leven ?Bijlessen zijn nauwelijks zinvol aangezien de brok achterstand ferm groot is en ik verondersteld was deze in het vijfde jaar paraat te kennen!Ook dit jaar blijven dubbelen in latijn-wetenschappen is geen optie aangezien ik de basis dan nog niet heb.Maak ik een kans om terug te mogen gaan naar het vierde met vorig jaar in een andere school een A-attest als advies?

Vanaf het vijfde begint het tempo pas serieus te worden (in de wiskunde richtingen althans). Eigenlijk worden functies dan opnieuw opgebouwd, weliswaar abstracter en sneller. Normaal ben je daar nu mee bezig (precalculus). Met een beetje moeite vind je op internet genoeg ondersteunend materiaal om eventueel je kennis en vaardigheden bij te schaven.