Archief - xHTML : validation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tikketim

Legacy Member
PHP:
<?php
session_start(); // session starten
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
	"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html>
<head>
<title>Aquasana</title>
<link href="style2.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen"/>
<link href="styleprint.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print"/>
<!--[if ie]>
<link href="styleie.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<![endif]-->
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
<meta name="description" content="Aquasana" />
</head>

<body>

<!-- Begin Container -->
<div id="centercontainer">

	<div id="container">
	
	<!-- Begin Header -->
		<div id="top">
			<img src="images/logo.jpg" alt="Aquasana Logo" id="logo"/> <!-- Logo -->
				<div id="adres"> <!-- Adres + background als header -->
					<address>
						Tel &amp; Fax : 014 / 23 40 25<br />
						Dumpelstraat 11<br />
						2260 Westerlo
					</address>
				</div>
		</div>
	<!-- Einde Header -->
	
		<div id="leftnav">
		
			<!-- Begin Menu -->
				<ul id="menu">
					<li><a href="index.php">Home</a></li>
					<li><a href="#">Faciliteiten</a>
						<ul>
							<li><a href="#">Sauna</a></li>
							<li><a href="#">Infrarood cabine</a></li>
							<li><a href="#">Jacuzzi 37°</a></li>
							<li><a href="#">Binnenzwembad 29°</a></li>
							<li><a href="#">Relaxruimte</a></li>
							<li><a href="#">Douche</a></li>
						</ul>
					</li>
					<li><a href="reserveren.php">Reserveren</a></li>
					<li><a href="openingsuren.php">Openingsuren</a></li>
					<li><a href="cadeaubonnen.php">Cadeaubonnen</a></li>
					<li><a href="foto.php">Foto's</a></li>
					<li><a href="gastenboek.php">Gastenboek</a></li>
					<li><a href="contacteerons.php">Contacteer ons</a></li>
			<?php
				if(session_is_registered('ok')){
					echo "
						<li><a href=\"uitloggen.php\">Uitloggen</a></li>
						<li><a href=\"indexaanpassen.php\">Aanpassen</a></li>
					";
				}
			?>
				</ul>
			<!-- Einde Menu -->
	
	<h3><span>Sauna</span></h3> <!-- Titel Foto --> 

	<div><img src="images/fotosauna.jpg" alt="Foto Sauna" id="foto"/></div> <!-- Foto's -->

	<!-- Begin Nieuwsbrief form -->
	<p>
	<fieldset>
		<form action="#">
			<h4>Scrijf je hier in op onze nieuwsbrief !</h4>
			<div><input type="text" name="nieuwsbrief" id="nieuwsbrief"/></div>
			<div><input type="submit" value="GO" id="submit"/></div>
		</form>
	</fieldset>
	</p>
	<!-- Einde Nieuwsbrief form -->
		</div>
		<div id="content">
			<h2><span>Aquasana</span></h2> <!-- Titel inhoud -->

	<!-- Begin Inhoud -->
		<div id="inhoud">
		
			<?php
				
				include "config.php";
			
				$sql = mysql_query("SELECT home FROM aanpassen ");
				while($r=mysql_fetch_array($sql)){

				$home = $r["home"];
				
				echo "<p>$home</p>";
				
				}
			?>
		
		</div>
	<!-- Einde Inhoud -->
		</div>
		<div id="footer">
			<p>Voor problemen ivm met de website kan je altijd een mail sturen naar [email protected] .</p>
		</div>
	</div>

</div>
<!-- Einde container -->

</body>
</html>

@cs_Rvl :
ik had ff wat tekst nodig om footer te testen dusja :p

xml

Legacy Member
Dit ligt aan de webserver. Je kan er dus in principe niets aan doen. Je kan proberen een mail te sturen naar je hostingprovider om te vragen of zo het scheidingsteken willen veranderen van & naar &amp; in de php.ini. Dan zal het probleem opgelost zijn. (of vragen dat ze de sessionid er niet achter plakken, dit is ook een instelling in de php.ini)

dJeez

Legacy Member
xml zei:
Dit ligt aan de webserver. Je kan er dus in principe niets aan doen.
Als je .htaccess overrides mag gebruiken kan je er wel degelijk iets aan doen, en wel door er de regel php_value arg_separator.output &amp; aan toe te voegen.

Als dat echter niet het geval is kan je ook bij elke PHP pagina (via een include vb.) ini_set('arg_separator.output', '&amp;'); toevoegen.

tikketim

Legacy Member
gewoon zo dan bv :

PHP:
<?php
session_start(); // session starten
ini_set('arg_separator.output', '&amp;');
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
	"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Tyfius

Legacy Member
Zelf separators maken.
Mijn URL's zien er als volgt uit: domain.com/index.php/nl/news/comments/2/

Vrij simpel, apache gaat niet verder dan de index.php, en al wat erachter komt zijn argumenten. Die haal je op, en dan moet je zien dat je er een volgorde in steekt. (taal, page, subpage, extravalue in dit geval). Het opstellen is ook zeer eenvoudig, ik heb daarvoor een aparte functie voorzien in m'n net klasse. Die gaat elke URL mooi opbouwen.

Voordelen hiervan zijn het valideren, en het feit dat zoekmachines dit gaan lezen als mapjes. Anders indexeren zij alleen het eerste argument achter het ?.

xml

Legacy Member
Mooi inderdaad, maar daarmee vermijd je niet dat de server automatisch een session ID gaat toevoegen hoor. :)

orez

Legacy Member
btw, tikketim... zet uw email ni zo "bloot" als tekst op uw site ;) gevaarlijk voor spambots ;)

tikketim

Legacy Member
I know I know maar ik had gewoon wat dummy tekst nodig voor die footer te testen :p is trouwens al terug offline gehaald :)

djeez zijn idee blijkt niet te werken , dan maar mailtje naar digitalroot sturen

dJeez

Legacy Member
tikketim zei:
djeez zijn idee blijkt niet te werken , dan maar mailtje naar digitalroot sturen
Dan gebruiken ze wellicht een pokkeoude PHP versie, want vanaf PHP 4.0.5 zou dat moeten werken. Hoewel, ik zie net dat ze blijkbaar PHPsuexec gebruiken, dat zou er ook wel voor iets tussen kunnen zitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan