Informaticus
Legacy Member
Hallo
Ik volg dit forum hier nu al enkele weken en ben eigenlijk bijzonder verrast over de maturiteit hier op het forum . Daarom kom ik bij deze nog eens mijn twijfelachtige keuze met jullie bespreken.
Ik ben 20 jaar (eind dit jaar 21). Ik woon in West-Vlaanderen. In mijn middelbaar ben ik mijn laatste jaar blijven zitten -> jaar nadien diploma behaald.
Nu heb ik een dik jaar gewerkt in een fabriek. Geen 'one thing to do ' job , want het was een reuze machine met heel wat technische problemen.Ook een goed loon van een 1500 op men maand.
Nu , dit wil ik niet heel men leven doen . Ik wil datgene doen waarvoor ik denk ik aanleg heb. Die studie is Toegepaste Informatica.
Wat houdt mij tegen: - Mijn vriendin die volgend jaar afstudeert (unief) en wil gaan samenwonen
mijn ouders die trots waren dat ik ging gaan werken
de manier waarom me vrienden me gaan zien ( de meesten hebben net gedaan met studeren)
Ik heb er aan gedacht om afstandsonderwijs te doen en te combineren met men job .
Maar dan doe ik er 4 jaar over...+ zie weinig praktijk...
Ik wil ook niet nog een jaar wachten. Wel is inschrijven in januari ook mogelijk...
2e probleem Over de studie zelf: is die zwaar?(wiskunde is niet mijn beste vak , afgeleiden begrijp ik nog net) Ik heb wel heel motivatie en drang om te studeren en te begrijpen ( ik heb wel 0 voorkennis)
- is er nog werkzekerheid in de brache?? ook op een leeftijd van 24?
bedanktt ,
grtoetjes bram
Ik volg dit forum hier nu al enkele weken en ben eigenlijk bijzonder verrast over de maturiteit hier op het forum . Daarom kom ik bij deze nog eens mijn twijfelachtige keuze met jullie bespreken.
Ik ben 20 jaar (eind dit jaar 21). Ik woon in West-Vlaanderen. In mijn middelbaar ben ik mijn laatste jaar blijven zitten -> jaar nadien diploma behaald.
Nu heb ik een dik jaar gewerkt in een fabriek. Geen 'one thing to do ' job , want het was een reuze machine met heel wat technische problemen.Ook een goed loon van een 1500 op men maand.
Nu , dit wil ik niet heel men leven doen . Ik wil datgene doen waarvoor ik denk ik aanleg heb. Die studie is Toegepaste Informatica.
Wat houdt mij tegen: - Mijn vriendin die volgend jaar afstudeert (unief) en wil gaan samenwonen
mijn ouders die trots waren dat ik ging gaan werken
de manier waarom me vrienden me gaan zien ( de meesten hebben net gedaan met studeren)
Ik heb er aan gedacht om afstandsonderwijs te doen en te combineren met men job .
Maar dan doe ik er 4 jaar over...+ zie weinig praktijk...
Ik wil ook niet nog een jaar wachten. Wel is inschrijven in januari ook mogelijk...
2e probleem Over de studie zelf: is die zwaar?(wiskunde is niet mijn beste vak , afgeleiden begrijp ik nog net) Ik heb wel heel motivatie en drang om te studeren en te begrijpen ( ik heb wel 0 voorkennis)
- is er nog werkzekerheid in de brache?? ook op een leeftijd van 24?
bedanktt ,
grtoetjes bram

