Archief - xHTML: formulier (complicated)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lashknife

Legacy Member
je if structuur is fout, slecht afgesloten, geen ; na je statement en geen } om je if te sluiten. Dit zijn basic stuff dat ge leert door de structuren te bekijken in de reference. http://be.php.net/manual/en/language.control-structures.php

2de tip: geef je checkboxes dezelfde naam met array brackets

<input type="checkbox" value="Email1" name="emailboxen[]" />Email adres 1
<input type="checkbox" value="Email2" name="emailboxen[]" />Email adres 2

php krijgt dit binnen als $_POST['emailboxen'] en dat is een array met de values van de checkboxen die geselecteerd zijn, pas daarop een implode toe en hops, jouw emailstring is klaar.

Hoe leer je nu zo te denken? door gewoon in je kop te denken van "damn, ik wil al die values eigenlijk bij elkaar toevoegen"
hoe zoek je daarop? gewoon door jouw vraag in te typen in google bv
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=convert+an+array+to+a+string+php&btnG=Search
en hopsa, uit een of ander result zul je kennis maken met de function implode uit de php reference, dewelke uitermate geschikt is om wat jij wil doen te realiseren.

KoenDK

Legacy Member
thx for the reply !

ik was eigenlijk al een half uurtje bezig met (domweg) geneste if_then_else structuur
het is bijna af
het is niet proper, maar als het lukt post ik het straks :x

als het niet lukt, zal ik uw array methode moeten bekijken
toch al bedankt

KoenDK

Legacy Member
we zijn terug een stapje verder
script werkt (ik krijg de melding Bedankt ! Je mail werd verstuurd...)

nu heb ik maar 1 probleem
wanneer de email wordt verzonden komt de mail wel degelijk toe bij
$headers1 (waar een paar email adressen in zitten)


maar helaas wordt $headers2 niet meegenomen en komt de email niet toe bij de adreslijst die zit in $headers2 :oink:


cfr
PHP:
$headers = $headers1 . ";" . $headers2;


is er iets mis met deze syntax


sorry btw :help:

KoenDK

Legacy Member
Lashknife : 1000maal bedankt !!! :niceone:

PHP:
$headers .= "Bcc: " . implode(",", $_POST['emailboxen']) . "\r\n";
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan